OS 6.2 Creșterea participării la învățământul ante-preșcolar și preșcolar, în special a grupurilor cu risc de părăsire timpurie a școlii, cu accent pe copiii aparținând minorității roma și a celor din mediul rural
OS 6.3 Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural/ comunitățile dezavantajate socio-economic
OS 6.4 Creșterea numărului de tineri care au abandonat școala și de adulți care nu si-au finalizat educația obligatorie care se reîntorc în sistemul de educației și formare, inclusiv prin programe de tip a doua șansă și programe de formare profesională
OS 6.6 Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre universitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive
Acțiunile eligibile sprijinite în cadrul acestui apel sunt structurate pe următoarele categorii:
1.3.1. Acțiunile cu impact direct asupra facilitării accesului la educație și prevenirii / reducerii părăsirii timpurii a școlii pot include:
a) Asigurarea de servicii și programe educaționale de calitate destinate prevenirii și reducerii părăsirii timpurii a școlii (OS 6.2, 6.3 și 6.4). Acestea pot face parte din două categorii de intervenții:
b) Activități care facilitează accesul la servicii educaționale, prin abordarea nevoilor copiilor / tinerilor / adulților și familiilor lor (OS 6.2, 6.3 și OS 6.4). Aceste activități pot include:
1.3.2. Acțiunile destinate îmbunătățirii și diversificării serviciilor educaționale oferite pot include:
a) Sprijin pentru asigurarea educației de calitate în creșe, în grădinițe și în școli (OS 6.2, 6.3 și 6.4), cum ar fi:
b) Dezvoltarea unor mecanisme locale de susținere a procesului educațional, cum ar fi:
c) Desfășurarea de activități de informare și conștientizare locală, evenimente și activități de comunicare.
1.3.3. Acțiunile destinate dezvoltării capacității resurselor umane din școli pot include:
a) Programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice și personalului de sprijin (OS 6.6.):
b) Programe de instruire / creștere a capacității profesionale a persoanelor care fac parte din echipele manageriale.
c) Crearea / dezvoltarea de rețele de sprijin profesional.
d) Atragerea cadrelor didactice calificate în școlile cu copii cu risc educațional:
Pentru detalii privind tipurile de activități și cheltuieli eligibile în cadrul acestui apel consultați Ghidul Solicitantului.
Solicitanții, cu excepția MENCS, inspectoratelor școlare și a unităților de învățământ, sunt eligibilidoar dacă cererea de finanțare este însoțită de un acord de colaborare încheiat între liderul de parteneriat și unitatea / unitățile de învățământ din care provin grupurile țintă.
Solicitanți și parteneri eligibili |
OS 6.2 |
OS 6.3 | OS 6.4 | OS 6.6 |
MENCS și agenții, structuri/alte organisme aflate în subordinea/coordonarea MENCS şi alte organisme publice cu atribuții în domeniul educației şi formării profesionale, inclusiv asigurarea calității în învățământul preuniversitar |
Da | Da | Da | Da |
Instituții de învățământ (ISCED 0) acreditate, publice sau private, din rețeaua școlară națională | Da | Nu | Nu | Da |
Instituții de învățământ (ISCED 1-3) acreditate, publice sau private, din rețeaua școlară națională | Nu | Da | Da | Da |
Furnizorul de servicii de orientare, consiliere, mediere școlară și servicii alternative, publici și privați (ex. Centre Județene de Resurse și Asistență Educațională / Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, cabinete logopedice, cabinete de asistență psihopedagogică etc.) |
Da | Da | Da | Da |
Parteneri sociali din învățământul preuniversitar (ex. organizații sindicale) | Da | Da | Da | Da |
Instituții de cult și asociații religioase | Da | Da | Da | Nu |
Instituții / agenții guvernamentale cu atribuții în domeniul incluziunii sociale | Da | Da | Da | Nu |
Autorități publice locale cu atribuții în domeniul educației de nivel preuniversitar (conform Legii administrației publice locale nr. 215/2001, acestea sunt Consiliile Județene – art. 91 alin (5), pct 1. și Consiliile locale - art. 38, lit n) |
Da | Da | Da | Da |
Administrația Națională a Penitenciarelor și instituții subordonate | Nu | Da | Da | Da |
Organizații neguvernamentale | Da | Da | Da | Da |
Parteneriatele între instituțiile de mai sus | Da | Da | Da | Da |
Acest apel de proiecte este lansat în contextul Axei Prioritare 6, PI 10.i, OS 6.2, OS 6.3, OS 6.4 și OS 6.6 din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, cu un bugetul total alocat de 173.200.000 (cofinanțarea UE și națională) iar distribuția la nivelul celor două categorii de regiuni este următoarea:
În cadrul acestui apel pot fi finanțate următoarele tipuri de proiecte:
Contribuția eligibilă minimă a solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de solicitant, conform cerințelor prevăzute în documentul Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.
*Cursul de schimb care va fi utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii septembrie 2016, respectiv 1 EURO = 4,4505 lei.
Depunerea proiectului se va face prin aplicația MySMIS2014.
13 septembrie 2016 - 16 decembrie 2016
Programul Operațional Capital Uman
Axa prioritară 6: Educație și competențe
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță