Dacă ai o idee de afaceri focalizată pe impactul social, dacă urmărești mai degrabă rezolvarea unei probleme la nivelul comunității sau societății decât obținerea de profit, atunci această oportunitate ți se potrivește la fix. Alătură-te acceleratorului nostru de afaceri sociale!
***
NOU! Lista finală actualizată a rezultatelor concursului și statusul selecției - 17.05.2021
Lista finală a rezultatelor evaluării FAZA 2+FAZA 3 și statusul selecției - 23.04.2021
Lista intermediară a rezultatelor evaluării FAZA 2+FAZA 3 și statusul selecției - 15.04.2021
Notă: În cursul zilei de 15.04.2021 toți aplicanții vor fi informați individual pe e-mail cu privire la rezultatele obținute și li se vor transmite grilele aferente celor două faze. Perioada de contestații este 15.04.2021 - 19.04.2021, ora 18.00. Contestațiile vor fi transmise pe adresa de email antreprenoriat@fonduri-structurale.ro.
Lista finală a rezultatelor evaluării FAZA 1 - 23.03.2021
Metodologia de selecție a planurilor de afaceri (versiunea revizuită) - 18.03.2021
Lista intermediară a rezultatelor evaluării FAZA 1 - 17.03.2021
Anunț 01.03.2021: Urmare a numărului mare de aplicații transmise în cadrul concursului de planuri de afaceri, suntem nevoiți să decalăm termenele comunicate inițial în calendarul aferent competiției. Nu am finalizat încă evaluarea faza 1 a tuturor aplicațiilor, astfel încât nu vom putea publica astăzi lista aplicațiilor admise după prima fază, cea a eligibilității și conformității. Vă mulțumim pentru înțelegere și vom reveni în cursul zilelor următoare cu calendarul actualizat pentru toate etapele.
În perioada 02.02.2021 (ora 13.00) – 19.02.2021 (ora 18.00) a fost deschisă depunerea aplicațiilor în cadrul concursului de planuri de afaceri.
1. Consultă metodologia concursului de planuri de afaceri AICI.
2. Aplicația a putut fi transmisă online până la termenul limită (19.02.2021, ora 18.00), prin formularul disponibil AICI.
Pe 09.02.2021, am publicat o serie de documente utile pentru cei interesați de concursul de planuri de afaceri:
Pe 16.02.2021, am publicat o nouă listă de întrebări și răspunsuri privind concursul de planuri de afaceri:
Lista aplicanților înscriși la concursul de planuri de afaceri - publicată pe 22.02.2021
***
Înțelegi mai bine ce înseamnă antreprenoriatul social și de ce ar trebui să îl consideri ca opțiune de carieră și de dezvoltare
Îți stăm la dispoziție cu răspunsuri la întrebările pe care le ai privind proiectul. Ne poți scrie pe antreprenoriat@fonduri-structurale.ro.
Îți structurezi ideile într-un plan de afaceri
În cadrul proiectului, în perioada decembrie 2020 - ianuarie 2021 am organizat cursuri de antreprenoriat social, cu certificare națională în conformitate cu Ordonanța nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților.
Cursurile s-au finalizat cu examen de certificare a cunoștințelor. În total, la nivelul proiectului am atins următoarele rezultate: 102 de participanți la cursuri și 98 de absolvenți (21 persoane certificate în ocupația „Antreprenor în economia socială” și 77 în ocupația „Manager de întreprindere socială”).
Condiții pentru aplicarea în proiect:
Consultă metodologia de selecție pentru înscrierea la cursurile de antreprenoriat social AICI. (Notă: Am finalizat înscrierile în proiect în noiembrie 2020, iar cursurile în ianuarie 2021)
Găsești finanțare
Chiar în cadrul acceleratorului nostru oferim finanțare de maximum 100.000* de euro/afacere! Urmare a finalizării cursurilor, pe 2 februarie 2021 am lansat competiția de planuri de afaceri în urma căreia vom selecta cel puțin 11 antreprenori și afacerile sociale propuse de aceștia. Competiția de planuri de afaceri este deschisă atât persoanelor care au absolvit cursurile în cadrul proiectului Social Start-Up, cât și persoanelor din afara proiectului, dar care au absolvit un curs de „Antreprenor în economia socială” sau „Manager de întreprindere socială”.
Atenție! Doar maxim 10% din locurile la finanțare pot fi ocupate de persoanele din afara proiectului, în conformitate cu cerințele impuse pe linia de finanțare în cadrul căreia este finanțat proiectul Social Start-Up (Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale - AP 4/PI 9.v/OS 4.16 - din cadrul POCU).
***
NOU! Lista finală a rezultatelor evaluării FAZA 2+FAZA 3 și statusul selecției - 23.04.2021
Lista intermediară a rezultatelor evaluării FAZA 2+FAZA 3 și statusul selecției - 15.04.2021
Notă: În cursul zilei de 15.04.2021 toți aplicanții vor fi informați individual pe e-mail cu privire la rezultatele obținute și li se vor transmite grilele aferente celor două faze. Perioada de contestații este 15.04.2021 - 19.04.2021, ora 18.00. Contestațiile vor fi transmise pe adresa de email antreprenoriat@fonduri-structurale.ro.
Lista finală a rezultatelor evaluării FAZA 1 - 23.03.2021
Metodologia de selecție a planurilor de afaceri (versiunea revizuită) - 18.03.2021
Lista intermediară a rezultatelor evaluării FAZA 1 - 17.03.2021
Anunț 01.03.2021: Urmare a numărului mare de aplicații transmise în cadrul concursului de planuri de afaceri, suntem nevoiți să decalăm termenele comunicate inițial în calendarul aferent competiției. Nu am finalizat încă evaluarea faza 1 a tuturor aplicațiilor, astfel încât nu vom putea publica astăzi lista aplicațiilor admise după prima fază, cea a eligibilității și conformității. Vă mulțumim pentru înțelegere și vom reveni în cursul zilelor următoare cu calendarul actualizat pentru toate etapele.
***
În perioada 02.02.2021 (ora 13.00) – 19.02.2021 (ora 18.00) a fost deschisă depunerea aplicațiilor în cadrul concursului de planuri de afaceri.
1. Consultă metodologia concursului de planuri de afaceri AICI.
2. Aplicația a putut fi transmisă online până la termenul limită (19.02.2021, ora 18.00), prin formularul disponibil AICI.
Pe 09.02.2021, am publicat o serie de documente utile pentru cei interesați de concursul de planuri de afaceri:
Pe 16.02.2021, am publicat o nouă listă de întrebări și răspunsuri privind concursul de planuri de afaceri:
Lista aplicanților înscriși la concursul de planuri de afaceri - publicată pe 22.02.2021
Îți îmbunătățești abilitățile de antreprenor
Dacă te vei număra printre antreprenorii selectați în urma competiției, vei intra într-un program de consiliere și mentorat personalizate pentru începerea și dezvoltarea afacerii. Estimăm că vom începe aceste activități în luna aprilie 2021.
Pornești și să dezvolți afacerea
Te sprijinim pe tot parcursul înființării afacerii și implementării planului de afaceri. Îți vom fi alături nu doar ca finanțator, ci și ca partener și sprijin constant astfel încât să-ți atingi obiectivele sociale și de business și să utilizezi finanțarea în bune condiții.
Găsești noi oportunități
Creștem deja o comunitate de peste 160 de start-up-uri pe care le sprijinim și finanțăm prin programele de accelerare pe care le derulăm în prezent pe care o vom completa cu peste 30 de afaceri sociale în următorul an. La acestea se adaugă rețeaua de experți și afaceri cu care suntem în contact prin inițiativele fonduri-structurale.ro și comunitățile antreprenoriale și profesionale din care facem parte. Ne propunem să dezvoltăm o comunitate antreprenorială vibrantă și să ne conectăm cu toții într-un ecosistem funcțional și generator de noi oportunități și idei!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ianuarie-Noiembrie 2020 |
2. Training în antreprenoriat social Decembrie 2020-Ianuarie 2021 |
3. Competiție planuri afaceri sociale Citește metodologia de selecție. Februarie-Martie 2021 (perioada de depunere a planurilor de afaceri a fost 2-19 februarie 2021, restul perioadei fiind alocată evaluării) |
4. Mentorat Aprilie-Iunie 2021
|
5. Dezvoltare afaceri sociale Iulie 2021-Martie 2023 |
Întreprinderi sociale selectate
|
Servicii de protecție a mediului prin soluții cu zero-deșeuri Dridu, jud. Ialomița |
Magazin de articole pentru educația în STEM Valea Adâncă, jud. Iași |
Produse vestimentare din materiale textile reciclate creativ Timișoara, jud. Timiș
|
Centru de dezvoltare personală prin programe Erasmus Giroc, jud. Timiș |
Produse gastronomice tradiționale din ingrediente locale Hunedoara, jud. Hunedoara |
Cafenea, spațiu de coworking și evenimente Iași, jud. Iași |
Grădiniță cu program de învățare în natură Sibiel, jud. Sibiu |
Cursuri e-learning pentru elevi și de dezvoltare profesională pentru profesori și companii Oradea, jud. Bihor
|
Cluj-Napoca, jud. Cluj |
Timișoara, jud. Timiș |
„Social Start-Up” este un proiect finanțat din fonduri europene, mai exact din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) în cadrul liniei de finanțare „Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale – Solidar Start-Up”.
Proiectul este implementat de fonduri-structurale.ro (Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL) și are o durată de 40 de luni, desfășurându-se în perioada 1 octombrie 2019-31 martie 2023 (perioada de implementare a proiectului a fost suspendată între 1 iulie 2020-31 august 2020).
Detalii despre proiect:
* la cursul valutar 1 euro = 4,6238 lei (august 2018), curs valutar de referință menționat în Ghidul Solicitantului Condiţii Specifice „Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale”
Consultă metodologia concursului de planuri de afaceri AICI.
Aplicațiile au putut fi transmise online în perioada: 02.02.2021 (ora 13.00) – 19.02.2021 (ora 18.00).
Click AICI pentru a accesa formularul de transmitere a aplicației
(formularul nu mai este activ din momentul încheierii perioadei de transmitere)
Documente publicate pe 17.05.2021:
Documente publicate pe 23.04.2021:
Documente publicate pe 15.04.2021:
Documente publicate pe 23.03.2021:
Documente publicate pe 18.03.2021:
Documente publicate pe 17.03.2021:
Documente publicate pe 22.02.2021:
Documente publicate pe 16.02.2021:
Documente publicate pe 09.02.2021:
Înscrierile s-au încheiat. În perioada decembrie 2020-ianuarie 2021 au fost organizate cursurile.
În total au participat 102 persoane, iar 98 au obținut certificarea în Antreprenor în economia socială/Manager de întreprindere socială.