Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Comisia Europeană a aprobat Programul Educație și Ocupare 2021-2027!

Programul Educație și Ocupare 2021-2027 a fost aprobat de către Comisia Europeană. PEO va contribui prioritar la atingerea obiectivului general și a țintei de ocupare stabilite în Strategia Naţională pentru Ocuparea Forței de Muncă (SNOFM) respectiv „Creșterea ocupării de calitate, în condiții de sustenabilitate, astfel încât, până la sfârșitul anului 2027, rata de ocupare a populației 20-64 ani să fie de 75%.”.

Obiective majore:

  • „Optimizarea sistemelor de educație și formare pentru a răspunde cerințelor pieței muncii, concomitent cu promovarea accesului egal la educație și stimularea învățării pe tot parcursul vieții”;
  • „Consolidarea funcționării eficiente a pieței muncii și facilitarea accesului și a participării incluzive și egale la ocupare de calitate și durabilă pentru resursa de forță de muncă”.

Prioritățiile de investiții sunt următoarele:

  • Prioritate: 1. Modernizarea instituțiilor pieței muncii;
  • Prioritate: 2. Valorificarea potențialului tinerilor pe piața muncii (Ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor);
  • Prioritate: 3. Creșterea accesului pe piața muncii pentru toți;
  • Prioritate: 4. Antreprenoriat și economie socială;
  • Prioritate: 5. Îmbunătățirea participării copiilor la educația antepreșcolară și preșcolară;
  • Prioritate: 6. Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație;
  • Prioritate: 7. Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic;
  • Prioritate: 8. Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic;
  • Prioritate: 9. Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității.

Descarcă Programul

Sursa: MIPE

Vizualizări: 1472