Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Proiect OUG privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021, în consultare publică

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat marți, 15 noiembrie 2022, spre consultare publică, un proiect de OUG privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 și pentru completarea Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice.

Ordonanță de urgență stabilește cadrul instituțional pentru dezvoltarea și funcționarea sistemului unic de management al informației privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 acordate României.

Astfel, prevederile prezentei ordonanțe de urgență stabilesc că Serviciul de Telecomunicații Speciale va asigura dezvoltarea aplicațiilor informatice MySMIS 2021 și SMIS2021, inclusiv administrarea tehnică a acestora și a sistemului informatic MySMIS2021/ SMIS2021+, în timp ce MIPE va asigura administrarea operațională a acestora.

În aplicarea ordonanței de urgență, MIPE are următoarele atribuții și responsabilități:

  • realizează analiza de business necesară pentru dezvoltarea aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021, cu sprijinul STS;
  • asigură suportul tehnic pentru utilizatorii finali ai aplicațiilor informatice;
  • pune la dispoziție infrastructura IT fizică și virtuală pentru dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+;
  • administrează infrastructura proprie IT fizică și virtuală pentru sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, cu sprijinul STS;
  • monitorizează și auditează infrastructura fizică și virtuală, cu sprijinul STS.

În aplicarea ordonanței de urgență, STS are următoarele atribuții și responsabilități:

  • asigură, în baza cerințelor operaționale furnizate de MIPE, proiectarea, dezvoltarea și implementarea funcționalităților necesare realizării aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021,  precum și acordarea de suport specializat, la nivel de experți, la solicitarea MIPE;
  • efectuează testările de performanță și de securitate ale aplicațiilor informatice  MySMIS2021 și SMIS2021 și realizează operaționalizarea acestora;
  • asigură mentenanța corectivă și evolutivă a aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 dezvoltate, precum şi serviciile de securitate cibernetică asociate;
  • asigură găzduirea fizică a echipamentelor hardware ale MIPE aferente sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, precum și serviciile de comunicații necesare pentru funcționarea acestuia;
  • configurează, administrează și operează rețeaua de comunicații de tip VPN care asigură conectarea entităților responsabile la sistemul informatic, respectiv expunerea serviciilor de interes către rețeaua Internet;
  • configurează și administrează tehnic centrul de suport operat de MIPE;
  • administrează din punct de vedere tehnic infrastructura de comunicații a sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+.

Totodată, prin prezenta ordonanță de urgență se completează art. 16 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice și se creează cadrul legal pentru acordarea unei majorări salariale pentru personalul Serviciului de Telecomunicații Speciale care desfășoară activități de analiză de business, testare, dezvoltare, administrare, operare, suport și mentenanță, inclusiv comunicații și securitate cibernetică pentru sistemele și aplicațiile informatice de gestionare a asistenței financiare nerambursabile/rambursabile, inclusiv MySMIS/SMIS2021+ și aplicațiile informatice conexe MySMIS2021 și SMIS2021. 

Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de act normativ pot fi transmise la adresa de e-mail: oug.mysmis@mfe.gov.ro 

Descarcă documentele

Ana-Maria Apetrei,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: MIPE

Vizualizări: 471