Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Memorandum privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc, în consultare publică!

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a lansat ieri, 6 septembrie 2021, în dezbatere publică, Memorandum cu tema  „Măsuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc”.

Conform documentului, direcțiile de implementare a măsurilor sunt:

  • Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale
  • Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei
  • Eliminarea analizei de risc la securitate fizică
  • Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii
  • Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului
  • Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme
  • Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului
  • Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM
  • Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor
  • Simplificarea închiderii firmelor
  • Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS
  • Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative
  • Eliminarea declarării reducerilor comerciale
  • Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru
  • Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC)
  • Revizuirea legislației privind casele de marcat
  • Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor (conform Anexei 1)
  • Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri (conform Anexei 2)
  • Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj
  • Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor
  • Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor și solicitărilor mediul antreprenorial
  • Modificarea legislației privind drepturile de autor în privința organismelor de gestiune colectivă
  • Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC
  • Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice
  • Mutarea obligativității înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
  • Eliminarea Registrului entităților/unităților de Cult - condiție pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit

Descarcă proiectul Memorandum

Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de act normativ se pot transmite in termen de 10 zile de la data publicării (n.r. 6 septembrie 2021),  la adresa de e-mail: dezbateri_publice@economie.gov.ro.

Antonia Anton,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: MEAT

Vizualizări: 284