Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Proiect de Hotărâre privind organizarea și funcționarea Comitetelor interministeriale de coordonare și monitorizare a PNRR

Astăzi, 23 decembrie 2021, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat spre consultare publică un proiect de Hotărâre privind organizarea și funcționarea Comitetului interministerial de coordonare a Planului Național de Redresare și Reziliență, precum și a Comitetului de monitorizare a Planului Național de Redresare și Reziliență.

Actul normativ reglementează normele privind modul de organizare, funcţionare, componenţa, atribuţiile şi procedura de lucru pentru Comitetul interministerial de Coordonare a Planului Național de Redresare și Reziliență, denumit în continuare Comitet de coordonare și pentru Comitetul de monitorizare a Planului Național de Redresare și Reziliență, denumit în continuare Comitet de monitorizare.

Comitetul de coordonare este condus de prim-ministrul, în calitate de președinte și de ministrul investițiilor și proiectelor europene, în calitate de vicepreședinte, având în componență ministrul finanțelor și miniștrii/conducătorii instituțiilor cu rol de coordonator de reformă și/sau investiții din PNRR, conform anexei la Ordonanța de urgență a Guvrnului nr. 124/2021.

Comitetul de coordonare îşi desfăşoară activitatea pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare, pe care îl dezbate și supune aprobării în cadrul primei reuniuni de lucru, care va avea loc în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a acestei hotărâri.

Comitetul de coordonare se întrunește lunar, în cadrul reuniunilor de lucru ordinare şi ori de câte ori este necesar, în cadrul reuniunilor de lucru extraordinare, la convocarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui.

În scopul asigurării coordonării PNRR, Comitetul de coordonare îndeplinește următoarele atribuții principale:

  • urmărește progresul în implementarea investițiilor şi reformelor din cadrul PNRR;
  • identifică şi propune măsurile necesare în cazul constatării unor întârzieri majore sau, în cazul în care se constată necesitatea reevaluării unor obiective sau a revizuirii unor jaloane sau ținte atinse anterior;
  • analizează stadiul implementării PNRR, din perspectiva eventualelor blocaje intervenite și recomandă măsuri de remediere corespunzătoare;
  • analizează situațiile în care este necesară o eventuală înlocuire în PNRR a reformelor/obiectivelor de etapă/țintelor/proiectelor și propune demararea procedurilor de modificare a PNRR, respectiv înlocuirea proiectului, după caz, ori recuperarea sumelor;
  • analizează și urmărește delimitările de finanțare între PNRR şi fondurile structurale şi de investiții europene ;
  • analizează contribuția PNRR la îndeplinirea obiectivelor strategiilor și programelor naționale, precum și a strategiilor Uniunii;
  • analizează problemele de natura asigurării capacității administrative la nivelul tuturor structurilor implicate în gestionarea și implementarea PNRR, precum și cele care implică modificări ale cadrului legal, urmând a propune măsuri în consecință.

Descarcă proiectul de Hotărâre

Propunerile și sugestiile de modificare pot fi transmise în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării documentului, respectiv 23.12.2021, la adresa acte.normative@mfe.gov.ro sau prin formularul de contact pus la dispoziție de MIPE.

Ana-Maria Radu,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: MIPE

Vizualizări: 385