Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Înscrierea în aplicația dedicată organizațiilor care doresc să acceseze granturile IMM 2020: Care sunt pașii, tips&tricks de la utilizatorii fonduri-structurale.ro

Recent a devenit activă aplicația prin care cei interesați pot să își creeze profilul pentru înscrierea organizațiilor în programele de microgranturi, granturi de capital de lucru și granturi pentru investiții în contextul COVID-19.

De luni, 12 octobrie 2020, microîntreprinderile, persoanele fizice autorizate, organizațiile neguvernamentale și cabinetele medicale au început să aplice online pentru microgranturile de 2.000 de euro. Pentru celelalte două categorii, este încă activă etapa premergătoare lansării măsurilor de sprijin, respectiv posibilitatea preînregistrării datelor reprezentanților legali/împuterniciți, precum și datele persoanelor juridice, aplicanților interesați de oricare dintre măsuri.

Pentru încheierea cu succes a etapei de preînregistrare, este necesară deținerea semnăturii electronice valide pentru semnarea cererii în format .pdf înainte de trimiterea prin platformă către autoritatea responsabilă. Unul dintre furnizorii de astfel de servicii de semnătură electronică este certSIGN, pașii necesari pentru obținerea semnăturii electronice fiind detaliați aici.

Pașii pentru înscrierea pe platformă

Pentru înscrierea în cadrul aplicației MEEMA (granturi.imm.gov.ro) este necesară parcurgerea următoarelor etape:

  1. Autentificare și completare a profilului. Utilizatorii trebuie să introducă Datele de identificare, respectiv Nume, Prenume, CNP, Seria și număr BI/CI și ulterior acestei etape, Datele de corespondență și Datele de contact.
  2. Identificarea electronică. Odată finalizată procedura de autentificare și completare a profilului, următorul pas este Identificarea electronică. Pentru înregistrarea unui certificat digital care va fi utilizat la semnarea electronică a documentelor în sistemul Granturi IMM 2020 sunt necesari următorii pași:
    • Descărcarea formularului de înregistrare a certificatului utilizat la semnarea digitală
    • Semnarea digitală a documentului descărcat
    • Încărcarea documentului semnat
  3. Înscrierea persoanei juridice. În urma identificării electronice, se înregistrează și înscrie Persoana Juridică - sunt necesare introducerea Codului fiscal, Cod registru, Data înființării și Denumirea. În această secțiune, se va descărca declarația de reprezentant/împuternicit, se va semna digital declarația descărcată și apoi se va încărca pe platformă.
  4. Gestionarea informațiilor persoanei juridice. Pentru a vizualiza și modifica viitoarele proiecte din sistem, după încărcarea datelor pentru înscrierea persoanei juridice, este necesară selectarea unei persoane juridice care dorește să depună o cerere de finanțare.

Deocamdată procedurile publicate în consultare de MEEMA nu conțin referiri explicite la toate documentele pe care aplicanții le vor încărca în aplicație pentru transmiterea cererii de finanțare pentru granturile de capital de lucru și de investiții. Din informațiile disponibile până la acest moment pe platforma MEEMA, solicitanții de finanțare vor încărca cel puțin:

  • Declarație pe proprie răspundere privind reprezentarea persoanei juridice „înrolare entitate legală” (generată de sistem) – poate fi semnată și încărcată la acest moment
  • Adeverință CMI (adeverință pentru cabinetele medicale individuale) – poate fi semnată și încărcată la acest moment (doar pentru microgranturi))
  • Declarație privind ajutoarele de stat și de minimis (generată de sistem) – poate fi semnată și încărcată la acest moment
  • Declarație privind încadrarea în categoria IMM (generată de sistem)  – poate fi semnată și încărcată la acest moment

Toate documentele încărcate în sistemul informatic Granturi IMM 2020 trebuie să fie asumate prin semnarea fiecăruia cu un certificat digital calificat deținut de utilizator.

Tips and tricks de la membrii comunității fonduri-structurale.ro și MEEMA

Cititorii noștri au identificat anumite probleme și soluții în ceea ce privește funcționalitatea platformei granturi.imm.gov.ro.

  • Încărcarea documentelor. Unul dintre membrii comunității noastre a sesizat imposibilitatea de a încărca documente, iar una dintre soluțiile identificate în comunitate au fost folosirea unui alt browser de internet. Într-un comunicat adresat utilizatorilor, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a informat că, în situația în care utilizatorul nu a reușit să încarce documentul electronic, „există posibilitatea ca datele introduse în profil și datele posesorului semnăturii electronice să nu corespundă” și recomandă verificări în baza de date.
  • Conturi cetățeni străină. Utilizatorii fonduri-structurale.ro au observat că reprezentanții străini ai organizațiilor nu pot crea conturi în aplicație. Această problemă a fost remediată, începând cu 11 octombrie cetățenii străini cu drept de rezidență în România pot crea conturi
  • Semnătura electronică. Unei semnături electronice îi pot fi asociate mai multe persoane juridice
  • Preluare date financiare incorecte din bazele de date ale Ministerului de Finanțe. Utilizatorii fonduri-structurale.ro au remarcat că în unele declarații privind statutul de IMM se preiau date eronate din bilanțurile depuse la 2019 (număr mediu de angajați eronat) Reprezentanții MEEMA au confirmat pentru fonduri-structurale.ro că această problemă este cunoscută și că aplicanții ar trebui să încarce în sistem declarația IMM cu datele generate de sistem. Aplicanții vor primi cereri de clarificări în etapa de verificare cu privire la datele financiare.

certSIGN pune la dispoziție kituri de semnătură electronică cu valabilitate de 1 (preț: 47 euro fără TVA), 2 (preț: 73 euro fără TVA) sau 3 ani (preț: 96 de euro fără TVA) și includ:

  • certificatul digital calificat;
  • aplicația de semnare clickSIGN;
  • dispozitivul securizat de creare a semnăturii;
  • costurile de livrare a certificatului prin curier rapid.

Material susținut de certSIGN

Vizualizări: 3079