Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

In scurt timp vor fi publicate spre consultare publica documentele pentru pregatirea depunerii de proiecte pe POCA 2014-2020

Programul Operational Capacitate Administrativa (POCA) 2014-2020, gestionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice in calitate de Autoritate de Management, a fost aprobat, astazi, de Comisia Europeana.

In scurt timp, pe site-ul AM PODCA/POCA, www.fonduriadministratie.ro, vor fi postate, pentru consultare publica, documentele aferente etapei de evaluare si selectie, respectiv proiectul Ghidului solicitantului, Fisa de proiect, Cererea de finantare (si anexele acesteia), Lista de verificare administrativa si eligibilitate si Grila de evaluare.

POCA 2014-2020 este continuatorul Programului Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative (PODCA) 2007-2013, gestionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

PODCA 2007-2013 a avut o alocare financiara de 208 milioane euro FSE. In prezent, PODCA inregistreaza un grad de contractare de 122% si un grad de absorbtie de 77,27%.

POCA 2014-2020 se adreseaza tuturor celor 8 regiuni de dezvoltare ale Romaniei. In cadrul Programului vor putea obtine finantare urmatoarele tipuri de beneficiari: autoritati si institutii publice centrale, autoritati administrative autonome, ONG-uri, parteneri sociali, institutiile de invatamant superior acreditate si de cercetare, Academia Romana, autoritati si institutii publice locale de la nivelul judetelor si municipiilor, autoritati si institutii publice locale beneficiare ITI, institutiile din sistemul judiciar.

Alocarea financiara a programului din Fondul Social European pentru perioada 2014-2020 este de 553,19 milioane de euro. Bugetul POCA 2014-2020 este structurat pe 3 axe prioritare, dupa cum urmeaza:
1. Administratie publica si sistem judiciar eficiente, cu o alocare financiara de 326,38 de milioane de euro (59%);
2. Administratie publica si sistem judiciar accesibile si transparente, cu o alocare financiara de 187,70 de milioane de euro FSE (33,93%);
3. Asistenta tehnica, cu o alocare financiara de 39,11 de milioane de euro (7,07%).

Cele trei axe prioritare vor finanta proiecte care privesc:

  • Planificarea strategica si bugetarea pe programe la nivel central;
  • Dezvoltarea de sisteme si instrumente de management;
  • Imbunatatirea politicilor publice si cresterea calitatii reglementarilor;
  • Simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei;
  • Masuri pentru sustinerea ONG-urilor si a partenerilor sociali;
  • Dezvoltarea abilitatilor si cunostintelor personalului din autoritatile si institutiile publice centrale (inclusiv decidenti politici);
  • Cadru legal si institutional privind managementul resurselor umane;
  • Instrumente moderne de management al resurselor umane pentru cresterea profesionalismului si a atractivitatii administratiei publice;
  • Sistem de management strategic si operational, integrat, prin care sa fie asigurate deciziile cheie ce privesc administrarea justitiei;
  • Capacitate institutionala consolidata la nivelul sistemului judiciar, inclusiv pentru continuarea punerii in aplicare a noilor coduri;
  • Imbunatatirea cadrului legal si institutional in domeniul achizitiilor publice;
  • Imbunatatirea pregatirii si managementului procedurilor de achizitii si asigurarea executarii corecte a contractelor;
  • Dezvoltarea abilitatilor si cunostintelor personalului din autoritatile si institutiile publice centrale (inclusiv decidenti politici);
  • Planificare strategica, financiara, instrumente, procese de management la nivel local;
  • Sustinerea ONG si a partenerilor sociali;
  • Dezvoltarea abilitatilor personalului din autoritatile si institutiile publice locale (inclusiv a factorilor de decizie la nivel politic);
  • Cresterea transparentei in administratia publica;
  • Mecanisme administrative (audit, control, control managerial intern);
  • Capacitate administrativa de a preveni si a reduce coruptia;
  • Educatie anticoruptie;
  • Consolidarea planurilor de formare a personalului din sistemul judiciar, elaborarea de materiale suport pentru formare, conferinte, seminarii, stagii;
  • Dezvoltarea si aplicarea de politici imbunatatite de acordare a asistentei juridice;
  • Campanii de informare, educatie juridica, constientizare, ghiduri/materiale informative, strategii de comunicare, sondaje/analize;
  • Diversificarea paletei de servicii de consiliere si asistenta juridica adecvate nevoilor cetateanului;
  • Promovarea si consolidarea metodelor alternative de solutionare a litigiilor;
  • Imbunatatirea activitatii de executare a hotararilor judecatoresti;
  • Sporirea transparentei, eticii si integritatii la nivelul sistemului judiciar si a altor profesii asociate actului de justitie.

Sursa: AM PODCA

Vizualizări: 117