Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Solicitanții de granturi pentru capital de lucru semnalează disfuncționalități ale IMM Recover. Ministerul Antreprenoriatului: „Platforma a funcționat în parametrii normali”

Ieri, 26 mai 2022, a început oficial depunerea aplicațiilor pentru obținerea granturilor pentru capital de lucru în sectorul agroalimentar. 

Până la ora transmiterii acestei știri, în platformă erau înscrise cca 10413 de aplicații. 

Solicitanții au semnalat încă de la prima oră disfuncționalități la nivelul platformei, precum:

  • „Timp de 5, respectiv 6 minute, am tot dat refresh, ne-am logat și delogat, am dat iar refresh”;
  • „La unii merge platforma, la alții nu. Câmpul cu roșu este blocat. Nu se poate scrie în el. Nu se poate selecta ceva. Prin urmare cererea nu poate fi înaintată”;
  • „La noi la 10.05 a dispărut acea fereastra care ne bloca, când erau deja depuse peste 5000 de cereri”;
  • „Nu a mers nici așa (n.r. reîncarcarea paginii), a mers abia pe alt browser (opera) după 58 de minute când deja erau depuse peste 9000 de cereri”;
  • „Cu tot refresh-ul, cu 2 laptopuri doar de pe alt browser a mers, evident după poziția 5000”;
  • „La fel, am dat refresh, ctrl+F5, am restartat browser, am șters cash, am șters cookies, am intrat și cu incognito.. nimic. A început sa funcționeze după vreo 8 minute”.

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a transmis, urmare a acestor situații prezentate, faptul că „platforma granturi.imm.gov.ro a funcționat în parametrii normali, dovada este reprezentată de cele peste 10.000 de aplicații”, dar și faptul că „solicitanții au putut și pot contacta în orice moment numărul unic tip Call Center 021 9059”.

În urma acestui anunț însă, mai mulți solicitanți au semnalat faptul că deși au apelat la numărul de informații, nu au primit soluții:

  • „Nici la telefonul call center unde sunt apelurile înregistrate nu știau ce sfaturi să dea”;
  • „Vă rugăm să ascultați mesajele înregistrate la call center să vedeți câte s-au solutionat în apel. Angajații dvs (n.r. MAT)  ne sfătuiau să dăm refresh, dar degeaba, platforma tot nefuncțională era. Cine își asumă vina?”.

Reamintim faptul că în luna octombrie 2020 se discuta despre disfuncționalități la nivelul aceleiași platforme, în cazul granturilor pentru capital de lucru aferente măsurii 2 din OUG 130/2020, precum:

  • Nepreluarea declarațiilor preîncărcate în platformă, fiind necesară reluarea de mai multe ori a procesului de selectare/încărcare a acestor documente;
  • Delogare neașteptată din platformă cu mesajul „sesiune expirată”, fiind necesară o nouă logare,
  • Eroare la upload la cererea semnată electronic,
  • Timpi mari de așteptare de la un pas la altul

Ana-Maria Radu,

www.fonduri-structurale.ro

Vizualizări: 788