Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Procedura pentru o nouă ediție a Start-Up Nation, în consultare publică!

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a publicat astăzi, 25 februarie 2022, proiectul procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii „Start-up Nation – ROMÂNIA”, precum și criteriile privind evaluarea online a planului de afaceri Start-up Tech Nation.

De prevederile programului pot beneficia societățile – microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii care sunt înființate de către persoane fizice după data de 1 ianuarie 2020, inclusiv. Nu pot beneficia de ajutor de minimis în cadrul programului operatorii economici în situaţia în care acționarii sau asociații au/au avut calitatea de asociat sau acționar în altă întreprindere beneficiară de ajutor financiar nerambursabil în cadrul edițiilor anterioare Start-up Nation, sau în cadrul măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin OUG nr. 130 din 31 iulie 2020, precum și în cadrul schemei de ajutor de stat dedicate activităților HoReCa.

Alocația financiară nerambursabilă va fi acordată astfel:

  • Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea unui singur loc de muncă prin intermediul programului:
    • maximum 100.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului
  • Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul programului:
    • maximum 200.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului

Obiectul finanțării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:

  • echipamente tehnologice;
  • achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ;
  • mijloace de transport;
  • achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;
  • salariile, utilități, servicii de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie sau spaţii pentru prestări servicii şi comerţ;
  • pachet digital (voucher de digitalizare);
  • active necorporale referitoare la brevete de invenție, francize, etichetare ecologică;
  • cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale;
  • taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA;
  • consultanţă pentru întocmirea documentaţiei;
  • plăcuțele informative obligatorii;
  • cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului.

În ceea ce privește înscrierea în program, precum și completarea formularului electronic de înscriere, se vor face online, pe platforma granturi.imm.gov.ro.

Descarcă procedura de implementare, alături de criteriile privind evaluarea on-line a planului de afaceri

Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de act normativ se primesc in termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail: dezbateri_publice@mat.gov.ro.

Antonia Anton,

fonduri-structurale.ro

Sursa: MAT

Vizualizări: 5000