Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Guvernul propune eliminarea obligativității întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern de către microîntreprinderi

În cadrul ședinței de guvern de ieri, 15 aprilie 2021, au fost discutate în primă lectură două proiecte de ordonanță de urgență care, conform ministrului Muncii, Raluca Turcan, „(sunt) extrem de importante pentru mediul de afaceri […] și care simplifică relațiile de muncă prin digitalizare și debirocratizare”, respectiv:

  • PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare
  • PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate însoțită de marca temporală în domeniul relațiilor de muncă și pentru modificarea și completarea unor acte normative

Conform declarațiilor ministrului Turcan la finalul ședinței de guvern, primul proiect de OUG menționat mai sus și discutat în cursul zilei de ieri în primă lectură vizează eliminarea obligativității de întocmire a fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern de către microîntreprinderile din România care au mai puțin de 9 angajați: „o ordonanță de urgență oferă o gură de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care în momentul de față au sub 9 angajați și anume: am eliminat obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care, pe lună, pentru o microîntreprindere cu doi angajați presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic, am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfășoare fie verbal în relația cu angajații, fie printr-un act scris de mână și asumat, întrucât vorbim despre întreprinderi mici și mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relații de muncă”.

Cea de-a doua ordonanță de urgență vizează, potrivit ministrului, următoarele: „o ordonanță de urgență include prevederi privind folosirea semnăturii electronice avansată sau calificată, însoțită de marca temporală, în încheierea contractelor de muncă, în relațiile cu instituțiile statului, pentru angajatori sau angajați, și, de asemenea, această ordonanță de urgență dă posibilitatea angajatorului să achiziționeze semnătura electronică pentru angajat.

În același timp, tot prin această ordonanță de urgență, am încercat să simplificăm activitățile în telemuncă, ținând cont de faptul că în momentul de față avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă, comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeași perioadă. Pentru facilitarea relațiilor de muncă la distanță, astăzi (n.r joi), prin această ordonanță de urgență, dăm posibilitatea: 1 - pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea în telemuncă; de asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă.

Nu mai puțin importantă este și prevederea prin care în activitatea de telemuncă ,instruirea angajaților de către angajatori să prevadă și obligativitatea angajaților de a păstra confidențialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanță și, de asemenea, tot pentru activitatea digitală am inclus și obligația de a arhiva digital contractele de muncă și alte documente elaborate în relațiile de muncă”.

Ana-Maria Radu,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: Guvernul României

Vizualizări: 1853