Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

9 milioane euro pentru optimizarea accesului la Spațiului privat virtual de pe dispozitive mobile și eliberarea documentelor instituției prin intermediul portalului

Ministerul Finanțelor Publice a semnat în luna septembrie co-finanțare europeană în sumă de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spațiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile și se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituției prin intermediul portalului.

Ambele proiecte sunt co-finanțate din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăți interacțiunea cetățenilor și a mediului de afaceri cu administrația fiscală din România.

La începutul anului viitor va fi lansată licitația pentru achiziția Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri.

Creșterea capacității administrative a MFP şi a instituțiilor subordonate în vederea îmbunătățirii interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri pentru obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.

Proiectul de creștere a capacității administrative a MFP şi a instituțiilor subordonate va avea ca scop optimizarea și simplificarea serviciilor legate de obligațiile fiscale și nefiscale și de plata taxelor în cadrul Spațiului Privat Virtual (SPV). Totodată, acesta va facilita obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.

În urma implementării propiectului, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone şi la tabletă și va dezvolta aplicaţii pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop și accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Valoare proiect: 23.949.126,48 lei (asistenţă financiară nerambursabilă: 20.133.401,56 lei, iar contribuția proprie: 3.835.724,92 lei)

Cel de-al doilea proiect, Creșterea capacitații administrative a MFP și a instituțiilor subordonate în vederea îmbunătățirii interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri pentru obținerea de documente din arhiva instituției, are în vedere optimizarea și simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituției prin intermediul portalului Spațiului privat virtual (SPV).

Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil și imediat către servicii publice disponibile non-stop și din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodată, vor fi îmbunătățite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Prin soluția implementată, Ministerul Finanțelor urmărește reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice și juridice prin reducerea duratei de obținere de către beneficiari a documentelor solicitate de până la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare și două drumuri la ghișeu, la 1 zi lucrătoare fără deplasare la ghișeu.

Valoare proiect: 26.949.305,69 lei (asistenţă financiară nerambursabilă: 22.633.067,94 lei, iar contribuția proprie: 4.316.237,75 lei).

Sursa: Ministerul Finanțelor Publice

Vizualizări: 135