Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Numărul unic 1911 pentru raportarea incidentelor de securitate cibernetică, realizat prin fonduri europene, a fost lansat oficial joi

Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, a anunțat că, de joi, 2 mai 2019, devine operațional numărul unic 1911 prin care persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România vor putea raporta incidentele de securitate cibernetică.

Lansăm prin Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică un număr unic, 1911, apelabil din toate rețelele, la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoane fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere”, a declarat ministrul Alexandru Petrescu.

Proiectul este realizat pe baza fondurilor europene, ce vin din Connecting Europe Facility, şi se situează undeva la suma de un milion de euro, din care 75% fonduri europene şi 25% fonduri bugetare. Persoanele fizice şi persoane juridice pot apela acest număr unic dacă sunt victime ale unui incident cibernetic, pentru că noi compilăm aceste date, le vom analiza şi acestea se pot întoarce în Strategii de securitate cibernetică", a adăugat şeful MCSI, conform unui comunicat publicat de agerpres.

Potrivit estimărilor recente, atacurile cibernetice prejudiciază anual economia globală cu 400 miliarde euro, iar impactul economic al criminalității cibernetice a crescut de cinci ori din 2013, fiind considerată o provocare pentru însăși securitatea internă a UE.

La nivelul Uniunii, 80% dintre întreprinderile europene s-au confruntat cu cel puțin un incident de securitate cibernetică în 2018, înregistrându-se o creștere a acestora cu 38% în toate sectoarele industriale.

În România, majoritatea alertelor procesate de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (87,60%) se referă la sisteme informatice vulnerabile, compromise sau infectate cu diverse variante de malware, situație influențată și de nivelul scăzut al abilităților digitale individuale.

La nivelul anului 2018, în sistemul clasic al CERT.RO au fost înregistrate peste 1.200 incidente unice.

Prin acest nou serviciu guvernamental, încurajăm în mod special notificarea informațiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetățenilor, care sunt adesea afectați de campanii malițioase specifice (cum ar fi multiplele tipuri de scam/phishing, fraude care afectează utilizatorii din România – vishing, frauda cu suport tehnic fals, frauda cu vouchere, frauda cu bilete de avion, etc.) cu efecte negative majore în plan economic și personal”, a precizat acesta.

Sursa: Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale 

Vizualizări: 912