Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Reprezentanții a 681 de organizații care scriu proiecte pe „Școală pentru toți” și „Profesori motivați în școli defavorizate” cer prelungirea perioadei de depunere!

Concursurile pentru posturile de directori de școală, procesul greoi de culegere a datelor din teren pentru analiza de nevoi, neclaritățile din Ghid și neajunsurile platformei MySMIS generează tensiune crescută celor care pregătesc în această perioadă proiecte pe apelurile „Școală pentru toți” și „Profesori motivați în școli defavorizate” din cadrul POCU.

Pornind de la semnalele primite din partea utilizatorilor fonduri-structurale.ro, în urmă cu două zile am inițiat un sondaj cu privire la necesitatea prelungirii depunerii de proiecte pe cele două apeluri menționate, sondaj la care au participat 732 de persoane, dintre care 96,6% sunt în acest moment implicate în scrierea de proiecte pe aceste apeluri.

Cele 11 zile rămase până la data limită de depunere a aplicațiilor pe aceste linii de finanțare sunt insuficiente pentru finalizarea proiectelor, consideră 93% dintre respondenți (681) – o prelungire cu minim 2 săptămâni fiind considerată absolut necesară de 16,3% dintre aceștia, în timp ce 53,1% consideră că prelungirea ar trebui să fie de o lună.

Printre principalele argumente aduse în favoarea prelungirii de organizațiile care pregătesc astfel de proiecte se numără:

  • Concursurile pentru desemnarea directorilor în școli care a pus în așteptare elaborarea analizelor de nevoi obligatoriu de realizat în unitățile de învățământ incluse în proiecte:  „Partenerii publici, școlile, au avut întârzieri în pregătirea documentelor aplicației din două motive: a) managementul școlii nu era disponibil, fiind preocupat de derularea concursului pentru posturile de director; b) unele școli așteptau aprobare informală de ISJ pentru a intra în parteneriat” (reprezentant ONG),
  • Numeroasele aspecte neclare din Ghiduri, împreună cu funcționarea greoaie a sistemului de Helpdesk: „Ghidul "Scoala pentru toți" nu este corelat cu realitatea din învățământul preuniversitar. De asemenea, nu există o corelare clară între ce este scris în ghid și ceea ce ni se cere în aplicație. Ghidul "Profesori motivați în școli defavorizate" are multe aspecte neclare și, desi se pun întrebări la helpdesk, nu primim răspunsurile în timp util pentru a putea rezolva problema.” (reprezentant ONG).
  • Platforma MySMIS și disfuncționalitățile acesteia: „Modulul de partener transnațional nu este gata, ceea ce ne împiedică să depunem proiectul” (reprezentant ONG).

De asemenea, unii dintre respondenți au menționat și apariția în urmă cu 2 zile a unei proceduri interne a MENCS care prevede o preevaluare de către Ministerul Educației a proiectelor ai căror solicitanți sunt Inspectoratele școlare județene sau Casele Corpului Didactic. Procedura prevede  termene imposibile de răspuns îngreunând suplimentar procesul finalizării și depunerii proiectelor.

***

La sondajul derulat de Structural Consulting™ Group-www.fonduri-structurale.ro în perioada 2-4 noiembrie 2016 au participat 732 de persoane. După forma organizației pe care o reprezintă, structura respondenților se prezintă astfel:

  • 22,68% (166) - unități de învățământ,
  • 51,77% (379)  - ONG-uri,
  • 7,24% (53)  - autorități publice locale
  • 6,01% (44)  - furnizor de servicii de orientare, consiliere, mediere școlară și servicii alternative
  • 6,97% (51) – inspectorat școlar
  • 5,33% (39) – alte organizații

Cristina Pojoga,

www.fonduri-structurale.ro

Vizualizări: 1343