Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

BCR si PRO SME BISNET sprijina companiile sa stabileasca noi relatii de afaceri

BCR deruleaza, prin Departamentul EU Office (partener in cadrul unui consortiu), proiectul PRO SME BISNET destinat sprijinirii companiilor, in vederea stabilirii de relatii de afaceri prin accesarea Retelei Companiilor Europene (Enterprise Europe Network). La nivelul retelei, evenimentul de brokeraj este considerat un instrument care faciliteaza incheierea de parteneriate si lansarea de propuneri de proiecte de colaborare. In acest sens, sunt elaborate ghiduri in care se ofera recomandari cu privire la modul de organizare, desfasurare si monitorizare a evenimentelor de brokeraj. Intrucat BCR promoveaza si incurajeaza participarea la astfel de evenimente, consideram oportun sa aducem in atentia tuturor celor interesati informatii suplimentare specifice acestui domeniu de activitate.

Evenimentul de brokeraj reprezinta mediul ideal pentru punerea in contact a firmelor din diferite domenii de activitate, precum si a altor organizatii de profil interesate, in vederea identificarii unor oportunitati de colaborare si de afaceri.

In acest sens, se stabilesc o serie de intalniri transnationale pe o durata determinata de timp, organizate in cadrul unor evenimente-suport precum targuri, expozitii, conferinte etc. Nu este insa exclus ca unele evenimente de brokeraj sa fie organizate de sine-statator. O promovare adecvata a agendei si a profilului participantilor permite companiilor si organizatiilor sa se inregistreze, sa-si programeze din timp intalnirile si sa-si pregateasca participarea in functie de propriile interese.

Organizatia coordonatoare, cea care isi ia angajamentul unui eveniment de brokeraj, trebuie sa planifice si sa aloce corespunzator resurse umane, financiare si informationale pentru ca valoarea generata in urma activitatilor intreprinse sa fie cat mai mare. Este recomandat ca organizatia coordonatoare sa-si gaseasca parteneri din mediul de afaceri, guvernamental, financiar-bancar, universitar si de cercetare care sa sustina evenimentul si sa puna la dispozitie resursele proprii. De comunicarea si transmiterea adecvate a invitatiilor de participare depinde constituirea unei mase critice relevante pentru desfasurarea evenimentului. In procesul de recrutare a participantilor, organizatorul trebuie sa explice cat mai clar care este tematica evenimentului si care sunt beneficiile implicarii, precum si ceea ce se asteapta de la participanti. Catalogul de profil trebuie sa fie gata cu cel putin patru saptamani inainte de ziua inceperii evenimentului. Grila de activitati trebuie sa fie atractiva. Pregatirea unui astfel de eveniment dureaza cateva luni, in functie de complexitatea acestuia, insa evenimentul in sine are loc in cateva zile, incluzand de obicei sesiuni plenare, in paralel cu workshop-uri pe anumite domenii de interes, facilitati pentru purtarea de discutii bilaterale. Orice astfel de demers trebuie urmat de un exercitiu de follow-up pe termen mediu si lung.

Daca sunt interesate, firmele sau alte tipuri de organizatii se pot inscrie pentru participare. Asemenea evenimente reprezinta un foarte bun prilej de dezbatere idei in anumite grupuri de lucru, de expunere a capacitatilor si intereselor in domeniul de relevanta, de promovare a propriului portofoliu de produse sau servicii, de acces la expertiza si know-how specializat, de initiere proiecte consistente impreuna cu partenerii internationali, de dobandire a unei viziuni de ansamblu asupra tendintelor pietei si asupra oportunitatilor de afaceri. Organizatia coordonatoare se ocupa de toate aspectele organizatorice, cazare si alte formalitati aferente grupului de firme sau organizatii interesate care se va forma, acestea urmand sa suporte individual costurile aferente. Cheltuielile pot fi rambursate total sau partial, daca evenimentul de brokeraj este finantat din fonduri publice, nationale sau europene, sau daca organizatia-gazda dispune de fonduri proprii sau sponsorizari. Ceea ce este cu adevarat important este ca participantii sa-si elaboreze propriul plan si sa se pregateasca temeinic pentru activitatile propuse in agenda evenimentului. Unele organizatii sau consortii solicita in mod expres participantilor selectati sa vina cu anumite propuneri de activitati, teme de dezbatere, invitati speciali etc.

Calendarul evenimentelor de brokeraj ce vor fi organizate in urmatoarea perioada in Europa poate fi accesat la: http://www.adrbi.ro/pro-sme-bisnet/calendar-evenimente-de-brokeraj-in-europa.aspx


BCR – participare activa in cadrul Proiectului PRO SME BISNET


Incepand cu anul 2009, BCR participa, alaturi de partenerii de consortiu, la derularea proiectului PRO SME BISNET, destinat sprijinirii IMM-urilor si intreprinderilor mari din macro-regiunea Romania 3 (regiunile de dezvoltare Bucuresti-Ilfov si Sud-Muntenia, respectiv judetele Ilfov, Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman si municipiul Bucuresti).

Proiectul ofera suport pentru accesarea serviciilor de consultanta destinate dezvoltarii si internationalizarii afacerilor prin intermediul retelei European Enterprise Network (EEN)- cea mai mare retea de puncte de contact ce furnizeaza informatii, consultanta si solutii concrete pentru firme din peste 40 tari (incluzand cele 27 tari UE, Croatia, Macedonia, tari apartinand Spatiului Economic European si tari terte).

Avand ca obiective principale cresterea competitivitatii IMM-urilor si a intreprinderilor mari din Romania prin imbunatatirea activitatii de planificare a extinderii afacerilor, precum si cresterea capacitatii de inovare si a productivitatii, proiectul PRO SME BISNET utilizeaza instrumentele specifice retelei EEN, cuprinzand cautarea de parteneri internationali de afaceri, elaborarea unei baze de date pentru cooperare si acces rapid la posibilitati de finantare.

Pentru mai  multe detalii click aici

Vizualizări: 113