Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect POC - Microgranturi pentru entități din domeniul agroalimentar

Beneficiari eligibili

  • Microîntreprindere
  • IMM
  • Persoană fizică autorizată
  • Întreprindere individuală/familială

Informații despre măsura „Microgranturi în domeniul agroalimentar”

Măsura este valabilă până la 30 iunie 2022, plățile în cadrul măsurii vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023.

Obiectiv specific

Obiectivul principal al schemei de ajutor de stat îl constituie acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020 în contextul crizei provocate de COVID-19 pentru beneficiarii din domeniile agricultură, acvacultură, piscicultură şi industrie alimentară prevăzuți de OUG nr. 61/2022 a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Condiții de eligibilitate

Microgranturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu următoarele categorii de beneficiari:

  • microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
  • persoane fizice autorizate;
  • întreprinderile individuale;
  • întreprinderile familiale.

Toate entitățile de mai sus trebuie să aibă activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute la pagina 8 din OUG 61/2022 atașată.

Toate entitățile de mai sus trebuie să îndeplinească următoarele condiții cumulative:

  • au desfășurat activitate curentă/operațională pe perioada a cel puțin 3 luni calendaristice înainte de data de 31 decembrie 2019;
  • au obținut o cifră de afaceri/venituri de cel puțin echivalentul în lei a 5.000 euro la data de 31 decembrie 2019 cu excepția microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii care au fost înființați în anul 2019, cu o cifră de
    afaceri mai mică de 5.000 euro, pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculează prin înmulțirea numărului de luni întregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro, și a beneficiarilor ajutorului de stat PFA, II și IF;
  • își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea măsurii de sprijin sub formă de microgrant;
  • nu se aflau în dificultate la 31 decembrie 2019;
  • suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul acestei măsuri se încadrează în plafoanele menționate de Cadru temporar COVID-19, respectiv de 345.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii, 290.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, respectiv 2.300.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în celelalte domenii de activitate;
  • nu există împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate integral, conform prevederilor legale în vigoare;
  • nu sunt supuși concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență sau faliment.

Activități / acțiuni eligibile

A se consulta secțiunea Cheltuieli eligibile.

Valoarea proiectului și a finanțării nerambursabile

Fondurile alocate pentru acordarea de microgranturi în sunt în valoare totală de 50.000.000 euro, din care:

  • 29.845.080 euro, respectiv:
    • 25.000.000 euro FEDRREACT EU și
    • 4.845.080 euro cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul POC 2014—2020 prin Axa prioritară 4 — Acțiunea 4.1.2 — Capital de lucru și
  • 20.154.920 euro de la bugetul de stat prin aplicarea mecanismului de supracontractare

Cursul valutar utilizat este cursul info/euro aferent lunii mai 2022, respectiv 4,9479 lei.

Microgranturile acordate beneficiarilor eligibili au o valoare de 5.000 de euro, respectiv 24.739 lei.

Cheltuieli eligibile

Beneficiarii pot utiliza microgranturile pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020:

  • cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
  • cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  • cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță;
  • cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente/operaționale;
  • cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații și tehnologii necesare reluării activității curente/operaționale;
  • cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.

Sunt eligibile cheltuielile privind chiria pe bază de contract încheiat pentru sediul social/punctul de lucru înregistrat în care se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare.

Cheltuielile efectuate din microgranturi trebuie să fie în legătură cu activitățile/subactivitățile codului CAEN pentru care s-a solicitat finanțare.

Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabilă.

Cheltuieli neeligibile

  • Cheltuielile cu consultanța;
  • Cheltuielile cu salariile nete;
  • Achizițiile de bunuri second-hand;
  • Achizițiile în sistem leasing;
  • Cheltuielile cu chiria activelor corporale;
  • Terenuri, terenuri construite;
  • Imobile;
  • Mijloace de transport;
  • Rate și/sau rambursări la credite/linii de credite/leasing, dobânzi aferente acestora;
  • Garanții de orice fel.

Criterii evaluare

După trimiterea formularului, aplicanții vor avea posibilitatea vizionării în timp real pe site-ul http://granturi.imm.gov.ro. a listei cu solicitanții înscriși în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii în cadrul măsurii.

Ordinea la contractare în cadrul măsurii se va face conform principiului primul venit-primul servit. După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare unic pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE.

Depunerea proiectului

Înscrierea, preevaluarea, contractarea și verificarea se fac exclusiv on line, prin intermediul sistemului informatic IMM Recover, dezvoltat de către STS.

Înscrierea în program, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obținerii finanțării se fac on-line pe link-ul www.granturi.imm.gov.ro.

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

27 mai 2022 - 31 mai 2022

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Programul Operațional Competitivitate

Axa prioritară:

Axa prioritară 4: Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și a consecințelor sale sociale și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță
Știri recente
Azi, 15 mai 2024
Ieri, 14 mai 2024