Programul Regional SUD-VEST OLTENIA 2021-2027
Prioritatea 2 – Digitalizare în beneficiul cetățenilor și al firmelor
Obiectiv Specific 1.2. – Valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al autorităților publice
Apel: PR SV/IMM/1/2/1.2/2023 Digitalizare în folosul IMM-urilor
Apelul de proiecte cu numărul PR SV/IMM/1/2/1.2/2023 Digitalizare în folosul IMM-urilor vizează în principal pentru adoptarea de tehnologii și instrumente digitale aferente comerțului electronic care conduc la inovarea modelului de afaceri și la creșterea competitivității.
Acest apel vizează Regiunea Sud-Vest Oltenia județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea.
Se vor finanța instrumentele de comerț electronic care pot să deschidă noi piețe de desfacere pentru IMM-uri și să încurajeze antreprenoriatul și noile concepte, contribuind la crearea de noi locuri de muncă.
Prezentul apel este coordonat de Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Sud-Vest Oltenia (ADR SV), Craiova, Romania în calitate de Autoritate de Management pentru PRSV (AM PRSV) www.adroltenia.ro
Solicitantul este societate (Legea nr. 31/1990) sau societate cooperativă (Legea nr. 1/2005) care se încadrează, conform Legii nr.346/2004, în categoria microîntreprinderilor din mediul urban (inclusiv din satele aparținătoare) sau întreprinderilor mici și mijlocii ( în mediul urban sau rural):
Solicitantul a desfășurat activitate pe o perioadă de cel puțin unui an fiscal integral anterior depunerii cererii de finanțare, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare (2023) și în anul fiscal anterior (2022) și a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare (anul 2022).
** O întreprindere care depune cererea de finanţare în cursul anului 2023, trebuie să fi fost înfiinţată cel mai târziu la 03.01.2022 (prima zi lucrătoare din anul 2022) și să fi înregistrat profit din exploatare la 31.12.2022!
Solicitantul nu se încadrează în categoria întreprinderilor în dificultate în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, respectiv anul 2022.
Solicitantul a înregistrat un număr mediu de salariați de cel puțin 3, în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, respectiv anul 2022.
Locația de implementare
Locul de implementare a proiectului este situat în mediul urban (inclusiv sate aparținătoare de orașe) sau în mediul rural al Regiunii Sud-Vest Oltenia județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea.
La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă deja locul de implementare a proiectului înregistrat ca sediu principal sau secundar (punct de lucru).
Excepție de la regula de mai sus: în cazul unei cereri de finanțare care presupune înființarea unui sediu secundar (punct de lucru) ca urmare a realizării investiției, solicitantul se va angaja ca, până la data semnării contractului de finanțare, să înregistreze locul de implementare ca punct de lucru, în caz contrar proiectul fiind neeligibil.
Domeniul de activitate
La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă deja domeniul de activitate eligibil (clasa CAEN) vizat de investiție, înscris în obiectul de activitate, indiferent dacă acesta reprezintă activitatea principală sau secundară a întreprinderii.
Investiția propusă prin proiect trebuie să vizeze o singură clasă CAEN, și conform Anexei IV, sunt excluse de la finanțare domenii precum agro-alimentar, colectare deșeuri, activități de editare video, software, portal-uri web, activități de telecomunicații sau servicii privind tehnologia informatiei.
Domeniul de activitate (clasa CAEN) în care se va realiza investiția/proiectul trebuie declarat și autorizat distinct la locul de implementare a proiectului.
La data depunerii cererii de finanțare, solicitantul care nu are sediul social/punct de lucru în Regiunea Sud-Vest Oltenia, își asumă deschiderea unui punct de lucru până la momentul semnării contractului de finanțare. Punctul de lucru/locația de implementare va fi menținut pe perioada de durabilitate a investiției, respectiv 3 ani de la plata finală în cadrul contractului de finanțare.
Perioada de implementare a activităților proiectului este de maxim 18 luni, fără a depăși data de 31.12.2029.
Alocarea financiară pentru acest apel de proiecte este 21.126.000 EURO euro (FEDR+BS), din care:
Valoarea maximă/ minimă eligibilă/nerambursabilă
Valoarea finanțării nerambursabile solicitate este:
Cuantumul cofinanțării acordate
- Contribuție sprijin - maxim 90% ( în limita a 75.000 euro)
- Contribuție proprie - minim 10%
În cadrul acestui apel de proiecte vor fi sprijinite următoarele tipuri de acțiuni:
În cadrul apelului vor fi finanțate activități specifice procesului de inovare a modelului de afaceri cu scopul de a atinge o intensitate digitală ridicată și securitate cibernetică, asigurându-și în același timp creșterea competitivității și atractivității în piață precum și de-a lungul întregului lanț valoric.
Acțiunile de creștere a eficienței energetice (raportate la investițiile în echipamente TIC) și cele privindeconomia circulară, inclusiv prevenirea și reciclarea deșeurilor, sunt obligatorii în cadrul proiectului sub forma unor măsuri care contribuie la reducerea consumurilor energetice sau măsuri privind economia circulară în cuantum de minimum 5% din valoarea eligibilă a proiectului.
Proiectul va include obligatoriu investiții în scopul obținerii unei economii de energie, sunt obligatorii cheltuieli cu achiziționarea de instalații/echipamente specifice, în scopul obținerii unei economii de energie, de minimum 5% din valoarea eligibilă a proiectului, dar nu mai mult de 15% din valoarea eligibilă a proiectului.
Prin prezentul apel de proiecte sunt sprijinite:
Investiții în active corporale
- achiziționarea de echipamente hardware TIC, precum și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării aplicației de proiect pentru a atinge o intensitate digitală ridicată;
- cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/ WIFI;
- instalații/echipamente specifice, în scopul obținerii unei economii de energie sau cheltuieli pentru achiziționarea de instalații/echipamente specifice pentru activități în domeniul economiei circulare;
Investiții în active necorporale
- care se achiziționează în vederea desfășurării activității finanțate): licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare, care conduc la creșterea intensității digitale a activităților pentru care se solicită finanțare), eligibile în limita a 20% din valoarea activelor corporale; proiectul trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, investiții în active corporale:
Este opțională includerea în proiect a investițiilor în active necorporale.
Servicii: cheltuieli cu servicii de consultanță
- consiliere/analiză pentru identificarea de soluții tehnice de digitalizare care să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
- plata serviciilor de consultanță la elaborarea cererii de finanțare și/ a planului de afaceri și în domeniul managementului de proiect, elaborarea, organizarea si derularea procedurilor de achiziții;
- cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securității cibernetice a produselor implementate;
Servicii: organizarea de evenimente și cursuri de formare
- cheltuieli cu activități de dezvoltare a competențelor personalului;
- cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC și personalului care va asigura mentenanța echipamentelor/ produselor achiziționate;
- dezvoltarea de competențe profesionale în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor avansate și utilizarea echipamentelor achiziționate;
Publicitate și informare aferente proiectului
- anunț în presă la începerea și la finalizarea proiectului (presa scrisă sau online);
- placa permanentă, panou temporar, autocolante;
Este eligibilă taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal și nerecuperabilă conform prevederilor art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 1060/2021, aferentă cheltuielilor eligibile.
Se vor utiliza opțiuni simplificate în materie de costuri, drept 7% rată forfetară din costurile directe, pentru decontarea cheltuielilor aferente Cap. Cheltuieli cu servicii de consultanță, Cap. Cheltuieli cu activitățile obligatorii de publicitate și informare aferente proiectului și consultanței, comisioanelor, cotelor, taxelor și măsurilor de comunicare și vizibilitate,
Sunt considerate neeligibile:
Procesul de evaluare se va realiza în ordinea depunerii proiectelor în MySMIS2021/SMIS2021+. Principalele etape ale procesului de evaluare, selecție și contractare sunt:
1. Verificarea conformității administrative
Verificarea conformității administrative este complet digitalizată, respectiv este realizată în mod automat prin sistemul informatic MySMIS 2021, pe baza declarației unice generată de sistemul informatic MySMIS 2021.
2. Evaluarea tehnică și financiară
Evaluarea tehnică și financiară se realizează de către comisiile de evaluare constituite la nivelul autorității de management, în conformitate cu criteriile de evaluare tehnică și financiară, în condițiile prevăzute în Ghidul Solicitantului.
3. Contractarea
Din punct de vedere al evaluării tehnice și financiare se stabilește un prag de calitate de minim 60 puncte și un prag de excelență de 90 puncte pentru proiectele depuse în cadrul apelului.
Proiectele care îndeplinesc pragul de excelență de 90 puncte se vor contracta direct în funcție de data și ora depunerii și în limita alocării financiare a apelului; se respinge de la finanțare proiectele care dacă totalizează mai puțin de 60 de puncte la finalul evaluării.
Apel de proiecte competitiv cu depunere la termen. După deschiderea apelului, solicitantul va avea la dispoziție cel puțin 30 de zile pentru pregătirea cererii de finanțare și a anexelor.
Cererile de finanțare se vor depune prin aplicația electronică MySMIS2021/SMIS2021+, sub semnătură electronică extinsă, certificată în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Consultarea publică se desfășoară în perioada 30.08 – 21.09.2023.
30 august 2023 - 21 septembrie 2023
2. Digitalizare în beneficiul cetățenilor și al firmelor
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță