Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PR SM 1/1.3 B - Creșterea competitivității IMM -urilor

Beneficiari eligibili

  • Microîntreprindere
  • IMM

Informații despre apel

 Programul Regional Sud Muntenia 2021-2027

Obiectiv de Politică 1 - O Europă mai competitivă și mai inteligentă, prin promovarea unei transformări economice inovatoare și inteligente și a conectivității TIC regionale

Prioritatea P1- O regiune competitivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice

Obiectivul Specific RSO 1.3 - Intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive (FEDR)

Operațiunea B – Intensificarea creșterii durabile și a competitivității microîntreprinderilor,  întreprinderilor mici și întreprinderilor mijlocii din regiunea Sud-Muntenia

Apel PR SM/ID/1/1/1.3/B 

Acest apel de proiecte se aplică investițiilor realizate în cele șapte județe din regiunea Sud-Muntenia, respectiv: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman, de către microîntreprinderile, întreprinderile mici și întreprinderile mijlocii non agricole din mediul rural și din mediul urban, inclusiv din satele aparținătoare acestora.

Intervenția vizează sprijinirea IMM-urilor prin operațiuni care să crească capacitatea acestora de a avansa în lanțul valoric prin furnizarea accesului la finanțare, asistență și piețe precum și a accesului la know-how pentru dezvoltarea și implementarea de noi modele de afaceri.

Aceste intervenții vor fi însoțite de investiții în bunuri intangibile, de tipul: metodologii și proceduri de management și producție, de adaptare a noilor tehnologii la fluxurile de producție, dobândirea și utilizarea drepturilor de proprietate intelectuală, utilizarea tehnologiei informației. În ceea ce privește economia circulară, aceasta este parte componentă a dezvoltării durabile, aducând în prim plan nevoia de optimizare a consumurilor de resurse pentru a preveni, a reduce risipa și a se promova reutilizarea.

Investițiile IMM-urilor în modernizarea tehnologică vor contribui și la introducerea circularității în toate etapele lanțului valoric, de la proiectare la producție, în concordanță cu Planul de Acțiune al Comisiei Europene pentru economia circulară.

Prezentul apel este coordonat de Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Sud-Muntenia  (ADR Sud-Muntenia), Călărași, Romania în calitate de Autoritate de Management pentru PRSM (AM PRSM)   www.2021-2027.adrmuntenia.ro/  

Condiții de eligibilitate

Solicitanții eligibili – trebuie să fie societăți sau societăți cooperative, înregistrate în scop fiscal, în baza Legii societăților nr. 31/1990 sau a Legii nr. 1/2005 care se încadrează în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici sau a întreprinderilor mijlocii non agricole conform prevederilor Legii nr. 346/2004:

  • microîntreprindere -  are până la 9 salariați, CA netă/AT de până la 2 mil. Euro.
  • întreprindere mică – are între 10 și 49 de salariați, CA netă/AT   de până la 10 mil. Euro.
  • întreprindere mijlocie - are între 50 şi 249 de salariaţi, şi CA netă de până la 50 mil. Euro sau deţine AT de până la  43 mil. Euro.

Solicitanții eligibili trebuie să se încadreze într-una din categoriile de mai sus, la data depunerii cererii de finanțare, cât și la data semnării contractului de finanțare. NU sunt eligibile societățile încadrate în categoria întreprinderilor mari, sucursalele, agențiile, reprezentanțele sau alte unități fără personalitate juridică.

Solicitantul de finanțare nu  trebuie să se încadrează în categoria „întreprinderilor în dificultate” (doar pentru întreprinderi care au, la data declarației, cel puțin 3 ani de la înființare).

Solicitantul de finanțare nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare (respectiv anul 2023) și în anul fiscal anterior (respectiv anul 2023).

Solicitantul de finanțare a desfășurat activitate pe o perioadă de cel puțin unui an fiscal integral anterior depunerii cererii de finanțare, cel puțin începând cu data de 01.01.2022.

Solicitantul de finanțare a înregistrat profit din exploatare >0  în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare.

Locația proiectului

Prezentul apel de proiecte acoperă întreaga regiune Sud-Muntenia și se aplică investițiilor realizate în cele șapte județe: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman, din mediul rural și din mediul urban, inclusiv din satele aparținătoare acestora.

La depunerea cererii de finanţare, solicitantul trebuie să aibă locul de implementare a proiectului înregistrat ca sediu principal sau secundar în regiunea Sud-Muntenia.  În cazul unei cereri de finanțare care presupune înființarea unui sediu secundar (punct de lucru), ca urmare a realizării investiției, solicitantul se va angaja ca, până la finalizarea implementării proiectului, să înregistreze locul de implementare ca punct de lucru.

Nu sunt eligibile investiţiile localizate în afara regiunii de dezvoltare Sud-Muntenia si nici microîntreprinderile, intreprinderile mici si întreprinderile mijlocii agricole și din industria alimentară.

Domeniile de activitate eligibile (clase CAEN) sunt:

  • 13 Fabricarea produselor textile;
  • 14 Fabricarea articolelor de îmbracaminte;
  • 15 Tabacirea si finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj si marochinarie, harnasamentelor si încaltamintei; prepararea si vopsirea blanurilor;
  • 16 Prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemn si pluta, cu exceptia mobilei; fabricarea articolelor din paie si din alte materiale vegetale împletite;
  • 17 Fabricarea hârtiei si a produselor din hârtie;
  • 20 Fabricarea substantelor si a produselor chimice;
  • 22 Fabricarea produselor din cauciuc si mase plastice;
  • 23 Fabricarea altor produse din minerale nemetalice;
  • 24 Industria metalurgica;
  • 25 Industria constructiilor metalice si a produselor din metal, exclusiv masini, utilaje  si instalatii;
  • 26 Fabricarea calculatoarelor si a produselor electronice si optice;
  • 27 Fabricarea echipamentelor electrice;
  • 28 Fabricarea de mașini, utilaje și echipamente n.c.a.;
  • 29 Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor;
  • 30 Fabricarea altor mijloace de transport;
  • 31 Fabricarea de mobilă;
  • 32 Alte activități industriale n.c.a;
  • 33 Repararea, întreținerea și instalarea mașinilor și echipamentelor;
  • 38 Colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor; activități de recuperare a materialelor reciclabile;
  • 41 Construcții de clădiri;
  • 42 Lucrări de geniu civil;
  • 43 Lucrări speciale de construcții;
  • 45 Comerț cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor;
  • 55 Hoteluri și alte facilități de cazare;
  • 58 Activități de editare;
  • 62 Activități de servicii în tehnologia informației;
  • 71 Activități de arhitectură și inginerie; activități de testări și analiză tehnică;
  • 86 Activități referitoare la sănătatea umană;
  • 93 Activități sportive, recreative și distractive;
  • 95 Reparații de calculatoare, de articole personale și de uz gospodăresc;

Activităţile propuse prin proiect, trebuie să vizeze un singur domeniu de activitate (clasă CAEN) care constituie obiectul proiectului.

La data depunerii cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă deja domeniul de activitate eligibil (clasa CAEN), vizat de investiție, înscris ca obiect de activitate, indiferent dacă acesta reprezintă activitatea principală sau secundară a întreprinderii.

  1. Solicitantul de finanțare are autorizat codul CAEN eligibil vizat de investiție, la locul de implementare a proiectului, sediul social principal sau secundar al solicitantului, indiferent dacă acesta desfășoară sau nu activitate pe respectivul cod CAEN.

Sau

  1. În situația în care investiția pentru care se solicită finanțare presupune înființarea unui punct de lucru nou, la momentul depunerii cererii de finanțare solicitantul de finanțare are:

i. codul CAEN eligibil vizat de investiție autorizat fie la sediul social/punctele de lucru existente, fie la terți, iar solicitantul de finanțare își asumă ca, la finalul etapei de implementare, să facă dovada autorizării codului CAEN inclusiv la locul de implementare a proiectului.

Sau

ii. codul CAEN eligibil vizat de investiție înscris în actul constitutiv, iar solicitantul de finanțare își asumă ca, la finalul etapei de implementare, să facă dovada autorizării codului CAEN la locul de implementare a proiectului.

O investiție se poate realiza la două (sau mai multe) locuri de implementare, daca acestea fac parte din acelasi flux de productie sau reprezinta etape ale furnizarii serviciilor in cadrul aceleiasi activitati autorizate (codul CAEN pentru care aplica solicitantul), iar proiectul nu constă, de fapt, în două (sau mai multe) investiții distincte sub umbrela unei singure cereri de finanțare.

Perioada de realizare a activităţilor proiectului, după semnarea contractului de finanţare, nu depăşeşte data de 31 decembrie 2029.

Alocarea financiară și finanțarea acordată

Pentru acest apel de proiecte alocarea financiară totală este de 144.000.000,00 euro, din care:

  • 122.400.000 euro (FEDR)
  • 21.600.000,00 euro  (BS – Bugetul de stat)

Valoarea finanţării nerambursabile solicitate (ajutor de minimis cumulat cu ajutor de stat regional) este

  • minimum 300.000 euro
  • maximum 3.000.000 euro

Cursul de schimb valutar InforEuro valabil la data lansării apelului de proiecte disponibil la: http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/index_en.cfm  

Valoarea maximă a asistenței financiare nerambursabile este:

  • 500.000 Euro, dar nu mai mult de 10 ori decât cifra de afaceri netă menționată în situațiile financiare aferente anului fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, indiferent de clasa CAEN din care au fost obținute veniturile;

sau

  • 3.000.000 Euro, dar nu mai mult de 10 ori decât veniturile obținute în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare din activitatea desfășurată aferentă clasei CAEN pentru care solicită finanțare, venituri cuprinse în cifra de afaceri netă menționată în situațiile financiare, dacă aceste venituri depășesc 50.000 EURO.

Cuantumul cofinanțării acordate

Contribuția programului, respectiv cuantumul finanțării nerambursabile solicitate din ajutor de stat regional  este

Intensitatea maxima admisa a ajutorului de stat pentru investiții inițiale (%)

JUDEȚ

Categoria de întreprinderi

Microîntreprinderi

Întreprrinderi Mici

Întreprrinderi Mijlocii

ARGES

70%

70%

60%

CALARASI

75%

75%

70%

DAMBOVITA

70%

70%

60%

GIURGIU

70%

70%

60%

IALOMITA

75%

75%

70%

PRAHOVA

75%

75%

75%

TELEORMAN

75%

75%

70%

 

Contribuția solicitantului la investițiile finanțate din  ajutorului de stat

 

Beneficiarul proiectului trebuie să asigure o contribuție proprie de minim 25% din valoarea eligibilă a cheltuielilor finanțabile prin ajutor de stat regional, în funcție de intensitatea maximă aplicabilă.

Finanţarea nerambursabilă maximă acordată ca ajutor de minimis este de 100% din valoarea eligibilă a cheltuielilor finanţabile prin ajutor de minimis, cu respectarea plafonului de minimis de MAXIM  200.000 de euro și a ratei forfetare stabilită (5%). 

Activități eligibile

Acțiunile eligibile se referă la îmbunătățirea capacităților tehnice, industriale și organizaționale pentru dezvoltarea de produse și servicii prin:

  • activități specifice updatării tehnologice;
  • activități specifice economiei circulare (ex. revalorificarea materiilor prime, materialelor și produselor, valorificarea deșeurilor și produselor secundare proprii prin simbioză industrială, etc);
  • activități specifice internaționalizării (ex. acces la servicii de intrare pe piețe internaționale/Piața Unică pentru identificare de oportunități de afaceri, parteneri și furnizare de asistență specializată pentru norme și reglementări, participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, investiţii în adaptarea proceselor tehnologice de producţie la sistemele de certificare şi standardizare specifice pieţelor de export, etc.);
  • activități specifice certificării și omologării proceselor și produselor/ serviciilor (inclusi metodologii și proceduri de management și producție);
  • activități de digitalizare a microîntreprinderilor și întreprinderilor mici, drept activități conexe, ca parte a unui proiect integrat.

Toate aceste activități vor fi finanțate prin investiții în active corporale (includerea în proiect este obligatorie) și necorporale.

În cadrul prezentului apel, nu se acordă ajutor de stat și de minimis pentru achiziția de vehicule de transport rutier de mărfuri.

Cheltuieli eligibile/neeligibile

În cadrul prezentului apel se aplică măsura de sprijin constând în acordarea unor ajutoare de stat şi ajutoare de minimis în scopul dezvoltării microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi întreprinderilor mijlocii în cadrul Programului Regional Sud Muntenia 2021-2027.

Fondurile nerambursabile vor fi acordate beneficiarilor pentru investiții, după cum urmează:      

  a). Investiţii în active corporale:

(i) lucrări de construire/ extindere a spaţiilor de producţie/ prestare de servicii inclusiv a utilităţilor generale aferente investitiei (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI, etc.);

(ii) achiziţionarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalaţii de lucru, mobilier, echipamente informatice, aparatură birotică, respectiv care se regăsesc în subgrupa 2.1. "Echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru)", subgrupa 2.2. "Aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare", clasa 2.3.6. "Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat" sau grupa 3 "Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale" care se încadrează în limita valorică aferentă mijloacelor fixe, stabilită prin reglementările legale în vigoare la data depunerii cererii de finanţare;

(iii) achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare, în limita a 15% din valoarea eligibilă a proiectului.

Surse regenerabile (alternative) de energie sunt considerate: energia solară (utilizată la producerea de căldură sau la furnizarea de energie electrică prin sisteme fotovoltaice), energia eoliană, hidroenergia, biomasa (biodiesel, bioetanol, biogaz), energia geotermală. Nu sunt eligibile proiecte care includ doar investiţii din această categorie.

b). Investiţii în active necorporale:

Brevete, licenţe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare, în limita a 10% din valoarea eligibilă a proiectului; proiectul trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, investiţii în active corporale.

Este opţională includerea în proiect a investiţiilor în active necorporale;

investiţii în realizarea de instrumente de comercializare on-line a serviciilor/produselor proprii ale solicitantului, pentru crearea unui magazin virtual (e-shop)

In care vor fi implementate diferite funcţionalităţi specifice comerţului electronic: publicarea cataloagelor de articole, preţuri şi stocuri, preluarea comenzilor, instrumente de plată electronică.

Nu sunt eligibile proiecte care includ doar investiţii din această categorie.  

Proiectul trebuie să includă măsuri de comunicare și vizibilitate, în conformitate cu prevederile legale și procedurale în vigoare din Ghidul de Identitate Vizuală PR SM 2021-2027;

Categoriile de cheltuieli eligibile, finanţabile prin ajutor de minimis, sunt cheltuieli sub formă de rată forfetară de 5% din costurile directe aferente investiției inițiale, din categoriile celor de mai jos:

a) cheltuieli pentru Consultanța (conform cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică subcap. 3.6 Organizarea procedurilor de achiziție, subcap. 3.7.1 - Managementul de proiect pentru obiectivul de investiţii inclusiv cheltuielile pentru întocmirea rapoartelor de expertiză contabilă, subcap. 3.7.2- Audit financiar, , din Devizul General;

b) cheltuieli cu activităţile obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului (conform cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.4 - Cheltuieli pentru informare şi publicitate din Devizul General);

c) Comisioane, cote, taxe (conform cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.2 Comisioane, cote, taxe, costul creditului din Devizul General).

d) cheltuieli cu activități de internationalizare (cheltuielile cu participarea la târguri, misiuni comerciale, expoziţii în calitate de expozant: taxa de participare, închirierea stand-ului, transportul și cazarea pe perioada evenimentului pentru maximum 2 delegaţi, transportul și depozitarea mostrelor şi materialelor promoţionale);

Bugetul estimat alocat activității de bază în cadrul unui proiect, reprezintă minim 50% din bugetul eligibil al proiectului.

Costurile directe sunt acele cheltuieli efectuate strict pentru investiția propusă prin proiect și care, la finalul implementării proiectului, se reflectă/transpun în obiectivul investițional propus prin proiect, respectiv:

1. Lucrări: conform cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului, subcap. 1.2, 1.3, cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii, cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază, subcap. 4.1, 4.2, 4,3, cap.5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.1, 5.3, cap.6 – Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste, din Devizul General;

2. Echipamente/dotari: conform cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază, subcap. 4.4, 4.5, 4.6, din Devizul General;

3. Servicii: cheltuieli pentru activități dedicate extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite etc.

Costurile directe reprezintă baza pentru calcularea costurilor indirecte.

Costurile indirecte, prin opoziție cu costurile directe, sunt toate acele cheltuieli care nu se încadrează în categoria costurilor directe și care sprijină realizarea obiectivului investițional propus prin proiect, dar, la finalul implementării, nu se reflectă în mod direct în obiectivul investițional.

Structura costurilor indirecte este următoarea:

1. Consultanța (conform cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică, subcap. 3.6 Organizarea procedurilor de achiziție, subcap. 3.7.1 - Managementul de proiect pentru obiectivul de investiţii inclusiv cheltuielile pentru întocmirea rapoartele de expertiză contabilă, subcap. 3.7.2- Audit financiar, , din Devizul General).

2. Comunicare și vizibilitate (conform cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.4 - Cheltuieli pentru informare şi publicitate din Devizul General).

3. Comisioane, cote, taxe (conform cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.2 Comisioane, cote, taxe, costul creditului din Devizul General).

4. Cheltuieli cu activități de internaționalizare.

Investiția în active corporale şi/sau necorporale trebuie să fie legată de înființarea unei noi unități, de extinderea capacității unei unități existente sau de diversificarea producției unei unități prin realizarea unor produse noi sau schimbarea fundamentala a procesului general de productie al unei unitati existent, în conformitate cu prevederile referitoare la investițiile inițiale ale Regulamentului (UE) nr. 651/2014.

Este eligibilă taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal şi nerecuperabilă conform prevederilor art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 1060/2021, aferentă cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate neeligibile:

a) Cheltuielile prevăzute la art. 10 din HG. nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiar în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă, respectiv:

• cheltuielile prevazute la art. 64 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;

• cheltuielile efectuate in sprijinul relocarii potrivit art. 66 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;

• cheltuielile excluse de la finantare potrivit art. 9 din Regulamentul (UE) 2021/1.056.

b) achiziţionarea de terenuri şi/sau construcţii;

c) costurile operaţionale, de funcţionare, de testare şi întreţinere;

d) costuri administrative: costuri de management care nu pot fi asociate producţiei ori vânzării; chiriile şi reparaţii ale imobilizărilor de interes general în administraţie; energie, combustibil şi alte consumuri similare; cheltuieli administrativ-gospodăreşti; alte cheltuieli generale de administraţie;

e) costuri de personal;

f) cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rate şi dobânzi aferente creditelor;

g) contribuţia în natură;

h) amortizarea;

i) cheltuielile cu leasingul;

j) cheltuielile cu achiziţionarea autovehiculelor şi a mijloacelor de transport, aşa cum sunt ele clasificate în subgrupa 2.3 „Mijloace de transport“ menţionată în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, indiferent de domeniul de activitate al solicitantului ori de domeniul de activitate în care se doreşte realizarea investiţiei propuse prin proiect, cu excepţia clasei 2.3.6 „Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat“;

k) cheltuielile efectuate înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia celor referitoare la proiectare și asistență tehnică, activități de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare și a planului de afaceri și cheltuieli privind expertiza contabilă.

Bugetul proiectului se corelează  cu devizul general al investiției, în cazul proiectelor care prevăd lucrări, întocmit în conformitate cu prevederile H.G.nr.907/ 2016, cu modificările și completările ulterioare. Pentru fundamentarea costurilor investiției se vor prezenta oferte de preț/ cataloage/ website-uri, orice alte surse verificabile (cel puțin 3 surse).

Criterii de evaluare și selecție

Toate etapele aferente unui proiect (depunere, evaluare, contractare, implementare, durabilitate) se vor desfășura prin intermediul sistemului informatic SMIS2021/MySMIS2021+.

Evaluarea proiectelor​

1. Verificarea conformității administrative

Verificarea conformității administrative este complet digitalizată, respectiv este realizată în mod automat prin sistemul informatic MySMIS 2021, pe baza declarației unice generată de sistemul informatic MySMIS 2021.  

2. Evaluarea tehnică și financiară

Evaluarea tehnică și financiară se realizează de către comisiile de evaluare constituite la nivelul autorității de management, în conformitate cu criteriile de evaluare tehnică și financiară, în condițiile prevăzute în Ghidul Solicitantului.

3. Contractarea proiectelor

În cadrul prezentului apel de proiecte este stabilit un prag de calitate de 50 puncte. Proiectul NU  se respinge de la finanțare dacă obține 0 puncte la, cel puțin, un criteriu de evaluare tehnică și financiară.

În cadrul acestui apel se stabilesc următoarele praguri de excelență: 

  • 90 de puncte -  pentru prima lună de depunere a proiectelor;
  • 85 de puncte – pentru cea de-a doua lună a apelului.

Proiectele care îndeplinesc pragurile de excelență stabilite mai sus, în situația în care există egalitate de punctaj, se vor contracta direct, în funcție de data și ora depunerii și în limita alocării financiare a apelului, până la acoperirea alocării prezentului apel. 

Depunerea proiectelor

Prin intermediul acestui ghid se lansează apelul de proiecte de tip competitiv, cu termen-limită de depunere. Un solicitant poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul prezentului apel de proiecte.

Cererile de finanțare se vor depune prin aplicația electronică MySMIS 2021, sub semnătură electronică extinsă, certificată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Cererea de finanțare și anexele acesteia trebuie să fie completată în limba română.  Orice alte documentele redactate în altă limbă vor fi însoțite, în mod obligatoriu, de traducere legalizată sau autorizată.

Perioada de depunere a proiectelor este 30.04.2024 - 31.07.2024.

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare activă
Perioadă de depunere proiect:

30 aprilie 2024 - 31 iulie 2024

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Sud - Muntenia

Axa prioritară:

1. O regiune competitivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță