Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PR NV /2023/121/1 - Digitalizarea IMM-urilor

Beneficiari eligibili

  • Microîntreprindere
  • IMM

Informații despre apel

Programul Regional NORD-VEST 2021-2027 (PRNV)

Ghid: Digitalizarea IMM-urilor din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest

Apel: PRNV/2023/121/1

Prezentul apel de proiecte se încadrează în Obiectivul de politică 1 - O Europă mai competitivă și mai inteligentă, prin promovarea unei transformări economice inovatoare și inteligente și a conectivității TIC regionale, Prioritatea 1 - Competitivitate prin inovare și întreprinderi dinamice, Obiectivul specific OS a(ii) - Valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al autorităților publice, Acțiunea a) Transformarea digitală a IMM-urilor.

În cadrul acestui apel de proiecte sunt vizate inițiative care să conducă la consolidarea culturii digitale în cadrul firmelor, să transforme și îmbunătățească experiența utilizatorilor/ consumatorilor, să favorizeze analiza și luarea deciziilor pe baza datelor sau să conducă la eficientizarea activităților derulate.  Digitalizarea IMM-urilor va viza atât organizarea și planificarea producției, a activităților administrative ale firmelor, cât și digitalizarea proceselor tehnologice.

In acest sens, se finanțează investiții de natura imobilizărilor corporale (mijloace fixe) și necorporale cu scopul anterior menționat, precum și servicii digitale, pentru creșterea utilizării tehnologiei informației și comunicațiilor. 

PR NV vizează Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest (Regiunea N-V) care acoperă un teritoriu de 34.160 km2 (14,3% din suprafața țării) și 2,5 mil. locuitori (13,1% din populația rezidentă a României). Regiunea cuprinde 6 județe (NUTS3) – Bihor, Satu-Mare, Maramureș, Cluj, Sălaj și Bistrița-Năsăud.

Prezentul apel este coordonat de Agenția pentru Dezvoltare Regională a Nord-Vest (Regiunea N-V) Cluj-Napoca, Romania în calitate de Autoritate de Management pentru PRNV (AM PRNV)  www.nord-vest.ro  

Condiții de eligibilitate

Solicitanții eligibili sunt societățile comerciale care se încadrează în categoria IMM-urilor, înființate cel târziu în data 03 ianuarie 2022, înregistrate in Regiunea Nord Vest.

Solicitantul trebuie să se încadreze într-una din categoria IMM, respectiv microîntreprindere, întreprindere mică sau întreprindere mijlocie, atât la data solicitării finanțării (i.e. data depunerii cererii de finanțare), cât și la data acordării finanțării. 

Categoria IMM-urilor este formată din întreprinderi care:

  • au mai puțin de 250 de angajați și au
  • fie o cifră de afaceri care nu depășește 50 de mil EUR
  • fie un bilanț total anual care nu depășește 43 de mil EUR

Solicitantul a desfăşurat activitate pe o perioadă corespunzătoare a cel puţin unui an fiscal și a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare și nu a avut activitatea suspendată oricând în anul depunerii cererii de finanțare.

Investiția propusă prin proiect trebuie să vizeze o singură clasă CAEN. Codul CAEN respectiv trebuie înscris în obiectul de activitate al solicitantului, conform certificatului constatator ONRC și respectiv autorizat la sediul (principal sau secundar) identificat ca loc de implementare a proiectului.

Investițiile finanțate în cadrul acestui apel includ doar servicii și/sau dotări.

Locul de implementare a proiectului trebuie să fie în Regiunea de Dezvoltare Nord Vest. O investiție se poate realiza la două (sau mai multe) locuri de implementare afle în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest.

Perioada de implementare a activităților proiectului, inclusiv costurile efectuate (suportate și plătite efectiv) nu depășește 31.12.2029. Perioada de realizare a activităților cererii de finanțare, după semnarea contractului de finanțare, este de maximum 9 luni calendaristice.

Lista codurilor CAEN excluse de la finantare:  011   Cultivarea plantelor nepermanente, 012   Cultivarea plantelor din culturi permanente, 013   Cultivarea plantelor pentru inmultire, 014   Cresterea animalelor, 015   Activitati in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor), 016   Activitati auxiliare agriculturii si activitati dupa recoltare, 017   Vanatoare, capturarea cu capcane a vanatului si activitati de servicii anexe vanatorii, 031   Pescuitul, 032   Acvacultura, 051   Extractia carbunelui superior, 052   Extractia carbunelui inferior, 101   Productia, prelucrarea si conservarea carnii si a produselor din carne 102   Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelorsi molustelor 103   Prelucrarea si conservarea fructelor si legumelor, 104   Fabricarea uleiurilor si a grasimilor vegetale si animale, 105   Fabricarea produselor lactate, 106   Fabricarea produselor de morarit, a amidonului si produselor din amidon, 1081 Fabricarea zaharului, 1082 Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei si a produselor zaharoase, 1083 Prelucrarea ceaiului si cafelei, 1084 Fabricarea condimentelor si ingredientelor, 1091 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma, 110   Fabricarea bauturilor, 120   Fabricarea produselor din tutun, 131   Pregatirea fibrelor si filarea fibrelor textile, 1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din pluta, paie si din alte materiale vegetale impletite, 191    Fabricarea produselor de cocserie, 192    Fabricarea produselor obtinute din prelucrarea titeiului, 2014 Fabricarea altor produse chimice organice, de baza, 2051 Fabricarea explozivilor, 206   Fabricarea fibrelor sintetice si artificiale, 241   Productia de metale feroase sub forme primare si de feroaliaje, 242   Productia de tuburi, tevi, profile tubulare si accesorii pentru acestea, din otel, 243   Fabricarea altor produse prin prelucrarea primara a otelului, 2451 Turnarea fontei, 2452 Turnarea otelului, 2591 Fabricarea de recipiente, containere si alte produse similare din otel, 254   Fabricarea armamentului si munitiei, 301   Constructia de nave si barci, 3315 Repararea si intretinerea navelor si barcilor, 4633 Comert cu ridicata al produselor lactate, oualor, uleiurilor si  grasimilor comestibile, 641   Intermediere monetara, 642   Activitati ale holdingurilor, 643   Fonduri mutuale si alte entitati financiare similare, 649   Alte activitati de intermedieri financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii, 651   Activitati de asigurari, 652   Activitati de reasigurare, 653   Activitati ale fondurilor de pensii (cu exceptia celor din sistemul public de asigurari sociale), 920   Activitati de jocuri de noroc si pariuri, 981   Activitati ale gospodariilor private de producere de bunuri destinate consumului propriu.

Proiectul respectă legislația națională și comunitară în domeniile egalității de șanse, de gen, nediscriminare, accesibilitate, dezvoltare durabilă, protecția mediului, eficiență energetică.

Indicator de rezultat obligatoriu: atingerea unui nivel ridicat de intensitate digitală (nr.)

Indicatori suplimentari specifici apelului:

  • Internet pentru cel puțin 50% din personalul angajat
  • Utilizatori de specialiști TIC
  • Bandă largă rapidă (30 Mbps sau mai mare)
  • Dispozitive mobile de internet pentru cel puțin 20% din personalul angajat
  • Pagina de internet sau pagina de prezentare online
  • Un site online cu funcții sofisticate
  • Prezență în social media
  • Achiziționarea de servicii de publicitate pe internet
  • Achiziționarea de servicii de calcul de cloud mediu-ridicat
  • Trimiterea de facturi electronice pentru procesare automatizată
  • Vânzările web de comerț electronic reprezentând cel puțin 1% din total cifră de afaceri
  • Vânzări web business-to-consumer (B2C) de peste 10% din totalul vânzărilor prin internet
  • Numărul de echipamente TIC achiziționate
  • Numărul de licențe/aplicații software achiziționate/realizate/dezvoltate/personalizate sau baze de date configurate/implementate
  • Numărul de semnături electronice achiziționate/închiriate
  • Numărul de servicii pentru consolidarea securității informatice, recepționate

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Alocarea financiară pentru acest apel de proiecte este 16.764.705,90 euro (FEDR+BS), din care:

  • 4.250.000,00 euro din FEDR
  • 2.514.705,90 euro de la bugetul de stat (BS)

Valoarea totală nerambursabilă a cererii de finanțare se încadrează în minim 10.000 euro și maxim 100.000 euro.

Cuantumul cofinanțării acordate

-  Rata de finanțare de maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile (85% FEDR +15% Bugetul de Stat);

-  Cofinanțarea din partea solicitantului este de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile;

Activități eligibile

În cadrul prezentului apel de proiecte se acordă sprijin pentru investiții în creșterea nivelului de digitalizare a activității pe care o desfășoară.

Tipurile de acțiuni eligibile avute în vedere sunt următoarele:

  • Investiții pentru adoptarea tehnologiilor și a instrumentelor digitale care conduc la inovarea modelului de afaceri, sisteme de tip RFID (Radio-Frequency Identification) pentru gestiunea activității de producție sau livrare servicii, sistemele de localizare specializate pentru activitatea firmelor (information tracking systems), achiziția de servicii, echipamente și tehnologii necesare pentru transformarea digitală, inclusiv pentru: derularea proceselor interne, interacțiunea cu clienții/consumatorii, distribuția produselor, colectarea și analiza de date.
  • Investiții pentru creșterea utilizării tehnologiilor digitale de către întreprinderi în scopul creșterii vizibilității, inclusiv crearea de website-uri adaptate activității de e-commerce și cu un grad ridicat de interactivitate.
  • Dezvoltarea și implementarea de soluții pentru asigurarea securității cibernetice, în special a protecției datelor personale și a siguranței tranzacțiilor online.
  • Investiții pentru creșterea utilizării tehnologiilor digitale în scopul creșterii productivității (tehnologii digitale pentru linii de producție, automatizări, robotică, tehnologii digitale în management, organizarea activităților etc.), inclusiv finanțarea introducerii conexiunilor în bandă largă de mare viteză în interiorul firmei, aplicații cu rol în managementul birourilor, etc.

Numai investiția direct legată de creșterea competitivității IMM prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor, respectiv legată de digitalizarea activității societății poate fi considerată eligibilă.

Investițiile care constau în simpla înlocuire a unor active deținute de societate nu sunt eligibile. Înlocuirea activelor care se face în scopul upgradării celor existente, nu poate fi considerată cheltuială eligibilă pentru ajutorul de minimis, cu excepția situației când se demonstrează că înlocuirea/upgradarea rezultă din necesitatea adaptării acestora la functionalitatea noului sistem digitalizat.

Cheltuieli eligibile/neeligibile

În cadrul prezentului apel de proiecte, sunt eligibile următoarele tipuri de investiții, de natura imobilizărilor corporale (mijloace fixe) și necorporale, precum și servicii de digitalizare, după cum urmează:

a) hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin proiect;

b) achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;

c) realizarea rețelei LAN necesare pentru implementarea proiectului;

d) achiziționarea și/sau dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;

e) achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;

f) website de prezentare a companiei;

g) servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;

h) aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;

i) soluții din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic;

j) servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/ găzduire/rețele;

k) consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice privind digitalizarea de care au nevoie IMM-urile, etc.

l) instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC

Este obligatorie realizarea unor activități de informare și publicitate aferente proiectului în conformitate cu prevederile contractuale.

Costurile indirecte se vor deconta pe baza de rata forfetara de 7% din cheltuielile directe, fără prezentarea unor documente justificative (spre ex: Managementul de proiect, Audit financiar, Informare si publicitate).

Este eligibilă taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal și nerecuperabilă conform prevederilor art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 1060/2021, aferentă cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate NEELIGIBILE

A. Cheltuielile prevăzute la art. 10 din HG nr. 873 din 6 iulie 2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate în perioada de programare 2021 - 2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune şi Fondul pentru o tranziţie justă:

    a) cheltuielile prevăzute la art. 64 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;

    b) cheltuielile efectuate în sprijinul relocării potrivit art. 66 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;

    c) cheltuielile excluse de la finanţare potrivit art. 7 alin. (1), (4) şi (5) din Regulamentul (UE) 2021/1.058;

    d) cheltuielile excluse de la finanţare potrivit art. 16 alin. (1) şi art. 22 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2021/1.057;

    e) cheltuielile excluse de la finanţare potrivit art. 9 din Regulamentul (UE) 2021/1.056;

    f) achiziţia de echipamente şi autovehicule sau mijloace de transport secondhand;

    g) amenzi, penalităţi, cheltuieli de judecată şi cheltuieli de arbitraj;

    h) cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite de autorităţile de management prin ghidul solicitantului, în aplicarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. f);

    i) cheltuielile excluse de la finanţare de autorităţile de management prin ghidul solicitantului, în aplicarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. f), corespunzător specificului programului şi particularităţilor operaţiunilor;

    j) cheltuielile realizate în cadrul operaţiunilor care intră sub incidenţa prevederilor art. 63 alin. (6) din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu excepţia situaţiilor reglementate la art. 20 alin. (1) lit. b) din acelaşi regulament.

Cheltuielile aferente operaţiunilor care fac obiectul uneia dintre situaţiile prevăzute la art. 65 alin. (1) şi (2) din Regulamentul (UE) 2021/1.060, care afectează caracterul durabil al operaţiunilor, devin neeligibile, proporţional cu perioada de neconformitate.  

B.  Cheltuieli neeligibile specifice apelului de proiecte   

a) elementele de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin proiect

b) cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria obiectelor de inventar

c) echipamente, utilaje precum și cheltuielile aferente activității de bază

d) cheltuielile salariale

e) costuri administrative, prime de asigurare, taxe, comisioane, amortizare, contributie in natura

f) cheltuielile cu leasingul

g) materialele consumabile, conform reglementărilor contabile

Criterii de evaluare și selecție

Evaluarea proiectelor

  1. Verificarea conformității administrative 

Verificarea conformității administrative este complet digitalizată, respectiv este realizată în mod automat prin sistemul informatic MySMIS 2021, pe baza declarației unice generată de sistemul informatic MySMIS 2021.

  1. Evaluarea tehnică și financiară (ETF)

Grilele de evaluare tehnică și financiară se completează și se generează în sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+2021/SMIS2021+. Pentru criteriile digitalizate, punctajele sunt stabilite pe baza algoritmului elaborat și sunt alocate automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+2021/SMIS2021+, si vor fi analizate conform criteriilor:

a. relevanta proiectului

b. calitatea si coerenta proiectului

c. respectarea principiilor privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, de gen și nediscriminarea

Proiectele care obțin mai puțin de 70 de puncte în urma evaluării tehnico-financiare sunt respinse.

Pragurile de calitate pentru intervalele de timp prestabilite sunt următoarele:

  • Etapa 1: 98 de puncte

Perioada: 22.05.2024, ora 10:00 – 04.06.2024

  • Etapa 2: 95 de puncte

Perioada: 05.06.2024 – 18.06.2024

  • Etapa 3: 90 de puncte

Perioada: 19.06.2024 – 02.07.2024

  • Etapa 4: 85 de puncte

Perioada: 03.07.2024 – 16.07.2024

  • Etapa 5: 70 de puncte

Perioada: 17.07.2024 – 30.07.2024, ora 10:00

Depunerea proiectelor

Apel de proiecte competitiv, cu depunere la termen.

Cererile de finanțare se vor depune prin aplicația electronică MySMIS 2021, disponibilă la adresa web https://regionordvest.ro/.

Conform CORRIGENDUM nr. 1/28.09.2023 perioada de depunere este:

  • data deschiderii apelului  - 22.05.2024ora 10:00
  • data inchiderii apelului - 30.07.2024, ora 10:00

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană