Scopul măsurilor vizate prin intermediul axei prioritare 3 este de a sprijini punerea în aplicare a structurilor necesare și a capacității administrative care sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor definite, fiind condiții prealabile pentru implementarea eficientă și cu succes a POCA.
Asistența tehnică va avea ca scop, de asemenea, să sprijine continuu procesele de management, pregătirea, punerea în aplicare, monitorizarea, evaluarea, managementul financiar, publicitatea, controlul și protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene și cele naționale, urmărind atingerea obiectivelor programului operațional.
Obiectivele specifice ale axei prioritare 2 vor sprijini susținerea unui management performant la nivelul autorităților și instituțiilor publice locale, creșterea transparenței, eticii și integrității la nivelul autorităților și instituțiilor publice, precum și îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor furnizate de sistemul judiciar, inclusiv prin asigurarea unei transparențe și integrități sporite la nivelul acestuia. Acestea sunt:
Prezentul ghid face parte din OS 2.2 - Sprijin pentru implementarea de măsuri de reformă în domeniul transparenței, eticii și integrității.
Rezultatele așteptate ale POCA pentru acest apel, sunt următoarele:
R1: Prezentare standardizată a datelor și informațiilor publice gestionate de autoritățile și instituțiile publice;
R2: Creșterea gradului de implementare a sistemului de control managerial intern în autoritățile și instituțiile publice;
R3: Aplicarea unitară a normelor, mecanismelor și procedurilor în materie de etică și integritate în autoritățile și instituțiile publice;
R5: Grad crescut de conștientizare a corupției atât în rândul cetățenilor cât și al personalului din administrația publică;
R6: Îmbunătățirea cunoștințelor și a competențelor personalului din autoritățile și instituțiile publice în ceea ce privește prevenirea corupției.
Solicitant: Autoritatea Electorală Permanentă
Parteneri:
Partenerii (asociații) pot realiza o parte din activităţile proiectului și trebuie să participe cu resurse financiare la implementarea proiectului (nu mai mult de 50% din bugetul proiectului).
În bugetul partenerilor privați nu se vor regăsi cheltuieli pentru următoarele:
Categoria de cheltuială cod 29 – cheltuieli cu servicii,
Grupul ţintă este reprezentat de:
În cererea de finanțare, fiecare modul de formare va include, în mod obligatoriu, cumulativ, următoarele măsuri minime: Dezvoltare durabilă și Egalitatea de șanse și nediscriminarea și egalitatea de gen.
Echipa de management va avea în componență cel puțin 3 poziții obligatorii din partea solicitantului/ liderului de parteneriat, respectiv manager de proiect, responsabil financiar și responsabil achiziții publice și/sau consilier juridic.
Echipa de management a proiectului poate include, din partea solicitantului/liderului de parteneriat/partenerului, rolurile de asistent manager, expert comunicare, experti coordonare sesiuni de instruire, ș.a., care asigură suport tehnic/monitorizare etc.
Proiectul ce va fi finanțat în cadrul acestei cereri de proiecte trebuie să fie național (în beneficiul regiunilor mai puțin dezvoltate și al regiunii mai dezvoltate) și să îndeplinească condițiile stabilite în acest ghid.
Proiect cu acoperire naţională (proiect național): proiect care este atât în beneficiul regiunilor mai puțin dezvoltate, cât și al regiunii mai dezvoltate (București-Ilfov).
Durata proiectelor poate fi de până la 12 luni, cu posibilitate de prelungire, cu acordul AM, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023
Fiecare cerere de finanțare va include, în mod obligatoriu și cumulativ, următoarele măsuri minime de informare și comunicare:
Prezenta cerere de proiecte, în cadrul mecanismului non-competitiv, este cu termen limită de depunere și are o alocare financiară eligibilă orientativă de 10.000.000,00 lei.
Valoarea asistenţei financiare nerambursabile se calculează în funcție de tipul de finanţare al entității, astfel:
Cheltuielile eligibile pot fi:
Suma cheltuielilor aferente următoarelor subcategorii nu va depăși 7% din valoarea eligibilă a proiectului, la momentul contractării:
- cheltuieli de tip FEDR
- cheltuieli cu achiziția de mijloace fixe pentru echipa de management.
Suma cheltuielilor aferente cheltuieli generale de administrație (indirecte pe baza costurilor reale) nu va depăși 7% din valoarea eligibilă a proiectului, la momentul contractării.
Suma cheltuielilor aferente cheltuieli salariale cu echipa de management proiect, pentru personalul implicat în activitatea de management de proiect, nu va depăși 12% din valoarea eligibilă a proiectului, la momentul contractării.
Plafonul maxim de referinţă al costurilor salariale cu personalul implicat în activitatea de management de proiect nu poate depăși 85 de lei/oră.
Plafonul maxim de referință al costurilor orare cu experții proprii sau cooptați (naționali sau internaționali) nu poate depăși 140 lei/oră.
Cheltuieli neeligibile
Categoriile de cheltuieli neeligibile sunt următoarele:
a) taxa pe valoarea adăugată deductibilă și recuperabilă;
b) achiziționarea de infrastructuri, terenuri și bunuri imobiliare nu este, de asemenea, eligibilă pentru o contribuție din partea FSE, conform prevederilor art. 13 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 1.304/2013;
c) achiziţia de echipamente şi autovehicule sau mijloace de transport second-hand;
d) amenzi, penalităţi, comisioane bancare, cheltuieli de judecată şi cheltuieli de arbitraj;
e) cheltuielile efectuate peste limitele stabilite în prezentul ghid;
f) cheltuielile efectuate în afara Uniunii Europene;
g) cheltuielile în natură;
h) cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe;
i) cheltuieli cu servicii de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare.
Întreaga procedură de evaluare și contractare a cererilor de finanțare depuse se va desfășura, conform prevederilor O.U.G. nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020, numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014+/MySMIS2014!
Cererile de finanțare depuse de solicitanți intră în procesul de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii, urmărindu-se îndeplinirea criteriilor de evaluare stabilite de AM POCA și aprobate de Comitetul de Monitorizare a Programului.
Toate cererile de finanțare acceptate în etapa de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii intră în procesul de evaluare tehnică şi financiară, urmărindu-se îndeplinirea criteriilor de evaluare stabilite de AM POCA.
Proiectele pot să obţină un punctaj de la 0 la 100, însă pentru ca acestea să intre în etapa de acordare a finanțării nerambursabile trebuie să acumuleze minim 60 de puncte (pragul de calitate).
Fiecare dintre cele 4 criterii de evaluare sunt eliminatorii, în sensul că presupun acumularea a minim jumătate din punctajul alocat criteriului pentru a se putea trece la următorul criteriu (Relevanţa proiectului - minim 18 din 36 de puncte, Metodologia de implementare – minim 17 din 34 de puncte, Eficiența cheltuielilor – minim 12 din 24 de puncte și Sustenabilitate - minim 3 din 6 puncte), în caz contrar evaluarea urmând a fi încheiată, și proiectul respins.
Fișa de proiect se va transmite exclusiv în format electronic, semnată de către reprezentantul legal sau un împuternicit la adresa de mail fisedeproiect@poca.ro cu menționarea, în subiectul mesajului, cererea de proiecte POCA/1022/2/2 (IP24/2022).
Cererea de finanțare se va depune, exclusiv prin aplicația MySMIS2014 incepand cu 27 octombrie 2022, până la data de 29.11.2022, ora 23:59.
Instrucțiuni cu privire la introducerea informațiilor în sistemul informatic se regăsesc la adresa https://mfe.gov.ro/my-smis/
27 octombrie 2022 - 29 noiembrie 2022
Programul Operațional Capacitate Administrativă
Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță