Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect POCA CP 18/2022 more

Beneficiari eligibili

  • Autoritate publică locală
  • ONG
  • Universitate
  • Instituție publică
  • Asociație de Dezvoltare Intercomunitară
  • Organizaţii sindicale, patronate, federații

Obiectiv specific

OS 2.1 Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP

Condiții beneficiari eligibili

Pot solicita finanțare în cadrul acestui apel unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor (București și sectoarele municipiului Bucureşti).

Pot fi parteneri (asociați) în cadrul acestui apel:

  • Unități administrativ-teritoriale: județul Ilfov, municipiul București și sectoarele municipiului Bucureşti, care îndeplinesc condițiile de eligibilitate stabilite pentru solicitanți
  • Orice alte autorități/instituții publice locale (din județul Ilfov sau municipiul București și sectoarele acestuia) care pot contribui la buna implementare a proiectului
  • ONG-uri (cu excepția Grupurilor de acțiune locală)
  • Asociații de dezvoltare intercomunitară
  • Parteneri sociali (organizaţii sindicale, organizații patronale, precum și formele de asociere ale acestora cu personalitate juridică)
  • Instituții de învățământ superior acreditate

Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.

Activități eligibile/Cheltuieli eligibile

Planificare strategică și financiară

  • introducerea/extinderea utilizării de mecanisme, instrumente, proceduri pentru fundamentarea deciziei - analize de impact, analize cost-beneficiu, evaluarea implicațiilor financiare ale deciziilor, în conformitate cu măsurile dezvoltate la nivel central;
  • dezvoltarea și implementarea de mecanisme de colaborare și consultare între actorii relevanţi pe domenii specifice de competenţă pentru susținerea dezvoltării la nivel local;
  • măsuri de corelare a componentei bugetare cu componenta strategică în cadrul procesului decizional la nivel local și implementarea sistemului de planificare financiară multianuală;
  • elaborarea și implementarea de politici și strategii la nivel local
  • elaborarea analizelor ex-post pentru politicile publice/strategiile/hotărârile de consiliu elaborate/aprobate începând cu anul 2020;
  • elaborarea politicilor publice ce necesită resurse financiare din bugetul autorității: analize privind definirea problemei și argumentele pentru inițierea propunerii de politică publică (secțiunile I din tabelul 8 – model de referat de aprobare pentru propunerea publică aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului), a opțiunilor de soluționare a problemelor (secțiunea III din tabelul 8 aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului), identificarea și evaluarea impactului (secțiunea IV aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului), realizarea consultărilor cu membrii comunității și cu alți factori interesați (secțiunea VI din tabelul 8 aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului),
  • realizarea analizelor de impact pentru toate actele administrative emise în cursul anilor în care are loc implementarea proiectului (pentru includerea informațiilor cel puțin în secțiunile III și IV din modelul de referat de aprobare pentru proiectele de acte administrative – tabelul 9 aferent anexei VI la prezentul ghid al solicitantului),
  • desfășurarea consultărilor pentru elaborarea actelor administrative (pentru completarea secțiunilor V și VI din modelul de referat de aprobare pentru proiectele de acte administrative – tabelul 9 aferent anexei VI la prezentul ghid al solicitantului),
  • elaborarea planului strategic instituțional conform anexei VI,
  • organizarea reuniunilor centrului de tip „inovare și imaginație civică” (CIIC) (în măsura în care există la nivelul u.a.t sau se înființează pe parcursul perioadei de implementare a proiectului) ), cu justificarea corespunzătoare a necesității înființării și/sau funcționării CIIC.

Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni

  • susținerea de măsuri de simplificare, atât din perspectivă back-office: adaptarea procedurilor interne de lucru (records management), digitalizarea arhivelor, cât și front-office, pentru serviciile furnizate exclusiv și/sau partajat de către autoritățile administrației publice locale.

Dezvoltarea abilităților

  • dezvoltarea abilităților personalului din autoritățile și instituțiile publice locale (inclusiv a factorilor de decizie la nivel politic) pe teme specifice de interes care au legătură direct cu obiectivul proiectului propus (ex. planificarea strategică; planificare bugetară; politici publice locale; fundamentare, elaborare, implementare, monitorizare şi evaluare a deciziilor la nivelul administrației publice locale);
  • schimburi de experiență/networking cu autorități/ instituții/ organisme ale administrațiilor publice naționale și internaționale.

Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia

Valoarea proiectului și a finanțării nerambursabile

Apelul are o alocare financiară eligibilă orientativă de 32.000.000,00 lei.

Valoarea asistenţei financiare nerambursabile (contribuţia financiară solicitată) a solicitantului/liderului/partenerilor, aferentă bugetului gestionat de fiecare dintre aceştia, se calculează în funcție de tipul de finanţare al fiecărei entități care are calitatea de membru al parteneriatului, astfel:

  • Finanțare din bugetele locale - 98,0000% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate (este compusă din valoarea finanţării nerambursabile din partea UE şi cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat). Procentul de 98,0000%  este denumit „Intensitatea intervenției” în Sistemul informatic MySMIS.
  • Finanțare integrală/parțială din venituri proprii - 98,0000% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate (este compusă din valoarea finanţării nerambursabile din partea UE şi cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat). Procentul de 98,0000% este denumit „Intensitatea intervenției” în Sistemul informatic MySMIS.
  • Finanțare din fonduri private - 98,0000% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate (este compusă din valoarea finanţării nerambursabile din partea UE şi cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat). Procentul de 98,0000% este denumit „Intensitatea intervenției” în Sistemul informatic MySMIS.

Valoarea cofinanțării proprii a solicitantului/liderului/partenerilor pentru proiect reprezintă diferenţa între valoarea eligibilă şi valoarea asistenţei financiare nerambursabile.

Valoarea eligibilă minimă și maximă a proiectului va fi stabilită în funcție de rezultatele de program POCA la care acesta contribuie, respectiv:

Rezultat POCA

Valoare eligibilă minimă

Valoare eligibilă maximă

R1: Mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung (inclusiv activitățile de management de proiect, informare și publicitate, precum și cheltuieli legate de activitățile de formare aferente R5, dacă este cazul)

Pentru unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor -București și sectoarele municipiului Bucureşti:

  • 250.000,00 lei

Pentru unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor -București și sectoarele municipiului Bucureşti:

  • 1.000.000,00 lei

R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate (inclusiv activitățile de management de proiect, informare și publicitate, precum și cheltuieli legate de activitățile de formare aferente R5, dacă este cazul)

Pentru unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor -București și sectoarele municipiului Bucureşti:

  • 350.000,00 lei

Pentru unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor -București și sectoarele municipiului Bucureşti:

  • 3.000.000,00 lei

R1: Mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung și R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate (inclusiv activitățile de management de proiect, informare și publicitate, precum și cheltuieli legate de activitățile de formare aferente R5, dacă este cazul)

Pentru unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor -București și sectoarele municipiului Bucureşti:

  • 250.000,00 lei

Pentru unităţi administrativ-teritoriale – județe (județul Ilfov) și municipii și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor -București și sectoarele municipiului Bucureşti:

  • 4.000.000,00 lei
Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.

Depunerea proiectului

Cererile de finanțare se vor depune prin intermediul aplicației electronice MySMIS2014.

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

19 aprilie 2022 - 31 mai 2022

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Programul Operațional Capacitate Administrativă

Axa prioritară:

Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță
Știri recente
Azi, 30 aprilie 2024
Ieri, 29 aprilie 2024