Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect POCA CP16/2021 less

Beneficiari eligibili

  • Autoritate publică locală
  • ONG
  • Universitate
  • Instituție publică
  • Asociație de Dezvoltare Intercomunitară
  • Organizaţii sindicale, patronate, federații

Obiectiv specific

OS 2.1 Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP

Condiții beneficiari eligibili

Solicitanți în cadrul acestui apel pot fi:

  • municipiile și județele din regiunile mai puțin dezvoltate care nu au obținut finanțare în cadrul apelurilor CP4less/2017, CP6less/2017, CP10less/2018, CP12less/2018 și CP13less/2019 pe domeniile vizate de apel, în conformitate cu anexa VII la ghid;
  • unităţile administrativ-teritoriale vizate de Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunării, respectiv:
    • Județul Tulcea,
    • Județul Constanța,
    • Orașele: Babadag, Isaccea, Măcin, Sulina, municipiul Tulcea,
    • comunele din județul Tulcea: Baia, Beștepe, C.A. Rosetti, Ceamurlia de Jos, Ceatalchioi, Chilia Veche, Crișan, Frecăței, Greci, Grindu, I.C. Brătianu, Jijila, Jurilovca, Luncavița, Mihail Kogălniceanu, Mahmudia, Maliuc, Mihai Bravu, Murighiol, Niculițel, Nufăru, Pardina, Sarichioi, Sfântu Gheorghe, Slava Cercheză, Smârdan, Somova, Văcăreni, Valea Nucarilor,
    • comunele din județul Constanța: Corbu, Istria, Mihai Viteazu, Săcele.

Pentru județul Tulcea, județul Constanța si municipiul  Tulcea vizate de SIDD se aplică același reguli de eligibilitate ca pentru restul județelor și municipiilor din regiunea mai dezvoltată, respectiv să nu fi obținut finanțare în cadrul apelurilor CP4less/2017, CP6less/2017, CP10less/2018, CP12less/2018 și CP13less/2019 pentru domeniile vizate de apel, în conformitate cu anexa VII la ghid.

Parteneri (asociați) în cadrul acestui apel pot fi:

  • municipii sau județe din regiunile mai puțin dezvoltate care îndeplinesc condițiile de eligibilitate stabilite pentru solicitanți,
  • comune sau orașe vizate de Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunării,
  • orice alte autorități/instituții publice locale  (de la nivelul județelor și municipiilor din regiunile mai puțin dezvoltate) care pot contribui la buna implementare a proiectului,
  • ONG-uri (cu excepția Grupurilor de acțiune locală),
  • Asociații de dezvoltare intercomunitară,
  • parteneri sociali (organizaţii sindicale, organizații patronale, precum și formele de asociere ale acestora cu personalitate juridică),
  • instituții de învățământ superior acreditate.

Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.

Activități eligibile/Cheltuieli eligibile

Planificare strategică și financiară (domeniul A):

  • introducerea/extinderea utilizării de mecanisme, instrumente, proceduri pentru fundamentarea deciziei - analize de impact, analize cost-beneficiu, evaluarea implicațiilor financiare ale deciziilor, în conformitate cu măsurile dezvoltate la nivel central;
  • dezvoltarea și implementarea de mecanisme de colaborare și consultare între actorii relevanţi pe domenii specifice de competenţă pentru susținerea dezvoltării la nivel local;
  • măsuri de corelare a componentei bugetare cu componenta strategică în cadrul procesului decizional la nivel local și implementarea sistemului de planificare financiară multianuală;
  • elaborarea și implementarea de politici și strategii la nivel local, inclusiv elaborarea Strategiilor integrate de dezvoltare urbană (SIDU), care să acopere și zonele functionale urbane și a planurilor de mobilitate urbană durabilă (PMUD), documente care să răspundă nevoilor și exigențelor de finanțare (ex. să includă lista proiectelor viitoare, să includă sistemul de monitorizare și indicatori măsurabili) pentru următoarea perioadă de programare a fondurilor europene 2021-2027;
  • elaborarea analizelor ex-post pentru politicile publice/strategiile/hotărârile de consiliu elaborate/aprobate începând cu anul 2016;
  • elaborarea de criterii de prioritizarea a investițiilor în următoarele sectoare: educație, sănătate, asistentă socială, infrastructura (mediu și transport) pentru realizarea bugetului;
  • elaborarea politicilor publice ce necesită resurse financiare din bugetul autorității: analize privind definirea problemei și argumentele pentru inițierea propunerii de politică publică (secțiunile I din tabelul 8 – model de referat de aprobare pentru propunerea publică aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului), a opțiunilor de soluționare a problemelor (secțiunea III din tabelul 8 aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului), identificarea și evaluarea impactului (secțiunea IV aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului), realizarea consultărilor cu membrii comunității și cu alți factori interesați (secțiunea VI din tabelul 8 aferentă anexei VI la prezentul ghid al solicitantului);
  • realizarea analizelor de impact pentru toate actele administrative emise în cursul anilor în care are loc implementarea proiectului (pentru includerea informațiilor cel puțin în secțiunile III și IV din modelul de referat de aprobare pentru proiectele de acte administrative – tabelul 9 aferent anexei VI la prezentul ghid al solicitantului);
  • desfășurarea consultărilor pentru elaborarea actelor administrative (pentru completarea secțiunilor V și VI din modelul de referat de aprobare pentru proiectele de acte administrative – tabelul 9 aferent anexei VI la prezentul ghid al solicitantului),
  • elaborarea planului strategic instituțional conform anexei VI;
  • organizarea reuniunilor centrului de tip „inovare și imaginație civică” (CIIC) (în măsura în care există la nivelul u.a.t sau se înființează pe parcursul perioadei de implementare a proiectului), cu justificarea corespunzătoare a necesității înființării și/sau funcționării CIIC.

Sprijinirea introducerii de instrumente, procese de management la nivel local (domeniul B):

  • introducerea/extinderea utilizării de instrumente de management al calității și performanței în administrația publică locală, în concordanță cu Planul de acțiuni pentru implementarea etapizată a managementului calității în autorități și instituții publice 2016-2020, respectiv CAF și/sau ISO 9001; CAF și BSC; ISO 9001 și BSC; CAF, ISO 9001 și BSC;
  • certificarea sistemului de management al calității ISO 9001:2015;
  • implementarea standardelor de cost și de calitate dezvoltate pentru serviciile publice; 
  • implementarea de mecanisme pentru eficientizarea cheltuielilor publice și de stimulare a colectării taxelor și impozitelor locale;
  • mecanisme/metode eficiente de planificare și gestiune a execuţiei bugetare;
  • schimburi de experiență/networking-ul cu autorități, instituții, organisme publice naționale și internaționale.

Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni (domeniile C și D):

  • susținerea de măsuri de simplificare, atât din perspectivă back-office: adaptarea procedurilor interne de lucru (records management), digitalizarea arhivelor, cât și front-office, pentru serviciile furnizate exclusiv și/sau partajat de către autoritățile administrației publice locale.

Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.

Valoarea proiectului și a finanțării nerambursabile

Alocarea financiară eligibilă orientativă este de 375.000.000,00 lei.

Valoarea asistenţei financiare nerambursabile (contribuţia financiară solicitată)  a solicitantului/liderului/partenerilor, aferentă bugetului gestionat de fiecare dintre aceştia, se calculează  în funcție de tipul de finanţare al fiecărei entități care are calitatea de membru al parteneriatului, astfel:

  • Finanțare din bugetele locale - 98,0000% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate (este compusă din valoarea finanţării nerambursabile din partea UE şi cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat);
  • Finanțare integrală/parțială din venituri proprii - 98,0000% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate (este compusă din valoarea finanţării nerambursabile din partea UE şi cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat);
  • Finanțare din fonduri private - 98,0000% din totalul cheltuielilor eligibile gestionate (este compusă din valoarea finanţării nerambursabile din partea UE şi cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat).

Valoarea cofinanțării proprii a solicitantului/liderului/partenerilor pentru proiect reprezintă diferenţa între valoarea eligibilă şi valoarea asistenţei financiare nerambursabile.

Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.

Depunerea proiectului

Cererile de finanțare se vor depune prin intermediul aplicației electronice MySMIS2014.

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

24 noiembrie 2021 - 11 februarie 2022

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Programul Operațional Capacitate Administrativă

Axa prioritară:

Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță
Știri recente
Azi, 30 aprilie 2024
Ieri, 29 aprilie 2024