Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PNRR - Formare angajați IMM în competențe digitale

Beneficiari eligibili

  • Autoritatea publică centrală

Informații referitoare la apel

Obiectivul general al apelului de proiecte: sprijinirea transformării digitală a întreprinderilor mici și mijlocii prin sporirea competențelor digitale ale angajaților lor.

Obiectiv specific al apelului de proiecte: Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau recalificarea angajaților din IMM-urile din România în domenii tehnice cheie:

  • Internet of things
  • Big data
  • Învățarea automată
  • Inteligența artificială
  • Automatizarea proceselor robotice
  • Blockchain
  • Cyber-Physical Systems
  • Additive manufacturing

Ghidul stabilește condițiile pentru selectarea și finanțarea Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ca subadministrator al schemei de minimis denumită „Schema de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți” care să asigure, respectând principiul transparenței, procesului de selecție si contractare și implementarea solicitărilor de sprijin ale IMM-urilor ce doresc finanțare pentru imbunătățirea competențelor în rândul angajaților, cu aplicabilitate în tehnologiile emergente.

În cadrul acestui apel solicitantul, respectiv ADR, depune un proiect în scopul selectării și finanțării acestuia ca subadministrator ai schemei de minimis.

După încheierea contractului de finanțare între OIPSI și subadministratorul schemei de minimis, cel din urmă realizează o procedură de selecție parteneri – formatori și lansează un apel de proiecte disctinct în cadrul căruia, IMM-urile vor depune solicitări de sprijin.

ADR, in calitate de subadministrator al schemei de minimis va acorda sprijin financiar nerambursabil pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din IMM-uri prin încheierea de contracte de sprijin cu acestea, denumite în continuare beneficiari de ajutor de minimis.

Astfel, personal din cel puțin 2000 de IMM-uri vor fi instruiți în competențe digitale.

Obiectiv specific

Investiția I.19 - Scheme dedicate perfecționării/recalificării angajaților din firme

Obiectiv: Intervenția are drept obiectiv să sprijine IMM-urile din România să își recalifice forța de muncă în domenii tehnice cheie (prgramare/coding, data analytics, cyber-security, computer-assisted design, additive manufacuring). Prin această intervenție se vizează atât creșterea competitivității forței de muncă cât și a firmelor.

Condiții de eligibilitate

Solicitantul eligibil este Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Activități /acțiuni eligibile

Activitatea 1:

Dezvoltare/achiziție platformă cu următoarele funcționalități: depunere solicitări de sprijin din partea IMM-urilor, e-learning, inclusiv modul de testare.

Activitatea 2:

Derulare procedură competitivă, transparentă, nediscriminatorie și necondiționată de selecție de parteneri, în conformitate cu articolul 28 din OUG 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României
prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.

În urma acestei proceduri ADR va selecta parteneri (pot fi și parteneri transnaționali) care vor pune la dispoziție curricule și programe de formare ce răspund nevoilor de îmbunătățirea a nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau recalificarea angajaților din IMM-urile în următoarele domenii:

  • Internet of things
  • Big data
  • Învățarea automată
  • Inteligența artificială
  • Automatizarea proceselor robotice
  • Blockchain
  • Cyber-Physical Systems
  • Additive manufacturing

Condițiile minime pe care trebuie să le îndeplinească acești parteneri sunt:

  • acreditarea ca formatori
  • curricula propusă va avea în considerare domeniile menționate mai sus
  • prețul curriculei și al formării trebuie să fie rezonabil (justificat) acesta fiind un criteriu pentru selecția partenerilor
  • pun la dispoziție programe de formare compatibile cu platforma menționată la activitatea 1, în baza curriculelor prezentate.

Activitatea 3:

Selectarea IMM-urilor cu nevoi de imbunătățire a nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau de recalificare a angajaților.

ADR va lansa un apel distinct în cadrul căruia, IMM-urile vor depune solicitări de sprijin.

În cadrul acestui apel ADR va pune la dispoziție tipurile de programe de perfecționare/recalificare (puse la dispoziție de către partenerii selectați) pe care le finanțează pentru angajații din IMM-uri.

Pentru a fi selectațe, IMM-urile vor depune o solicitare de sprijin pe platforma menționată la activitatea 1, împreună cu documentele aferente, solicitate în cadrul apelului derulat de ADR.

În cadrul solicitării de sprijin/aplicației de proiect IMM-urile vor opta, în funcție de nevoile lor, pentru tipul/tipurile de programe de perfecționare/recalificare pentru angajații proprii.

Ajutorul acordat pentru perfecționarea/recalificarea angajaților per IMM este de 17.000 euro. IMM-urile vor fi selectate în baza principiului primul venit, primul servit, în limita bugetului alocat.

Activitatea 4:

Realizarea formării profesionale a angajaților din IMM-uri și evaluarea competențelor profesionale obținute în urma formării în domeniile stabilite.

Partenerii ADR vor realiza formarea și evaluarea competențelor profesionale(obținute în urma formării) ale angajaților IMM-urilor, în cadrul platformei pusă la dispoziție de către ADR.

Acestă activitate se va finaliza prin acordarea unei diplome de absolvire de către parteneri, care atestă formarea și evaluarea competențelor profesionale(obținute în urma formării).

Activitatea 5:

Plata ajutorului de minimis

ADR va plăti partenerii în baza dovezilor privind realizarea formării și evaluării competențelor profesionale (obținute în urma formării) ale angajaților IMM-urilor selectate.

Valoarea proiectului și a finanțării nerambursabile

Bugetul total estimat este de 36.000.000 euro din care:

  • 34.000.000 euro reprezintă valoarea totală nerambursabilă a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți.

Valoarea maximă a proiectului depus de către ADR este de 36.000.000 euro - din care 34.000.000 euro reprezintă valoarea totală nerambursabilă a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți.

Cursul valutar folosit este cursul de schimb al Băncii Centrale Europene la 31.05.2021, respectiv 1 euro=4,9195 lei.

În conformitate cu prevederile Regulamentului 241/2021, din bugetul total menționat mai sus, contribuția la tranziția digitală este de 100%, respectiv 36.000.000 euro - 177.102.000 lei fără TVA.

Cheltuieli eligibile

  • Cheltuieli pentru Dezvoltare/achiziție platformă cu următoarele funcționalități: depunere solicitări de sprijin din partea IMM-urilor, e-learning, inclusiv modul de testare;
  • Cheltuieli suport (care includ si cheltuielile pentru informare si publicitate) - maxim 3% din totalul sumelor aferente contractelor de subventie acordate;
  • Cheltuieli ce presupun finanțarea în baza Schemei de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți.

Cheltuieli neeligibile

  • cheltuielile legate de managementul de proiect;
  • cheltuielile aferente achizițiilor de echipamente second-hand;
  • cheltuieli aferente contribuției în natură;
  • cheltuielile aferente obținerii terenurilor;
  • taxa pe valoarea adaugată;
  • cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe;
  • cheltuielile cu amortizarea;
  • amenzi, penalităţi şi cheltuieli de judecată;
  • costurile pentru operarea obiectivelor de investiţii;
  • cheltuielile efectuate pentru obiective de investiţii executate în regie proprie;
  • cheltuielile aferente achiziţiei sub forma leasingului;
  • cheltuieli cu achiziția imobilelor deja construite;
  • cheltuieli cu închirierea, altele decât cele prevăzute la cheltuielile generale de administrație ;
  • cheltuieli cu achiziția de mijloace de transport;
  • cheltuieli generale de administrație;
  • cheltuieli cu lucrările pregătitoare, cum ar fi obținerea avizelor și autorizațiilor,realizarea studiilor de fezabilitate (și a studiilor tehnice stabilite de standarde şi normative pentru pregătirea proiectului).

Nu sunt eligibile cheltuielile realizate ca urmare a unor activități finanțate în cadrul programelor operaționale din perioada 2014 – 2020.

Grup țintă

Angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial) ce provin din IMM-uri.

La momentul intrării în grupul țintă al proiectului, pentru fiecare persoană care are calitatea de angajat va trebui să se atașeze la dosarul persoanei în cauză o adeverință din care să rezulte că respectiva persoană este încadrată cu contract individual de muncă la respectivul IMM.

Depunerea proiectului

Înregistrarea și transmiterea proiectului se va realiza urmând pașii din anunțul de lansare.

Calendarul apelului conform ghidului publicat este:

  • lansarea apel –> august 2022
  • depunere proiect –> septembrie - octombrie 2022
  • evaluare, selecție și contractare –> octombrie – noiembrie 2022
  • implementare –> noiembrie 2022 – decembrie 2025

Criterii de evaluare

Cererea de finanțare depusă va parcurge un proces de evaluare și selecție. Procesul de evaluare și selecție constă în parcurgerea următoarelor etape:

  • etapa de verificare a conformității administrative a dosarului Cererii de finanțare și a eligibilității solicitantului și a proiectului;
  • etapa de evaluare tehnico-economică a propunerii de proiect.

Criteriile de evaluare tehnico-financiară:

  • relevanță (obiective, experiența solicitantului, implicare, resurse umane disponibile etc.) - max 20 p;
  • eficiență (cost-eficiență, analiza pieței, maturitate proiect etc.) - max 30 p;
  • impact socio-economic - max 40 p;
  • sustenabilitate - max 10 p. 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare activă
Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Planul Național de Redresare și Reziliență

Axa prioritară:

Componenta 7 - Transformare digitală

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță
Știri recente
Azi, 09 mai 2024
Ieri, 08 mai 2024