Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PNRR - Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar

Beneficiari eligibili

  • Instituție de învățământ

Obiectiv specific

Reforma 3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii

Investiția 4. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar

Componenta C.15.

Obiectivul final este reducerea părăsirii timpurii a școlii.

Condiții beneficiari eligibili

În prima rundă de finanțare a schemei de granturi PNRAS sunt prioritizate 1.726 unități de învățământ care au îndeplinit cumulativ următoarele criterii și care pot depune cerere de finanțare în cadrul acestui apel:

  • Unități de învățământ de stat care:
    • au fost identificate cu prioritate de intervenție mare sau medie în 2018/2019 și în 2020/2021;
    • au personalitate juridică și învățământ de masă;
    • au un număr de cel puțin 40 de elevi înmatriculați în ciclul gimnazial;
    • și-au exprimat intenția de participare în cadrul Schemei de granturi PNRAS prin Declarația de intenție.

Lista celor 1.726 unități de învățământ ce pot aplica in runda 1 a schemei de granturi se regăsește în documentele aferente arhivei Ghidului Solicitantului.

Activități eligibile

Categorii de activități eligibile în cadrul Schemei de Granturi PNRAS:

Categoria 1:

  • Subcategoria 1.1 - Activități MATE - prevăzute prin PNRAS, implementate în cadrul acestei scheme de grant: atât subcategoria, cât și lista de activități sunt obligatorii:
    • Screening al copiilor atât la nivelul clasei prin chestionarul SASAT la care răspund elevii, cât și prin Fișa de Observare, un chestionar aplicat de către diriginte/persoană resursă fiecărui copil identificat în risc;
    • Înregistrarea copiilor în risc, folosirea instrumentelor și introducerea datelor în Observatorul Școlii în vederea elaborării planurilor educaționale de intervenție;
    • Introducerea datelor în SIIIR, raportarea periodică și ajustarea planurilor la timp.
  • Subcategoria 1.2 - Activități de prevenire - obligatorie; lista de activități este orientativă, solicitantul putând alege cel puțin o activitate relevantă pentru nevoile identificate:
    • Activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală, inclusiv acțiuni de combaterea violenței, acțiuni anti-bullying, măsuri pentru prevenirea consumului de droguri și reducerea riscurilor asociate consumului de droguri, măsuri pentru combaterea segregării școlare;
    • Activități pentru reducerea absenteismului la clasă prin utilizarea unor tehnici de învățare activă și incluzivă cu scopul de a crește motivația elevilor și dezvoltarea personală, facilitarea învățării, înțelegerii și gândirii critice, mentorat și sprijin colegial între elevi, sprijinirea colaborării cu părinții sau tutorii legali etc.;
    • Activități pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale, inclusiv autonomie, perseverență, abilități sociale, comunicare și colaborare, stimularea lucrului în echipă pe bază de proiecte etc.;
    • Activități de formare autorizate și îndrumare (coaching) pentru cadre didactice și personal auxiliar din unitatea de învățământ (de ex. îmbunătățirea practicilor de predare, crearea unui climat școlar favorabil, orientarea în realizarea activităților pedagogice prevăzute în proiect);
    • Alte tipuri de activități care contribuie la prevenirea abandonului școlar și PTȘ în corelație cu nevoile identificate.
  • Subcategoria 1.3 – Activități de intervenție - obligatorie; lista de activități este orientativă, solicitantul putând alege cel puțin o activitate relevantă pentru nevoile identificate:
    • Activități pedagogice și de sprijin, care includ, dar nu se limitează la cursuri de remediere 1/1 sau în grup (lb. română/ lb. maternă, matematică/ științe, TIC), testare cunoștințe, evaluare dificultăți de învățare, consiliere și orientare școlară, mediere, educație parentală, consiliere psihologică, etc.;
    • Extinderea zilei de școală la program prelungit și acordarea unei mese;
    • Activități de tip Școală după Școală inclusiv acordarea de hrană;
    • Activități extra-curriculare, care includ, dar nu se limitează la vizite de documentare, activități outdoor, excursii, tabere, festivaluri, evenimente educaționale, activități non-formale, activități culturale comunitare, sportive, participare la concursuri școlare, participare la cercuri școlare, educație pentru sănătate, activități de networking școlar, terapie prin artă etc;
    • Activități de sprijin și stimulare pentru elevii aflați la risc de abandon școlar/ PTȘ pentru asigurarea tranziției din învățământul secundar inferior către învățământul secundar superior în vederea finalizării învățământului obligatoriu (de exemplu, acordarea de subvenții/ stimulente condiționate de prezența la școală) etc.;
    • Activități de formare autorizate și îndrumare (coaching) pentru cadre didactice și personal auxiliar din unitatea de învățământ (de ex. îmbunătățirea practicilor de predare, crearea unui climat școlar favorabil, orientarea în realizarea activităților pedagogice prevăzute în proiect);
    • Alte tipuri de activități care motivează și sprijină elevii pentru a finaliza învățământul obligatoriu.

Categoria 2: Activități de compensare: nu este obligatorie; lista de activități este orientativă, solicitantul putând alege una sau mai multe activități relevante pentru nevoile identificate:

  • Recensământ pentru identificarea și înregistrarea copiilor și tinerilor din afara școlii;
  • Activități de reintegrare școlară, fie în învățământul de masă sau în Programe de tipul a 2-a Șansă, în cursuri de calificare desfășurate de furnizori de formare la nivel local sau în programe de învățare/ recuperare accelerată, inclusiv achiziție de mobilier pentru vârstă corespunzătoare etc.;
  • Activități de dezvoltare/ îmbunătățire a competențelor etc.;
  • Activități de îndrumare (coaching) și consiliere profesională;
  • Activități de sprijin și stimulare pentru copiii și tinerii care au părăsit școala, pentru reintegrarea lor în sistemul de învățământ (de exemplu, acordarea de subvenții, premii/ stimulente condiționate de prezența la activități de tipul a 2-a Șansă):
  • Activități de formare autorizate și îndrumare (coaching) pentru cadre didactice și personal auxiliar din unitatea de învățământ (de ex., îmbunătățirea practicilor de predare, predarea remedială cu ajutorul tehnologiei etc.).

Categoria 3: Digitalizarea procesului educațional: atât categoria, cât și lista de activități sunt obligatorii (cel mult 25% din valoarea grantului):

  • Dotarea cu clase inteligente pentru predare – învățare;
  • Diagnostic inițial privind competențele digitale ale elevilor;
  • Activități de predare – învățare – evaluare: proiectarea resurselor pentru instruirea online, adaptarea resurselor pentru învățarea online, utilizarea resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback.

Valoare eligibilă proiecte

Alocarea financiară maximă pentru Schemei de granturi PNRAS este de 500 milioane euro fără TVA, răspunzând astfel unui număr mare de școli eligibile care și-au aratat interesul de a participa în cadrul acestei finanțări.

Valorile maximale alocate pe categorie de grant pot diferi în funcție de tipul de marginalizare al zonei în care este situată unitatea de învățământ:

Efectivul de elevi din ciclul gimnazial din unitatea de învățământ Valoarea maximală a grantului (finanțare nerambursabilă) EUR Valoarea maximală a grantului pentru unități de învățământ în zone cu marginalizare la medie (mediul rural) și zone dezavantajate (mediul urban) EUR Valoarea maximală a grantului pentru unități de învățământ în zone cu marginalizare severă și peste medie (mediul rural) și zone marginalizate (mediul urban) EUR
între 40 - 75 70.000 (grant mic) 80.500 91.000
între 76 -150 140.000 (grant mediu) 161.000 182.000
peste 150 153.000 (grant mare) 175.950 198.900

Valorile nu includ TVA. Sumele reprezentând TVA aferente cheltuielilor eligibile vor fi suportate de către bugetul de stat și înregistrate distinct în „Sume aferente TVA”.

Bugetul proiectului va fi exprimat în lei, la cursul Curs InforEuro aferent lunii februarie 2022, respectiv 1 Euro = 4.9463 lei.

Depunerea proiectului

Cererile de finanțare se vor depune exclusiv online, prin platforma web dedicată disponibilă la adresa https://uefiscdi-direct.ro. Depunerea cererii de finanțare se realizează din contul electronic creat de directorul unității de învățământ.

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

02 martie 2022 - 14 martie 2022

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Planul Național de Redresare și Reziliență

Axa prioritară:

Componenta 15 - Educație

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță