OS 4.16 Consolidarea capacității întreprinderilor de economie socială de a funcționa într-o manieră auto-sustenabilă
Toate categoriile de entităţi eligibile menţionate mai sus, cu excepţia autorităților publice centrale sau locale, pot participa în cadrul proiectului atât ca beneficiar unic, cât și în parteneriat cu oricare din entităţile eligibile (autoritățile publice centrale sau locale pot avea doar calitatea de partener).
Obiectivul acestui apel este de acordare de sprijin, prin diverse acțiuni detaliate mai jos, pentru înființarea de întreprinderi sociale, inclusiv de întreprinderi sociale de inserție in mediul rural, inclusiv în ariile protejate din mediul rural.
Activitățile specifice sprijinite în cadrul apelului sunt structurate sub forma unei scheme pentru entități ale economiei sociale, care presupune parcurgerea a 3 etape de implementare:
Etapa I – Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale:
I.1. Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului (activitate obligatorie);
I.2. Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate (activitate obligatorie);
I.3. Derularea programelor de formare antreprenorială (activitate obligatorie);
I.4. Alte activități de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale (activitate relevantă), de ecemplu:
I.5. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului (activitate obligatorie);
I.6 Furnizarea, de către administratorul schemei pentru entitățile sociale, a serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri (activitate obligatorie);
I.7. Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului (activitate obligatorie).
Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale:
II.1. Decontarea de către administratorul schemei pentru entitățile economiei sociale a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului (activitate obligatorie);
II.2 – Monitorizarea funcționării și dezvoltării entităților de economie sociala finanțate (activitate obligatorie).
Etapa III de sustenabilitate - Asigurarea sustenabilității planurilor de afaceri ulterior perioadei de implementare a proiectului:
III.1 Asigurarea sustenabilității planurilor de afaceri (activitate obligatorie).
Pentru detalii suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.
Bugetul total alocat este de 30.000.000 de euro (contribuția UE + contribuția națională), fiind dedicat exclusiv regiunilor mai puțin dezvoltate și regiunii ITI Delta Dunării:
Valoarea maximă eligibilă a unui proiect este de 3.000.000,00 euro.
Valoarea minimă eligibilă nu poate fi mai mică sau egală cu 100.000,00 euro.
Minimum 70% din bugetul proiectului va fi alocat subvențiilor pentru înființarea întreprinderilor sociale (cheltuieli care intră sub incidența ajutorului de minimis) și maximum 30% din bugetul proiectului va fi alocat cheltuielilor nesubsumate schemei de ajutor de minimis.
Procentul minim de cofinanțare proprie obligatoriu pentru solicitant și parteneri, după caz, este prezentat în secțiunea 4.3.1.Cofinanțarea proprie minimă a beneficiarului din cadrul documentului Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare.
Cursul de schimb valutar folosit este cursul Inforeuro aferent lunii septembrie 2020, respectiv 1 Euro = 4,8395 Lei.
Cererile de finanțare se vor depune prin intermediul aplicației electronice MySMIS2014.
25 septembrie 2020 - 15 decembrie 2020
Programul Operațional Capital Uman
Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță