OS 6.2: Creșterea participării la învățământul ante-preșcolar și preșcolar, în special a grupurilor cu risc de părăsire timpurie a școlii, cu accent pe copiii aparținând minorității roma și a celor din mediul rural;
OS 6.3: Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural/ comunitățile dezavantajate socio-economic;
OS 6.4: Creșterea numărului de tineri care au abandonat școala și de adulți care nu si-au finalizat educația obligatorie care se reîntorc în sistemul de educației și formare, inclusiv prin programe de tip a doua șansă și programe de formare profesională;
OS 6.6: Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre universitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive.
Solicitanții, cu excepția MENCS, inspectoratelor școlare și a unităților de învățământ, sunt eligibilidoar dacă cererea de finanțare este însoțită de un acord de colaborare încheiat între liderul de parteneriat și unitatea / unitățile de învățământ din care provin grupurile țintă.
Solicitanți și parteneri eligibili | OS 6.2 | OS 6.3 | OS 6.4 | OS 6.6 |
MENCS și agenții, structuri/alte organisme aflate în subordinea/coordonarea MENCS şi alte organisme publice cu atribuții în domeniul educației şi formării profesionale, inclusiv asigurarea calității în învățământul preuniversitar | Da | Da | Da | Da |
Instituții de învățământ (ISCED 0) acreditate, publice sau private, din rețeaua școlară națională | Da | Nu | Nu | Da |
Instituții de învățământ (ISCED 1-3) acreditate, publice sau private, din rețeaua școlară națională | Nu | Da | Da | Da |
Furnizorul de servicii de orientare, consiliere, mediere școlară și servicii alternative, publici și privați (ex. Centre Județene de Resurse și Asistență Educațională / Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, cabinete logopedice, cabinete de asistență psihopedagogică etc.) | Da | Da | Da | Da |
Parteneri sociali din învățământul preuniversitar (ex. organizații sindicale) | Da | Da | Da | Da |
Instituții de cult și asociații religioase | Da | Da | Da | Nu |
Instituții / agenții guvernamentale cu atribuții în domeniul incluziunii sociale | Da | Da | Da | Nu |
Autorități publice locale cu atribuții în domeniul educației de nivel preuniversitar (conform Legii administrației publice locale nr. 215/2001, acestea sunt Consiliile Județene – art. 91 alin (5), pct 1. și Consiliile locale - art. 38, lit n) | Da | Da | Da | Da |
Administrația Națională a Penitenciarelor și instituții subordonate | Nu | Da | Da | Da |
Organizații neguvernamentale | Da | Da | Da | Da |
Parteneriatele între instituțiile de mai sus | Da | Da | Da | Da |
Acțiunile eligibile sprijinite în cadrul acestui apel sunt structurate pe următoarele categorii:
1.3.1. Acțiunile cu impact direct asupra facilitării accesului la educație și prevenirii / reducerii părăsirii timpurii a școlii pot include:
a) Asigurarea de servicii și programe educaționale de calitate destinate prevenirii și reducerii părăsirii timpurii a școlii (OS 6.2, 6.3 și 6.4). Acestea pot face parte din două categorii de intervenții:
b) Activități care facilitează accesul la servicii educaționale, prin abordarea nevoilor copiilor / tinerilor / adulților și familiilor lor (OS 6.2, 6.3 și OS 6.4). Aceste activități pot include:
1.3.2. Acțiunile destinate îmbunătățirii și diversificării serviciilor educaționale oferite pot include:
a) Sprijin pentru asigurarea educației de calitate în creșe, în grădinițe și în școli (OS 6.2, 6.3 și 6.4), cum ar fi:
b) Dezvoltarea unor mecanisme locale de susținere a procesului educațional, cum ar fi:
c) Desfășurarea de activități de informare și conștientizare locală, evenimente și activități de comunicare.
1.3.3. Acțiunile destinate dezvoltării capacității resurselor umane din școli pot include:
a) Programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice și personalului de sprijin (OS 6.6.):
b) Programe de instruire / creștere a capacității profesionale a persoanelor care fac parte din echipele manageriale.
c) Crearea / dezvoltarea de rețele de sprijin profesional.
d) Atragerea cadrelor didactice calificate în școlile cu copii cu risc educațional:
Pentru detalii privind tipurile de activități și cheltuieli eligibile în cadrul acestui apel consultați Ghidul Solicitantului.
Acest apel de proiecte este lansat în contextul Axei Prioritare 6, PI 10.i, OS 6.2, OS 6.3, OS 6.4 și OS 6.6 din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, cu un bugetul total alocat de 173.200.000 (cofinanțarea UE și națională) iar distribuția la nivelul celor două categorii de regiuni este următoarea:
În cadrul acestui apel pot fi finanțate următoarele tipuri de proiecte:
Contribuția eligibilă minimă a solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de solicitant, conform cerințelor prevăzute în documentul Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.
*Cursul de schimb care va fi utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii septembrie 2016, respectiv 1 EURO = 4,4505 lei.
Depunerea proiectului se va face prin aplicația MySMIS2014.
13 septembrie 2016 - 16 decembrie 2016
Programul Operațional Capital Uman
Axa prioritară 6: Educație și competențe
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță