Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

UE reduce formalitatile administrative la o viteza-record: economie de timp si de bani pentru micii intreprinzatori



Micii intreprinzatori din tarile Uniunii Europene nu vor mai fi nevoiti sa prezinte rapoarte costisitoare intocmite de experti in cazul unor fuziuni sau scindari ale firmelor mici. Obligatia va fi mentinuta numai atunci cand exista solicitari in acest sens ale actionarilor.

Parlamentul European a aprobat o propunere in acest sens a Comisiei Europene, menita sa reduca obligatiile administrative inutile cu care se confrunta micii intreprinzatori.

Propunerea face parte dintr-un set de zece masuri de urgenta pe care Executivul comunitar le considera absolut necesare pentru reducerea formalitatilor administrative aplicate micilor intreprinzatori, urmand ca in perioada urmatoare sa vina si cu alte initiative. Pentru a intra in vigoare, masura trebuie aprobata si de statele membre.

Pana in 2012, Comisia spera sa reduca cu 25% birocratia cu care se confrunta micii intreprinzatori.

Potrivit estimarilor, de eliminarea obligatiei prezentare a unor rapoarte ale expertilor in domeniu in cazul fuziunilor si al scindarilor vor beneficia peste 600.000 de socitetati cu raspundere limitata din intreaga Europa, mai ales cele avand un numar mic de actionari.

Pana la adoptarea acestei propuneri a Comisiei Europene, aceste firme erau obligate sa ii informeze pe toti actionarii despre conditiile fuziunilor sau ale scindarilor preconizate. Era insa o obligatie impovaratoare pentru firmele respective, avand in vedere ca actionarii firmelor mici nu erau interesati de aceste rapoarte costisitoare - un lucru este valabil deseori in cazul firmelor mici si mijlocii (IMM-uri), ai caror actionari participa activ la gestionarea cotidiana a afacerii.

Costul unui astfel de raport ajunge, in medie, la 3.500 de euro. Este deloc o suma mica pentru micii intreprinzatori, care percep obligatia de a prezenta un astfel de raport drept o povara administrativa. Totusi, conform propunerii adoptate de legislativul european, obligatia se mentine in care cel putin un actionar considera necesar raportul unui expert.


Comisia vrea sa afle parerea intreprinzatorilor despre ideea unui Statut European al companiilor private

Pentru a afla care dintre reglementarile actuale le creeaza cele mai multe probleme intreprinzatorilor privati, mai ales cei mici si mijlocii care isi desfasoara activitatea in alta tara a UE decat in tarile de origine, Comisia Europeana a lansat o consultare publica pe aceasta tema. De asemenea, a propus pentru dezbatere si continutul unui eventual Statut European al companiilor private. Raspunsurile vor fi luate in considerare in cadrul unui studiu de impact si vor sta la baza unei eventuale propuneri legislative pe aceasta tema.

Intreprinzatorii isi pot spune parerile pana la 31 octombrie 2007, prin posta, la adresa DG MARKT Unit F2, European Commission, B-1049 Brussels, sau prin e-mail: Markt-F2@ec.europa.eu .

Chestionarul poate fi descarcat aici

El cuprinde doua sectiuni:
- Primul set de intrebari se refera la firme, indeosebi la managementul IMM-urilor si al firmelor mai mari. Intrebarile sunt axate pe dificultatile de ordin legal sau de alta natura cu care se confrunta intreprinzatorii cand isi desfasoara activitatea in alte tari ale UE decat tarile de origine. In acest set, intreprinzatorii sunt intrebati si in privinta oportunitatii unui nou cadru legal la nivelul UE in acest domeniu.
- Al doilea set de intrebari se refera mai mult la chestiuni de ordin legal si ceea c ear dori actionarii firmelor din Europa sa contina un eventual Statut European al companiilor private.

Sursa: EU-RO Newslette

Vizualizări: 87