Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

1 an de la implementarea proiectului ,,Acces real la piata muncii prin Intreprinderea simulata”


Proiectul ”Acces real la piata muncii prin intreprinderea simulata”, co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 -2013, axa 2 Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii, DMI 2.1 Tranzitia de la scoala la o viata activa, este implementat de Universitatea „Ovidius” Constanta, in calitate de beneficiar, in parteneriat cu Academia de Studii Economice Bucuresti, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” Iasi, Universitatea de Vest din Timisoara si Structural Consulting™ Group (www.fonduri-structurale.ro).

Acces real la piata muncii prin intreprinderea simulata” se implementeaza pe o perioada de 3 ani, 01 iulie 2010 – 30 iunie 2013, si isi propune crearea unei retele integrate, inter-regionale de 12 Intreprinderi Simulate in cadrul carora studentii si masteranzii din facultatile de profil economic isi pot dezvolta aptitudinile profesionale, astfel imbunatatindu-se insertia pe piata muncii a acestora.

Intreprinderile simulate create ofera toate conditiile pentru familiarizarea studentilor cu limbajul de afaceri, operatiunile si procesele economice similar mediului real de afaceri precum si provocarile din mediul real, ei fiind asistati in tot acest timp chiar de angajati din intrerpinderi reale.

In primul an de implementare au fost dotate 4 centre teritoriale in cadrul universitatilor partenere, au fost create 12 Intreprinderi simulate din domeniile comert-afaceri internationale, turism si banking, au fost elaborate regulamente interne de functionare a IS si manualele de proceduri de lucru, au fost elaborate si achizitionate materialele didactice pentru platforma integrata de simulare a afacerilor si e-learning, www.simulatordeafaceri.ro, creata prin proiect.

Functionarea efectiva a Intreprinderilor Simulate in primul an de implementare a fost asigurata de cei 96 de masteranzi – “manageri”, acestia in prima faza fiind consiliati si orientati profesional de expertii partenerului Structural Consulting Group, si de 960 de studenti “angajati” coordonati de un tutore provenit dintr-o intreprindere reala.

Tutorii formatori sunt 24 de angajati ai intreprinderilor reale ce activeaza in domeniile banking, turism sau afaceri-internationale, ce au fost intruiti si certificati in Formatori de formatori.

Publicitatea proiectului a fost asigurata prin: organizarea a 4 conferinte de presa desfasurate in cele 4 universitati partenere si a unei conferinte nationale desfasurata cu ocazia lansarii platformei integrate de simulare a afacerilor si e-learning, publicarea comunicatelor de presa cu privire la activitatile din proiect, realizarea si distribuirea de pliante si afise, publicarea de articole in revistele de specialitate.


Mirela Sacalus
Expert promovare, comunicare si imagine
proiect ID63442

Structural Consulting™ Group

Vizualizări: 131