Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

12 intreprinderi simulate si-au inceput activitatea in 4 universitati din tara


www.simulatordeafaceri.ro pentru studentii si masteranzii din facultatile cu profil economic


12 intreprinderi simulate create pentru studentii si masteranzii din facultatile cu profil economic s-au pus in miscare odata cu lansarea platformei integrate de simulare a afacerilor si e-learning www.simulatordeafaceri.ro. La conferinta de lansare, eveniment ce a avut loc in cadrul Universitatii ”Ovidius” Constanta, au participat lideri de business, furnizori importanti de tehnologii, analisti si consultanti din industria IT, angajatori din domeniile bancar, afaceri internationale si turism, reprezentanti ai institutiilor publice, cadre didactice universitare, studenti si masteranzi, experti din proiect si consultanti in accesarea fondurilor structurale.

Platforma asigura interactiunea intreprinderilor simulate in care, timp de 3 ani, peste 4200 de studenti si masteranzi din facultati de profil economic efectueaza stagii de practica.

«Totul se deruleaza ca un joc guvernat de reguli clare. Terenurile de joc sunt laboratoarele de simulare a afacerilor create in cadrul fiecarei universitati partenere; fiecare jucator se incadreaza intr-o formatie de 11, zece studenti ”angajati”, impreuna cu un masterand ”manager” si un tutore provenit dintr-o firma reala, pe post de ”antrenor”. Stagiul de pregatire dureaza 12 saptamani timp in care, prin joc, se dezvolta afaceri virtuale. Contactul cu realitatea se restabileste cand jucatorii se vor titulariza pe unul dintre posturile unei firme reale» a declarat Directorul de implementare interregionala, dna. conf. univ. dr. Ramona Bunda.

Platforma integrata de simulare a afacerilor si e-learning a fost creata in cadrul proiectului ”Acces real la piata muncii prin intreprinderea simulata”, proiect finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane si implementat de Universitatea „Ovidius” Constanta, in calitate de beneficiar, Academia de Studii Economice Bucuresti, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” Iasi, Universitatea de Vest din Timisoara si Structural Consulting™ Group (www.fonduri-structurale.ro), in calitate de parteneri.

Platforma integrata de simulare a afacerilor si e-learning furnizeaza instrumente originale pentru un nou registru de metode ale invatarii experientiale. Avand constiinta faptului ca experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai te asculta si apoi iti preda lectia, echipa de experti din proiect, in baza unor competente complementare, a creat un cadru fara precedent de simulare a afacerilor in care studentii devin parti active in procesul de simulare si invatare” a declarat Managerul de proiect, dl. prof. univ. dr. Victor Ploae, Prorector al Universitatii „Ovidius” din Constanta.

Platforma cuprinde 4 componente functionale:

  • portalul www.simulatordeafacaeri.ro este destinat diseminarii la nivel national a informatiilor legate de simularea afacerilor atat catre grupul tinta, cat si catre toate persoanele interesate;
  • sectiunea dedicata e-learning-ului prezinta functionalitatile specifice invatamantului la distanta: publicarea materialelor de curs create de expertii din proiect si folosite de catre studenti, stabilirea calendarelor de studiu, urmarirea derularii procesului de studiu de catre expertii din proiect si tutorii formatori, atribuirea de calificative si evaluarea studentilor implicati;
  • module specializate pentru simularea afacerilor, in numar de 6: General Management, Universal Banking, Destination Management, Global Management, Applied Economics, Project Management;
  • sistemul ERP (Enterprise Resource Planning) cu ajutorul caruia se simuleaza derularea activitatii curente a intreprinderilor simulate si functionarii departamentelor acestora.

Implementarea unei noi solutii e-learning in mediul universitar este o realizare de care suntem mandri. Solutia propusa pentru platforma ofera functionalitatile necesare pentru desfasurarea procesului educativ folosind mijloace digitale si permitand interactiunea si informarea persoanelor implicate in educatia studentilor si masteranzilor, astfel incat absolventii instruirilor sa abordeze piata muncii cu o baza solida de cunostinte practice pentru activitatile curente pe care le vor avea de desfasurat in cadrul companiilor angajatoare. Beneficiul direct este un proces de invatare in mediile universitare modern si performant si, nu in cele din urma, mai ales generator al unei experiente de munca virtuale, inca inainte de angajare”, a declarat Eduard Pughin, Operational Manager Maguay.

Persoana de contact:

Ramona Bunda
Director de de implementare interregionala - Universitatea "Ovidius" Constanta
0722692541
bundaramona@gmail.com

Vizualizări: 474