Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Targu Mures – oras digital cu ajutorul fondurilor europene

Ministrul Comunicatilor a semnat pe 25 februarie, la Targu Mures, acordul de finantare din fonduri structurale pentru proiectul “Targu Mures – Oras Digital”.

Valoarea totala a proiectului este de 1.292.080 lei, valoarea totala eligibila fiind de 1.042.000,00 lei, din care 1.021.160.00 lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni.

Scopul proiectului este de a imbunatati serviciile publice furnizate de catre Primaria Tirgu Mures si de a promova interactiunea dintre institutie, cetateni, serviciile publice deconcentrate, administratie publica locala si mediu de afaceri prin intermediul tehnologiei informatiei.

„Targu Mures – Oras Digital” va contribui la:

  • Modernizarea si eficientizarea activitatilor interne a primariei, care stau la baza furnizarii de servicii publice electronice prin informatizarea sistemelor. Fluxurile de lucru implementate in cadrul acestui proiect contribuie la dezvoltarea si eficientizarea activitatii primariei prin:
  • Modul urbanism care gestioneaza documentele specifice Directiilor de urbanism din cadrul Primariilor si Consiliilor Judetene : certificate de urbanism, autorizatii de constructii desfiintate, acorduri unice;
  • Sistem interactiv grafic pentru management in administratie;
  • Aplicatie de stare civila care gestioneaza evidenta nasterilor, casatoriilor, deceselor impreuna cu mentiunile aferente;
  • Registrul agricol destinat gestionarii unitare si complete a terenurilor pe categorii de folosinta si a inventarului fiecarei gospodarii agricole;
  • Gestionarea derularii proiectelor care au ca scop realizarea obiectivelor investitiilor respectiv a achizitiilor aferente acestora;
  • Sistem pentru evidenta achizitii publice si gestiunea documentelor contabile.
  • Punerea la dispozitia cetatenilor si a mediului de afaceri a serviciilor publice prin dezvoltarea unor servicii noi si incurajarea inovatiei prin:
  • Crearea unui sistem integrat de gestionare si colectare a taxelor si impozitelor locale;
  • Plata taxelor si impozitelor locale prin card bancar.
  • Sporirea confortului comunitatii locale prin:
  • Reducerea considerabila a masurilor si efectelor birocratiei
  • Stimularea democratiei participative prin posibilitatile nelimitate si reduse din punct de vedere costuri de consultare a cetatenilor, mediului privat si altor categorii de persoane.

Prin intermediul proiectului vor fi instruite un numar de 24 de persoane.

Sursa: MCSI

Vizualizări: 70