Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Solutii eficiente de e-Guvernare in judetul Timis cu ajutorul fondurilor europene

MCSI a semnat vineri, 28 ianuarie 2011, la Consiliul Judetean Timis, acordul de finantare pentru proiectul "Eficientizarea serviciilor publice oferite de catre Consiliul Judetean Timis prin implementarea serviciilor de e-Guvernare".

Proiectul este finantat prin Operatiunea 3.2.1„Sustinerea implementarii de solutii de e-guvernare si asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, POSCCE.

Valoarea totala a acestuia este de 1.997.635 lei. Valoarea totala eligibila este de 1.503.390 lei, dintre care 1.473.322 lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Pentru finalizarea sa, proiectul are alocat un termen de 18 luni.

Prin acest proiect, va fi implementat in cadrul Consiliului Judetean Timis un sistem informatic integrat, construit in jurul unui portal, care sa asigure:

  • Accesul rapid, facil si eficient al cetatenilor din judetul Timis la serviciile onlineale administratiei publice locale, prin utilizarea facilitatilor oferite de portal si de sistemul de infochioscuri instalate in diferite zone intens frecventate;
  • Informatizarea si gestionarea eficienta a principalelor fluxuri de activitati si date ale Consiliului Judetean ce acopera functii specifice institutiei: gestiunea financiar-contabila, bugete, salarizare, gestiunea mijloacelor fixe, gestiunea contractelor, realizarea investitiilor, managementul operational si strategic.

Sistemul informatic implementat va indeplini urmatoarele functionalitati:
  • Transmiterea de notificari privind hotararile Consiliului Judetean;
  • Emiterea de autorizatii de transport pentru curse regulate speciale si plata taxei;
  • Programul Cornul si Laptele (Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 96/2002);
  • Gestionarea online a activitatii de raportare de la institutiile subordonate si informarea online a cetatenilor;
  • Identificarea online a oportunitatilor de angajare in administratia publica locala;
  • Programarea online a audientelor;
  • Inregistrare electronica a petitiilor/reclamatiilor;
  • Informarea interactiva a cetateanului utilizand terminale Infochiosc;
  • Forumul de discutii in administratia publica;
  • Descarcarea formularelor de pe portal;
  • Monitorul online al Consiliului Judetean;
  • Publicarea informatiilor de interes pentru cetateni.

Pentru folosirea aplicatiei informatice vor fi instruite 58 de persoane.

De asemenea, ponderea serviciilor electronice implementate ca urmare a realizarii proiectului, in mod direct sau indirect, in totalul serviciilor furnizate de solicitant va creste de la 8,33%, in prezent, la 33,33 % la finalul implementarii proiectului.

Sursa: MCSI

Vizualizări: 77