Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

PNRR: Noutăți cu privire la demararea etapei de contractare pentru proiectele care au primit decizii de finanțare în cadrul apelului privind digitalizarea IMM-urilor

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a anunțat astăzi, 14 martie 2024, că au fost selectate la finanțare peste 2500 de proiecte în cadrul apelului de proiecte „Digitalizarea IMM-urilor Grant de până la 100.000 Euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale”

Conform comunicatului oficial, solicitanții selectați care se regăsesc pe una din cele trei liste intermediare publicate, dar care încă nu au primit deciziile de finanțare, vor primi în perioada următoare deciziile de finanțare prin intermediul platformei.

Procesul de contractate va începe pentru respectivii solicitanți care au primit decizia de finanțare, urmare a acceptării de către solicitant a finanțării, prin primirea unei Notificări privind începerea etapei de contractare a proiectului prin intermediul platformei proiecte.pnrr.gov.ro

Documentele care trebuie furnizate, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la transmiterea Notificării privind începerea etapei de contractare a proiectului, sunt:

  • Declarație de eligibilitate – actualizată;
  • Declarație privind încadrarea întreprinderii în categoria IMM-urilor  în conformitate cu prevederile Legii Nr. 346/2004 și calculul pentru întreprinderile partenere sau legate – actualizată;
  • Declarație pe propria răspundere cu privire la respectarea regulii cumulului ajutoarelor de stat / ajutor de minimis – actualizată;
  • Declarație prin care beneficiarul aderă la un set de principii ale Pilonului european al drepturilor sociale (conform modelului disponibil aici);
  • Cazier judiciar al reprezentantului legal al solicitantului;
  • Certificate de atestare fiscală, referitoare la obligațiile de plată la bugetul local, respectiv la bugetul de stat, din care să rezulte că nu are datorii scadente neachitate la termen sau neeșalonate;
  • Certificatul de cazier fiscal din care să rezulte că nu are fapte înscrise în cazierul fiscal legate de cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naționale;
  • Raport/ adresa întocmită de un expert contabil – membru CECCAR sau  auditor financiar CAFR, care va certifica ca solicitanții nu a avut venituri din activitățile specifice următoarele clase CAEN:
    • 5829 – Activități de editare a altor produse software;
    • 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);
    • 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;
    • 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
    • 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
    • 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe;
    • 6312 – Activități ale portalurilor web;
    • 6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;

(document obligatoriu doar pentru solicitanții care au avut aceste coduri CAEN autorizate)

  • Dovada autorizării codului CAEN la locația de implementare (Certificat constatator ONRC).
  • Declarație privind opțiunea pentru derularea fondurilor aferente proiectului prin intermediul unuia dintre partenerii bancari selectați de MIPE (conform modelului disponibil aici), dacă această declarație nu a fost deja transmisă prin intermediul platformei pnrr.gov.ro.

În cazul în care această declarație nu a fost transmisă, MIPE a publicat lista partenerilor bancari selectați conform prevederilor articolului 2, litera a) din OUG nr. 18/2023 sunt CEC BANK SA și BRD – Groupe Societe Generale SA. Pentru mai multe detalii click aici.

Chiar dacă solicitantul nu dorește să apeleze la credite, pentru implementarea proiectului, această declarație, prin care comunică opțiunea cu privire la partenerul bancar prin care dorește efectuarea operațiunilor aferente proiectului, trebuie obligatoriu transmisă.

Toate documentele solicitate se vor încărca sub semnătură electronică extinsă a reprezentantului legal al solicitantului / persoanei împuternicite de către acesta, în platforma PNRR, modulul comunicare, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la transmiterea de către MIPE a Notificării privind începerea etapei de contractare a proiectului.

Ana-Maria Apetrei,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: MIPE

Vizualizări: 1334