Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

PTJ: Ghidul pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, lansat în consultare publică

Autoritatea de Management pentru Programul Tranziție Justă (AM PTJ) a lansat marți, 31 octombrie 2023, în consultare publică Ghidul solicitantului pentru acțiunea „Dezvoltarea întreprinderilor și a antreprenoriatului” – componenta „Sprijin pentru creșterea durabilă a microîntreprinderilor și crearea de locuri de muncă”, împreună cu anexele, inclusiv Schema de măsuri de ajutor de minimis având ca obiectiv dezvoltarea microîntreprinderilor prin acordarea de sprijin pentru creșterea durabilă și crearea de locuri de muncă în cadrul Programului Tranziție Justă 2021-2027 (proiect).

Solicitanții eligibili se încadrează în categoria microîntreprinderi.

Alocarea financiară orientativă pentru fiecare din apelurile de proiecte ce fac obiectul acestui ghid:

  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 1 Gorj - 49.306.293 euro;
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 2 Hunedoara - 38.601.700 euro;
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 2 Hunedoara, PTJ - Prioritatea 2 Hunedoara ITI Valea Jiului - 9.650.423 euro;
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 3 Dolj - 36.446.155 euro;
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 4 Galați - 22.569.050 euro;
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 5 Prahova - 27.873.431 euro;
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ - Prioritatea 6 Mureș - 22.374.330 euro.

Activități eligibile:

Activități aferente activelor corporale

  • achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, de natura mijloacelor fixe, cu excepția mijloacelor de transport;
  • achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul implementării măsurilor care contribuie în mod substanțial la obiectivele de mediu, punctate în cadrul evaluării tehnice și financiare, în procent de maxim 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
  • lucrări de construcție, modernizare, extindere a spațiilor de producție/prestare de servicii existente, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI).

Activități aferente activelor necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect. Programele informatice trebuie să fie în strânsă legătură cu obiectul proiectului.

Alte tipuri de activități eligibile:

  • Activități de organizare evenimente și cursuri de formare profesională;
  • Activități de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect elaborate înainte de semnarea contractului de finanțare, pentru managementul proiectului;
  • Activități de proiectare pentru elaborarea documentațiilor necesare obținerii acordurilor, avizelor şi autorizațiilor aferente obiectivului de investiție. Documentația tehnico - economică trebuie sa fi fost realizată la nu mai mult de doi ani anterior depunerii cererii de finanțare;
  • Activități de asistență tehnică a proiectantului pe perioada implementării proiectului, diriginte de șantier autorizat conform prevederilor legale pentru verificarea execuției lucrărilor de construcții și instalații;
  • Activități de cercetare, dezvoltare, inovare în vederea prototipării și punerii pe piață a unor produse noi/inovative;
  • Activități specifice certificării / recertificării produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat;
  • Certificarea / recertificarea sistemelor de management al calității (ISO 9001), al mediului (ISO 14001)/ EMAS, al siguranţei alimentelor (ISO 22000), al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale (ISO 45001), al securității informaţiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calității pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilității sociale (SA 8000), simple sau integrate. Precizăm că furnizorii de servicii de certificare eligibili pot fi numai organisme de certificare acreditate conform legii aplicabile, în domeniul pentru care agentul economic beneficiar le solicită serviciile.
  • Activități obligatorii de informare şi publicitate aferente proiectului conform cerințelor de vizibilitate a proiectelor.

Recomandările și comentariile pe marginea ghidului pot fi transmise la adresa de e-mail consultarepublica.ptj@mfe.gov.ro, până pe 21.11.2023

Sursa: MIPE

Vizualizări: 2137