Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Noul MySMIS va fi disponibil din 16 mai!

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat vineri, 10 martie 2023, faptul că dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ se află în curs de finalizare.

Potrivit comunicatului oficial, începând cu data de 16 mai proiecte aferente perioadei de programare 2021 – 2027 vor putea fi depuse într-o variantă optimizată a aplicației.

„Dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021 este unul dintre elementele – cheie în absorbția celor 46 de miliarde de euro din Politica de Coeziune 2021-2027, pentru că ea răspunde acelei cerințe de digitalizare care facilitează accesul la finanțare pentru beneficiari. Totodată, eficientizează activitățile Autorităților de Management, de la definirea apelului și până la implementarea proiectului. Anul acesta avem 534 de apeluri, așteptate cu mare interes de către beneficiari, iar măsurile de debirocratizare și de simplificare vor face ca rezultatele să se vadă mai curând în economie și în viața comunităților. Încă de anul trecut, am adoptat noi reguli pentru descentralizare și debirocratizare în absorbția fondurilor, iar noul MySMIS, optimizat conform calendarului stabilit, este o completare firească a acestor măsuri”, a declarat ministrul Marcel Boloș.

Dezvoltarea sistemului informatic pentru atragerea fondurilor

Aplicația MySMIS2021 acoperă toate etapele ciclului de viață al unui proiect – definirea apelului, elaborarea și depunerea proiectului (cererii de finanțare), evaluarea, contractarea, achizițiile, implementarea și monitorizarea, prin module dedicate. Între modulele aplicației există o interdependență, astfel încât informațiile pot fi, pe de o parte, asociate codului unic al proiectului, și pe de altă parte, agregate la diferite niveluri ale programului operațional.

Modulul Apeluri este utilizat în etapa de lansare și validare a apelurilor de proiecte și permite autorităților cu atribuții în gestionarea programelor să parametrizeze atributele necesare editării cererilor de finanțare în conformitate cu specificațiile din ghidul solicitantului. Parametrii stabiliți în acest modul, de exemplu tipul categorii de cheltuieli, indicatori (de realizare și de rezultat), sunt cei din care potențialii beneficiari vor selecta în elaborarea cererii de finanțare pentru proiectele depuse pe acel apel. Noile funcționalități aferente acestui modul vor fi testate în cursul acestei luni și vor putea fi utilizate începând din luna aprilie.

Modulul Cereri de finanțare asigură introducerea de către beneficiari a informațiilor necesare pentru completarea cererii. Modulul este utilizat pentru introducerea de informații structurate și atașarea de documente justificative în secțiuni definite în vederea elaborării și transmiterii cererii de finanțare. Noile funcționalități aferente acestui modul vor fi testate în cursul lunii aprilie și vor putea fi utilizate începând din a doua jumătate a lunii mai.

Operaționalizarea MySMIS, reglementată de Guvern la finalul anului trecut

Cadrul instituțional pentru dezvoltarea și funcționarea sistemului unic de management al informației privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 a fost adoptat de Guvern prin OUG nr. 172. Actul normativ prevede că Serviciul de Telecomunicații Speciale va asigura dezvoltarea aplicațiilor, administrarea tehnică a acestora și a sistemului informatic MySMIS2021/ SMIS2021+, în timp ce MIPE va asigura administrarea operațională.

Sistemul va îndeplini toate cerințele de securitate, integritate și confidențialitate cu privire la schimbul electronic de date între autoritățile responsabile de programe și beneficiar și pe cele de  asigurare a disponibilității și funcționării în timpul și în afara programului de lucru standard, cu excepția perioadelor de întreținere tehnică.

Sursa: MIPE

Vizualizări: 2291