Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

ANAP anunţă demararea unui proiect pentru sprijinirea eficienței sistemului de achiziții publice din România

Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în calitate de beneficiar, a anunțat ieri, 29 septembrie 2022, demararea proiectului „Măsuri pentru sprijinirea eficienței sistemului de achiziții publice din România, cu accent pe reglementările privind remediile și căile de atac”, având o durată de 12 luni.

Proiectul se va realiza cu sprijin tehnic finanțat prin intermediul Instrumentului de Sprijin Tehnic (IST) 2021-2027, gestionat de către Direcția Generală de Sprijin pentru Reforme Structurale a Comisiei Europene, iar aplicația se bazează pe o serie de constatări și recomandări formulate de către experții Băncii Mondiale în cadrul unei activități de evaluare a sistemului de achiziții publice din România, realizată în anul 2020 în cadrul proiectului SIPOCA 625, implementat de către ANAP.

Scopul acestui proiect este de a evalua eficiența sistemului de remedii și a căilor de atac în domeniul achizițiilor publice din țara noastră, pentru a fi determinate cauzele blocajelor și a întârzierilor înregistrate în derularea procedurilor de achiziție publică.

 Obiectivele specifice vizează:

  • Asistarea ANAP în evaluarea practicilor în domeniul remediilor și identificarea oportunităților de îmbunătățire;
  • Asistarea funcțiilor de monitorizare și supervizare îndeplinite de ANAP prin dezvoltarea de instrumente pentru susținerea procesului decizional.

Principalele rezultate așteptate sunt:

  • Un raport de diagnosticare asupra practicilor în domeniul remediilor și recomandări propuse (inclusiv acte legislative care trebuie revizuite/suplimentate pentru a optimiza impactul măsurilor adoptate);
  • O analiză aprofundată a motivelor de întârziere în contractarea proiectelor în sectorul transporturilor, inclusiv dimensiunea, capacitatea și răspunsul pieței, precum și recomandările propuse pentru abordarea constatărilor.
  • Un raport care include recomandări, precum și un plan de acțiune pentru implementarea acestora.

La nivelul ANAP, echipa de implementare va fi compusă din 4 persoane: 1 coordonator de proiect și 3 experți tehnici, iar Direcția Generală de Sprijin pentru Reforme Structurale a selectat Banca Mondială ca furnizor pentru serviciile de asistență tehnică în cadrul proiectului.

Sursa: ANAP

Vizualizări: 303