Autoritatea de Supraveghere Financiară din România a retras autorizația de funcționare a Societății de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., prin Decizia nr. 1148/ 17.09.2021
Având în vedere această situație, beneficiarii POPAM au obligația de a respecta prevederile articolului 29 din Ordonanța de Urgență nr. 49 din 23 octombrie 2015. Articolul prevede că societatea de asigurări emitentă a poliței căreia îi este subordonată plata avansului – acolo unde este cazul, trebuie să fie autorizată, conform legislației în vigoare.
Concret, până la expirarea poliței pe care o dețin, beneficiarii trebuie să prezinte AM POPAM o poliță de asigurare a avansului eliberată de o societate de asigurări autorizată. În acest sens, beneficiarii care au contractele de asigurare încheiate cu City Insurance trebuie să ia o decizie cu privire la aceasta și să se asigure că nu vor rămâne fără un instrument de garantare valid, luând în calcul și termenul de 90 de zile de la declararea definitivă a falimentului, dată care va fi anunțată public în perioada următoare, potrivit comunicatului oficial.
Autoritatea de Supraveghere Financiară face, de asemenea, precizarea că toți creditorii de asigurare beneficiază de protecția Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA) în vederea recuperării primelor plătite în avans sau a despăgubirilor datorate, conform contractelor de asigurare încheiate.
Sursa: AM POPAM