Ca urmare a stării de urgență decretată la nivel național, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), a anunțat faptul că aplică măsuri speciale în ceea ce privește derularea programelor de finanțare.
Conform unui comunicat oficial, depunerea dosarelor în cadrul Programelor Rabla și Rabla Plus se va face integral online, fiind acceptate în format electronic toate documentele necesare.
Conform comunicatului, obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată. Totodată, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției.
În privința termenelor de depunere a dosarelor, acestea au fost modificate după cum urmează:
În privința casării autovehiculului termenele au fost prelungite cu 60 de zile de la data emiterii notei de înscriere pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice termenul este de 180 de zile de la data emiterii contractului de finanțare și a notei de înscriere.
Pentru toate programele și proiectele aflate în derulare, cu excepția Rabla și Rabla Plus, cărora le sunt aplicabile modificările expuse anterior, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încetarea acesteia, se arată în comunicatul oficial.
Ministerul a anunțat faptul că aceste măsuri au menirea să înlesnească obținerea și acordarea finanțării prin debirocratizarea proceselor specifice, în sensul acceptării documentelor emise în format electronic și transmiterii acestora prin mediul online, prorogării sau, după caz, suspendării termenelor în cadrul programelor și contractelor aflate în derulare, fără însă a suspenda sesiunile în curs, programele și proiectele putându-se derula în continuare.
Sursa: AFM