Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Apelurile pentru propuneri pentru campaniile viitoare privind promovarea produselor agroalimentare europene în UE și în afara acesteia vor fi publicate în ianuarie 2020

Politica UE privind promovarea produselor agroalimentare este concepută pentru a ajuta sectorul să profite de piața agroalimentară mondială în continuă expansiune și din ce în ce mai dinamică, să crească gradul de conștientizare asupra schemelor de calitate, inclusiv produsele ecologice și să ajute producătorii în cazul în care se confruntă cu dificultățile pieței.

În 2020, mai mult de jumătate din buget (118 milioane euro) se vor îndrepta către campanii care urmăresc piețele din afara UE cu potențial de creștere mare, precum Canada, China, Japonia, Coreea, Mexic și Statele Unite. Sectoarele eligibile includ lactatele și brânzeturile, măslinele, uleiul de măsline și vinurile. Se preconizează că acele campaniile selectate vor spori competitivitatea și consumul produselor agroalimentare din UE, își vor crește profilul și vor crește cota de piață în aceste țări vizate.

Comunicatul arată faptul că apelurile pentru propuneri pentru campaniile viitoare 2020 vor fi publicate în ianuarie 2020. O gamă largă de organisme, cum ar fi organizațiile comerciale, organizațiile de producători și grupurile agroalimentare responsabile de activitățile de promovare sunt eligibile să solicite finanțare și să își prezinte propunerile.

Așa numitele programe „simple” pot fi prezentate de una sau mai multe organizații din aceeași țară UE; programele „multi” provin de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre sau de la una sau mai multe organizații europene.

Conform comunicatului oficial, pentru 2020, 100 de milioane de euro sunt alocați programelor simple, în timp ce 91,4 milioane de euro vor fi destinate mai multor programe.

Este totodată menționat faptul că 9,5 milioane euro suplimentari sunt rezervați inițiativelor Comisiei. Acestea includ participarea la târguri și campanii de comunicare, precum și ofensive diplomatice conduse de comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală și însoțite de o delegație de afaceri. Aceste inițiative vor fi consolidate în continuare cu 17,2 milioane euro suplimentari disponibili din programele de multi-promovare din 2019. Aceasta reprezintă un sprijin suplimentar pentru brânzeturi și unt, ulei de măsline și măsline pe o piață mondială provocatoare.

Sursa: Comisia Europeană

Vizualizări: 60