Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

AM POCU: Metodologia actualizată privind verificarea subvențiilor acordate prin proiecte!

AM POCU a transmis astăzi organismelor intermediare din subordine o adresă privind verificarea cererilor de plată aferente subvențiilor acordate prin proiectele POCU, obiectivele specifice 3.7/4.1/4.2.

Documentul precizează punctele avute în vedere de ofițerii OIR/AM POCU în procesul de verificare administrativă și/sau la fața locului asupra modului de funcționare și respectare a condițiilor de finanțare de către IMMurile nou înființate:

  • Respectarea de către IMM-ul nou înființat a planului de afaceri care a stat la baza contractului de subvenție, cu modificări și completările ulterioare

Se va verifica existența fizică și înregistrarea în contabilitate a bunurilor achiziționate, precum și faptul că obiectul/obiectele de activitate aprobate prin planul de afaceri fac obiectul activității desfășurate de beneficiarul subvenției.

  • Respectarea condițiilor privind acordarea tranșei II de subvenție

Se va verifica atingerea plafonului de venituri (pentru proiectele finanțate în cadrul România Start-up Plus). Autoritatea de Management a precizat în documentul transmis astăzi că se va verifica în acest sens balanța care evidențiază veniturile încasate pe obiectul/obiectele de activitate din planul de afaceri, fișe de cont, extras de cont bancar etc. Ghidul Solicitantului nu face referiri la încasarea veniturilor pentru solicitarea tranșei a IIa. Conform ghidului, tranșa a doua a ajutorului de minis se acordă după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale. 

  • Respectarea indicatorului privind numărul locurilor de muncă nou create, în conformitate cu planul de afaceri, precum și respectarea condițiilor de sustenabilitate.

Locurile de muncă trebui menținute și ocupate pe o perioadă de minimum 6 luni ce urmează celor 12 luni aferente implementării, iar IMMurile nou create trebuie să funcționeze pentru o perioadă de minimum 18 luni. Administratorii schemei de minimis va atașa documentele de încadrare în muncă pentru angajații din firmele noi înființate la momentul depunerii la OIR a rapoartelor tehnice în a căror perioadă de referință se regăsește a 6a lună de la semnarea contractelor de subvenție.

Descarcă adresa completă

Raluca Prelucă,

www.fonduri-structurale.ro

Vizualizări: 2306