Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Bune practici din Estonia: Proiectele europene bazate pe fonduri structurale, prezentate într-un show de televiziune

Postul de televiziune public estonian ERR a rulat toamna trecută o serie de emisiuni de televiziune care aveau în prim-plan impactul Fondurilor Structurale asupra comunității locale și a economiei. Autoritatea de Management din Estonia a contribuit la conturarea campaniei pentru a sublinia realizările politicii de coeziune a UE într-un mod distractiv și informativ.

Concept:

Serialul TV „Voyage through Estonia” („Voaiaj prin Estonia”) a fost creat ca un concept ce îmbină divertismentul și caracterul informativ. În ceea ce privește structura, acesta a avut 16 episoade care au fost rulate la ora 8 PM, în serile de vineri. În aceste episoade au fost prezentate 90 de proiecte ce au primit cofinanțare, dintre care: 90% susținute din Fonduri Structurale Europene și 10% din granturi norvegiene. Fiecare episod a fost dedicat unei subdiviziuni teritoriale, ultimul episod constând într-o emisiune care a cuprins concluziile, această fiind difuzată în decembrie 2018.

Organizare:

Emisiunile au fost prezentate de cel mai faimos cântăreț estonian, Ivo Linna, în timp ce o actriță cunoscută, Liisa Pulk, a prezentat reportaje video despre caracteristicile proiectelor. Aceste emisiuni au fost realizate cu ajutorul Autorității de Management ce coordonează rețeaua de comunicare a Fondurilor Structurale, formată din specialiști în relații publice ce implementează fondurile europene în Estonia. Mai mult decât atât, pentru ca impactul să fie mai mare, acest grup a avut ideea de a realiza un serial, în detrimentul unei singure emisiuni.

Selecția de proiecte a fost o parte importantă și dificilă, cu 400 de proiecte candidate înainte ca selecția finală să fie realizată. Agențiile de implementare și organismele intermediare au colaborat și ele, furnizând televiziunii lista proiectelor. Apoi, televiziunea s-a preocupat de format, timpul de rulare, conținutul, folosirea logo-urilor și numărul pauzelor de publicitate.

Rezultate:

Slowul a dovedit popular în rândul populației Estoniei, audiența ajungând în top 10 în cifrele vizionărilor săptămânale, atingând pentru o emisiune chiar numărul patru în rating. Acest lucru echivalează cu aproximativ 110.000 până la 130.000 de telespectatori pe săptămână, reprezentând aproximativ 9-10% din totalul populației.

Corina Chircea,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: Comisia Europeană

Vizualizări: 136