„Contribuţia antreprenoriatului creativ în economia românească devine tot mai relevantă de la an la an, iar odată cu această evoluţie apar şi schimbări în privinţa nevoilor şi dificultăţilor pe care le întâmpină oamenii din spatele acestor afaceri. Prin cea de-a doua ediție a Barometrului Minților Creative, am dus mai departe demersul nostru de radiografiere a comunității creative pe care l-am lansat prima dată în 2017 și, în acelaşi timp, am vrut să aprofundăm cercetarea. Aşa că, după ce anul trecut ne-am concentrat asupra industriilor creative din Bucureşti, acum ne-am uitat la afacerile din cele mai mari centre urbane, la detalii din profilul clientului creativ și la diferențele dintre afacerile mature versus cele în curs de dezvoltare.”, a declarat Cătălina Roman, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.
Barometrul Minților Creative, primul studiu din România care analizează antreprenoriatul din industriile creative, a fost lansat în 2017 de UniCredit Bank, iar ediția de anul acesta, lansată ieri, 8 noiembrie, la București, a fost realizată împreună cu agenția Cult Market Research.
„Anul acesta, Barometrul Minților Creative prezintă un antreprenor cu viziune, ambițios, cu un optimism ponderat de provocările legislative și birocratice actuale. Segmentul antreprenorilor creativi din România este unul dinamic, iar oamenii din aceste industrii sunt o inspirație pentru tinerii antreprenori din alte industrii prin reziliență, ambiție și spirit liber. Inițiativa de a include în acest proiect mai amplu și o cercetare sociologică periodică prin care să fie luat pulsul antreprenorilor creativi din România este benefică atât pentru măsurarea evoluției stării de spirit din industrie, cât și pentru o mai mare vizibilitate în mediul de afaceri românesc”, a declarat Paul Acatrini, Managing Partner Cult Market Research.
Barometrul Minților Creative lansat ieri este un studiu al antreprenorilor din industriile creative din București, Iași, Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara. Structural Consulting Group – www.fonduri-structurale.ro sprijină gratuit antreprenorii creativi din Moldova, Banat, Ardeal și Crișana prin intermediul proiectului Laboratorul de competențe 502 – program integrat de formare a managerilor din această industrie. Detalii aici.
Principalele concluzii ale Barometrului Minților Creative:
Context general și cele mai mari obstacole:
Finanțare:
Descarcă Barometrul Minților Creative 2018
Raluca Prelucă,
Documente |
---|
Barometrul Mintilor Creative 2018.pdf |