Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Barometrul minților creative: Cei mai dornici de a-și dezvolta businessurile creative sunt antreprenorii din Cluj – Napoca, Brașov și Iași

„Contribuţia antreprenoriatului creativ în economia românească devine tot mai relevantă de la an la an, iar odată cu această evoluţie apar şi schimbări în privinţa nevoilor şi dificultăţilor pe care le întâmpină oamenii din spatele acestor afaceri. Prin cea de-a doua ediție a Barometrului Minților Creative, am dus mai departe demersul nostru de radiografiere a comunității creative pe care l-am lansat prima dată în 2017 și, în acelaşi timp, am vrut să aprofundăm cercetarea. Aşa că, după ce anul trecut ne-am concentrat asupra industriilor creative din Bucureşti, acum ne-am uitat la afacerile din cele mai mari centre urbane, la detalii din profilul clientului creativ și la diferențele dintre afacerile mature versus cele în curs de dezvoltare.”, a declarat Cătălina Roman, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Barometrul Minților Creative, primul studiu din România care analizează antreprenoriatul din industriile creative, a fost lansat în 2017 de UniCredit Bank, iar ediția de anul acesta, lansată ieri, 8 noiembrie, la București, a fost realizată împreună cu agenția Cult Market Research.

Antreprenor creativ din Brașov: „Ne confruntăm zilnic cu provocări. Eu cred că trebuie să fim ajutați pe cât (de mult) posibil”

„Anul acesta, Barometrul Minților Creative prezintă un antreprenor cu viziune, ambițios, cu un optimism ponderat de provocările legislative și birocratice actuale. Segmentul antreprenorilor creativi din România este unul dinamic, iar oamenii din aceste industrii sunt o inspirație pentru tinerii antreprenori din alte industrii prin reziliență, ambiție și spirit liber. Inițiativa de a include în acest proiect mai amplu și o cercetare sociologică periodică prin care să fie luat pulsul antreprenorilor creativi din România este benefică atât pentru măsurarea evoluției stării de spirit din industrie, cât și pentru o mai mare vizibilitate în mediul de afaceri românesc”, a declarat Paul Acatrini, Managing Partner Cult Market Research.

Barometrul Minților Creative lansat ieri este un studiu al antreprenorilor din industriile creative din București, Iași, Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara. Structural Consulting Group – www.fonduri-structurale.ro sprijină gratuit antreprenorii creativi din Moldova, Banat, Ardeal și Crișana prin intermediul proiectului Laboratorul de competențe 502 – program integrat de formare a managerilor din această industrie. Detalii aici.

1 din 4 antreprenori consideră ca finanțarea prin fonduri europene le este necesară

Principalele concluzii ale Barometrului Minților Creative:

Context general și cele mai mari obstacole:

  • Doar 12% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este prielnic pentru business; în acest context, 17% dintre cei intervievați iau în considerare extinderea afacerii în următorul an;
  • Antreprenorii din București, Cluj-Napoca și Iași sunt mai încrezători în mediul economic decât cei din Brașov și Timișoara; totodată, antreprenorii creativi din Cluj-Napoca, Iași și Brașov sunt mai dornici să îşi dezvolte afacerile decât cei din Timișoara și București;
  • Atât afacerile mature, cât și cele în curs de dezvoltare, reușesc într-o proporție asemănătoare să facă unele investiții sau, cel puțin, să se mențină pe linia de plutire din punctul de vedere al sănătății afacerii. În același timp, eforturile de realizare a investițiilor, precum și amploarea acestora, pot fi resimțite diferit în funcție de domeniul de activitate al afacerii;
  • Schimbările legislative (24%), accesul la resurse umane calificate (19%) și problemele de cash flow (16%) sunt principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industriile creative; alături de condițiile economice generale, puterea scăzută de cumpărare și atragerea de noi clienți, acestea sunt cele mai mari impedimente atât pentru afacerile mature, cât și pentru cele în curs de dezvoltare;
  • Cele mai multe afaceri creative au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea și diversificarea produselor și serviciilor, finanțarea rapidă și avantajoasă, creșterea notorietății, precum și în recrutare și creșterea vânzărilor;

Finanțare:

  • Cel mai util instrument financiar pentru antreprenorii creativi este auto-finanțarea (66%);
  • Cele mai utilizate servicii financiare sunt internet/mobile banking-ul și plățile online, urmate de carduri și liniile de credit pe termen scurt;
  • 1 din 4 antreprenori consideră ca finanțarea prin fonduri europene le este necesară;
  • Antreprenorii creativi sunt reticenți la sursele de finanțare externe sau încă nu au identificat posibilitatea de a le utiliza pentru a-și dezvolta afacerea. Cele mai mari obstacole sunt dobânzile mari (19%) și procedurile greoaie din programele publice de finanțare (15%).

Descarcă Barometrul Minților Creative 2018

Raluca Prelucă,

www.fonduri-structurale.ro

Vizualizări: 374