Guvernul a lansat platforma online a „Comisiei de taiat hartii”

Cancelaria Primului Ministru si Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic a lansat platforma online a „Comisiei de taiat hartii”, o initiativa de debirocratizare a aparatului public prin preluarea in mod constant a sugestiilor de la publicul larg.

Initiativa are ca principal obiectiv implicarea in mod direct a cetatenilor pentru a obtine o interactiune mai eficienta dintre administratia publica si cetateni respectiv companii. In acest sens, platforma lansata de Cancelaria Primului Ministru si Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic (MCPDC):http://maisimplu.gov.ro va colecta si centraliza propunerile transmise, oferind posibilitatea urmaririi pasilor facuti pentru cele mai solicitatea documente/proceduri.

Prim-ministrul Dacian Ciolos a explicat pe scurt initiativa: „Prin aceasta platforma vrem sa identificam, prin reactia cetatenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de reduce birocratia trebuie facut in interiorul ministerelor.

Principiile pe care le vom aplica sunt:

  • O institutie sa ceara o singura data o informatie de la un cetatean
  • Sa punem la punct transferul electronic al datelor intre institutii
  • Sa inlocuim documentele legalizate cu declaratii pe proprie raspundere, astfel incat sa evitam costuri suplimentare
  • Sa inlaturam documentele si procedurile care nu se mai justifica si acestea sa fie inlocuite de proceduri digitale.”

Intre procedurile care ar putea fi simplificate, care au fost deja identificate de echipa din cadrul Guvernului care lucreaza la acest proiect, se numara: dosarul care trebuie depus pentru obtinerea indemnizatiei de crestere a copilului, dosarul pentru ajutorul de somaj, demersurile pentru infiintarea unei firme, obtinerea cazierului judiciar.

Violeta Alexandru, Ministrul pentru Consultare Publica si Dialog Civic a declarat: „O hartie mai putin, un cetatean mai respectat. Campania noastra asculta opiniile societatii civile despre care ar fi formularele inutile cerute de catre diferite autoritati publice, valideaza aceste opinii prin consultare cu cetatenii si cere autoritatilor sa simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocratiei.”

Este un lucru cunoscut acela ca, atat in cazul firmelor cat si al simplilor cetateni, cineva trebuie sa lipseasca de la locul de munca, sa stea la coada, sa faca drumuri intre mai multe institutii pentru a rezolva o problema birocratica. In paralel, au fost cheltuite milioane de euro pe sisteme informatice care nu comunica intre ele din punct de vedere tehnic si care nu sunt utilizate la capacitatea lor maxima.

Dragos Tudorache, Seful Cancelariei Prim-ministrului a oferit detalii despre cum este structurat instrumentul electronic: „Sunt trei zone principale vizate de acest proiect: mediul de afaceri, prin simplificarea hartiilor cerute firmelor, cetateni, prin reducerea birocratiei pe care o intampina atunci cand se adreseaza administratiei, si in fine, administratia insasi, prin reducerea traseelor si documentelor in interiorul unui minister sau intre ministere. Avem in vedere consultarea tuturor actorilor interesati si analizarea situatiilor in care anumite documente sunt fie ne-necesare in raport cu scopul urmarit, fie pot fi obtinute nemijlocit prin dialogul dintre diversele institutii ale statului, fara a se mai solicita cetatenilor deplasari inutile de la un ghiseu la altul.”

Sursa: Guvernul Romaniei