Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Masteranzii stiu ce vor! Mai multa practica, sisteme interactive de predare si discipline direct corelate cu specializarea masterului


328 de studenti-masterazi la diferite specializari din domeniul psihologiei de la nivelul a 5 universitati din Romania au fost inclusi intr-un studiu menit sa descopere ce opinia au acestia despre programele pe care le urmeaza.

Desfasurat in cadrul proiectului „Definirea calificarii de psiholog si a descriptorilor sectoriali de invatare, in vederea adaptarii programelor de master in psihologie la nevoile pietei muncii din Romania”, studiul a acoperit urmatoarele specializari in psihologie - nivel master de la Universitatea din Bucuresti, Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu si Universitatea de Vest din Timisoara:
  • Psihologie clinica si psihoterapie – 164 de studenti-masteranzi cuprinsi in studiu;
  • Psihologia muncii, transporturilor si serviciilor – 114 studenti-masteranzi cuprinsi in studiu;
  • Psihologie educationala, consiliere scolara si vocationala – 39 de studenti;
  • Psihologie pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala – 11 studenti.

Opiniile masteranzilor in domeniul psihologiei clinice si psihoterapiei
In ce priveste cunostintele obtinute si abilitatile formate in cadrul programului de master masteranzii in psihologie clinica si psihoterapie s-au declarat multumiti, amintind printre aspectele pozitive ale programelor de master pe care le urmeaza faptul ca informatiile puse la dispozitia lor sunt numeroase, incluzand cercetari relavate in domeniu si deschizandu-le directii de dezvoltare multipla. Totusi, acestia au reprosat faptul ca in cadrul programului de master pe care il urmeaza nu se face o conexiune suficienta intre teorie si practica, ca informatiile primite au o aplicabilitate redusa in contextul romanesc si ca nu au acces la contexte reale in care sa-si exerseze competentele, fiind necesara o imbunatatire a sistemului de practica.

Opiniile masteranzilor in domeniul psihologiei muncii, organizationale, transporturilor si serviciilor
Masteranzii in acest domeniu reclama lipsa corelarii informatiilor transmise in cadrul disciplinelor cu cerintele de pe piata muncii, mentionand ca existe necorelari intre ce este invatat masterandul si ceea ce are nevoie angajatorul. De asemenea, acestia au amintit printre directiile de imbunatatire metodele de predare care, in mare parte, sunt in continuare cele traditionale – metode considerate neeficiente in contextul actual.

Opiniile masteranzilor in domeniul psihologiei educationale si consilierii
Problemele masteranzilor de la aceasta specializare sunt similare celor doua categorii anterioare – respectiv lipsa utilizarii unor metode interactive de predare, lipsa corelarii informatiilor cu realitatile contextului actual al tarii noastre si a unor sisteme de practica bine puse la punct, acestia amintind si faptul ca uneori continutul disciplinelor studiate se suprapune.

Opiniile masteranzilor in domeniul psihologiei apararii
In timp ce acestia se declara relativ multumiti de continutul informational si modul de transmitere, acestia atrag atentia ca exista discipline la nivelul masterului care nu legatura cu specializarea respectiva sau au un continut prea general si sugereaza introducerea unor materii cu grad inalt de specificitate domeniului cum ar fi cele de identificare a limbajului corporal, de analiza a comportamentelor etc. care sa le fie utile in domeniile in care vor activa – spre exemplu politie, armata etc.

Informatii suplimentare
Proiectul „Definirea calificarii de psiholog si a descriptorilor sectoriali de invatare, in vederea adaptarii programelor de master in psihologie la nevoile pietei muncii din Romania” (POSDRU/86/1.2./S/58717) este cofinantat din Fondul Social European prin POSDRU 2007-2013 si este implementat in perioada decembrie 2010 – noiembrie 2013 de Universitatea din Bucuresti, in calitate de beneficiar, si Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea de Vest din Timisoara, Maascricht School of Management Romania, Eurocenter Management Network, Grupul de Consultanta pentru Dezvoltare DCG (Structural ConsultingTM Group – www.fonduri-structurale.ro) si Asociatia pentru Studii Calitative si Interculturale in Psihologie Sibiu, in calitate de parteneri.

Vizualizări: 91