Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Ce doresc studentii-masteranzi in domeniul psihologiei sa se imbunatateasca in cadrul programelor de studii pe care le urmeaza?


Oare care sunt aspectele care ii nemultumesc pe studentii de la programele de master in psihologie de la universitatile din Romania? Ce nevoi au acestia si care, in prezent, nu sunt acoperite prin programele de master existente?

La aceste intrebari au incercat sa raspunda 5 dintre cele mai prestigioase universitati din Romania in demersul lor de a imbunatati procesul educational si de a-l aduce mai aproape de nevoile si asteptarile studentilor.

Universitatea din Bucuresti, Universitatea Babes Bolyai din Cluj-Napoca, Univesitatea Al. Ioan Cuza din Iasi, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu si Universitatea de Vest din Timisoara au derulat in luna noiembrie a acestui an, in cadrul proiectului proiectului „Definirea calificarii de psiholog si a descriptorilor sectoriali de invatare in vederea adaptarii programelor de master in psihologie la nevoile pietei muncii din Romania” un studiu asupra a peste 300 de studenti-masteranz cu scopul de a investiga perceptiile pe care acestia le impartasesc cu privire la o serie de caracteristici ale programelor de master in psihologie, in perspectiva optimizarii acestora in raport cu exigentele si asteptarile de pe piata muncii.

Rezultatele acestui studiu vor sta la baza activitatilor din cadrul proiectului de imbunatatire a programelor de master existente la nivelul institutiilor academice vizate si crearea unor noi programe de master in acord cu rezultatele cercetarii efectuate.

Aspectele investigate prin instrumentele de cercetare aplicate au vizat cunostintele, abilitatile, strategiile de formare, strategiile didactice, relatia cu profesorii si sistemul de evaluare, resursele pentru activitatea de formare, respectiv baza materiala, implicarea in activitati de cercetare si transparenta si participarea la evaluarea continua a programului de master.

Studiul realizat a relevat faptul ca studentii sunt intr-o masura destul de mare multumiti de cunostintele acumulate si abilitatile formate in cadrul masterelor, precum si de relatia cu profesorii, acestia mentionand, insa, ca este nevoie de o mai mare corelate a continuturilor teoretice ale disciplinelor cu cadrul actual si cu cel specific national.

De asemenea, masteranzii inclusi in studiu isi doresc un volum mai mare de activitati practice care sa contribuie la asimilarea mai eficienta a informatiilor teoretice, precum si eliminarea acelor discipline sau continuturi teoretice care dubleaza ceea ce au studiat in ciclul de licenta.

Informatii suplimentare
Proiectul „Definirea calificarii de psiholog si a descriptorilor sectoriali de invatare, in vederea adaptarii programelor de master in psihologie la nevoile pietei muncii din Romania” (POSDRU/86/1.2./S/58717) este cofinantat din Fondul Social European prin POSDRU 2007-2013 si este implementat in perioada decembrie 2010 – noiembrie 2013 de Universitatea din Bucuresti, in calitate de beneficiar, si Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea de Vest din Timisoara, Maascricht School of Management Romania, Eurocenter Management Network, Grupul de Consultanta pentru Dezvoltare DCG (Structural ConsultingTM Group – www.fonduri-structurale.ro) si Asociatia pentru Studii Calitative si Interculturale in Psihologie Sibiu, in calitate de parteneri.

Vizualizări: 137