Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Schema de ajutor de minimis: MFP face precizari cu privire la ora deschiderii sesiunii de finantare si metodologia depunerii cererilor de acord

Cererile de acord pentru finantare in cadrul schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea investitiilor realizate de intreprinderile mici si mijlocii si crearea de locuri de munca, instituita prin H.G. nr.274/2013 se vor inregistra on-line. Dupa validarea inregistrarii on-line a Cererilor de acord pentru finantare Cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, se depun sau se transmit prin posta sau alte servicii de curierat la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.

Potentialii beneficiari trebuia sa aiba in vedere urmatoarele:

I. inregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare are loc incepand cu 16 august, ora 08.30

In perioada 16.08.2013-31.10.2013, inregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare se va realiza, in limita bugetului anual alocat schemei de 400 mil. lei, de luni pana vineri, intre orele 08:30 - 17:00.

Cererea de acord pentru finantare se va inregistra on-line de catre intreprinderea solicitanta de ajutor de minimis prin accesarea formularului ce va fi pus la dispozitie pe site-ul MFP. Se vor avea in vedere urmatoarele informatii:

  • Denumirea intreprinderii
  • Codul de identificare fiscala (Cod Unic de Identificare CUI)
  • Denumirea activitatii pentru care se solicita finantare
  • Codul CAEN al activitatii pentru care se solicita finantare
  • Valoarea proiectului de investitii (lei)
  • Valoarea ajutorului de minimis solicitat (lei)
  • Numele si prenumele persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea
  • Functia persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea

In cazul in care informatiile referitoare la CUI, cod CAEN sau valoarea ajutorului de minimis solicitat sunt incorecte, cererea de inregistrare on-line se respinge si se transmite un mesaj de eroare.

Informatiile prezentate in Cererea de acord pentru finantare inregistrata on-line trebuie sa fie identice cu cele din Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative depusa/transmisa la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.
  • In scopul verificarii facile a starii de prelucrare a cererii inregistrate on-line, trebuie retinut numarul de inregistrare care va fi atribuit de sistemul informatic.
  • Dupa completarea cererii si parcurgerea timpului necesar pentru procesarea/verificarea informatiilor, pana la sfarsitul zilei, sistemul va pune la dispozitie recipisa de inregistrare a cererii.

Recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare va contine:
  • toate datele transmise de intreprindere,
  • ziua, ora, minutul si secunda la care a fost inregistrata on-line Cererea de acord pentru finantare,
  • informatii privind perioada in care se poate depune/transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative.
•
Dupa epuizarea bugetului anual alocat schemei, sistemul informatic va respinge Cererile de inregistrare on-line.
•
Zilnic, la ora 10:30,  Ministerului Finantelor Publice va publica lista Cererilor de acord pentru finantare inregistrate on-line pana la finele zilei anterioare.

II. inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice

Dupa validarea inregistrarii on-line, Cererea de acord pentru finantare completata si documentele justificative se depun sau se transmit prin posta sau alte servicii de curierat, in perioada comunicata prin Recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare, la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti, mentionandu-se pe plic “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.

Cererea de acord pentru finantare va fi insotita de o copie a recipisei de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare, in copie.

Inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala se va efectua dupa urmatorul program:
  • •in perioada 16-31.08.2013, intre orele 08:30 - 17:00 (inclusiv in zilele de sambata si duminica);
  • in perioada 02.09 -31.10.2013 sau pana la expirarea termenelor de depunere a cererilor validate prin procedura on-line, in timpul programului de lucru al Ministerului Finantelor Publice, respectiv:
    • de luni pana joi, intre orele 08:30 - 17:00 si
    • vineri, intre orele, 08:30-14:30.

Avand in vedere ca procedura de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice presupune aplicarea numarului de inregistrare pe Cererea de acord pentru finantare, potentialii beneficiari trebuie sa aiba in vedere urmatoarele:
  • In cazul depunerii la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor documente justificative, se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare, restul documentelor justificative fiind predate in plic inchis;
  • In cazul transmiterii prin posta a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor justificative in plic inchis, se va deschide plicul si se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare;
  • In cazul transmiterii prin alte servicii de curierat a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor justificative, se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare, restul documentelor justificative fiind predate in plic inchis.

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Vizualizări: 151