Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

UPDATE: Beneficiarii POSDRU vor depune doar documente in format electronic pentru a-si incasa banii!

AM POSDRU a publicat, ieri, o informare cu privire la anuntul facut saptamana trecuta de Ministerul Fondurilor Europene conform caruia beneficiarii urmeaza sa depuna doar in format electronic documentele de rambursare a cheltuielilor.

Asfel, conform AM POSDRU, "incepand cu data de 22 aprilie 2013, toate documentele justificative aferente unei cereri de rambursare, cu exceptia cererilor de rambursare finale, transmise pana acum in format printat, se vor transmite catre Organismele Intermediare/AM doar in format scanat, pe suport DVD/CD. In zilele urmatoare, AMPOSDRU va emite o instructiune in acest sens".

Sursa: www.fseromania.ro

***
Incepand de luni, 22 aprilie, beneficiarii de fonduri europene contractate prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) vor depune doar documente justificative in format electronic pentru a deconta sumele aferente cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor. Documentele vor fi scanate si vor fi depuse de beneficiari la Organismele Intermediare POSDRU pe CD si va fi incheiat un proces verbal de predare-primire a CD-ului.

“Este inacceptabil ca beneficiarii sa vina cu mii de pagini cand depun documentele pentru a-si recupera banii. Nu mai tolerez aceasta abordare in relatia cu beneficiarii si am solicitat in mod expres Autoritatii de Management POSDRU ca incepand de luni, 22 aprilie, toate cererile de rambursare si documentele aferente sa fie depuse numai in format electronic. Mai mult, in viitorul apropiat aceste documente vor fi depuse online. Efectul acestor masuri va fi accelerarea ritmului de absorbtie a fondurilor europene si degrevarea beneficiarilor de o activitate inutila”, a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

In prezent documentele justificative pot fi depuse doar pe suport hartie. Cand depun cereri de rambursare a fondurilor UE, beneficiarii trebuie sa aduca dovezi pentru toate cheltuielile eligibile efectuate in implementarea proiectului, precum: copii ale facturilor, ale contractelor incheiate, rapoarte de activitate, listele cu expertii implicati in derularea proiectului. Din cauza volumului urias de documente justificative, depunerea unei cereri de rambursare inseamna de obicei predarea a 20-30 de bibliorafturi, iar in unele cazuri se poate ajunge chiar la 70 de bibliorafturi.

Tot de saptamana viitoare vor fi facute si plati partiale catre beneficiarii care nu au depus unele documente justificative. Acestia vor primi sumele aferente cheltuielilor eligibile care vor fi validate. Cheltuielile pentru care beneficiarii nu au depus toate documentele justificative vor fi decontate in cadrul urmatoarei cereri de rambursare.

Sursa:www.fonduri-ue.ro

Vizualizări: 121