Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

PNDR merge in satele din Romania!

Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, impreuna cu Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, a lansat in cadrul unei conferinte campania „Caravana fondurilor europene pentru satul romanesc”, desfasurata sub sloganul „PNDR vine in satul tau”.

Caravana PNDR va demara in aceasta luna si va merge in peste 3.200 de localitati din mediul rural pentru a transmite prin comunicare directa si prin materiale tiparite informatii concrete privind accesarea fondurilor disponibile in acest moment prin PNDR si derularea fondurilor de catre fermierii, investitorii si autoritatile locale care sunt deja beneficiari ai fondurilor europene. Cel putin 160.000 de beneficiari PNDR si solicitanti de fonduri europene vor primi informatiile necesare prin campania „PNDR vine in satul tau”.

„Aceasta ampla actiune de informare raspunde necesitatii de a schimba relationarea dintre beneficiar si functionarul statului. Deci, vom merge noi spre beneficiar sa il informam referitor la avantajele pe care le are si care deriva din statutul de cetatean european. Este prima actiune de tip caravana in care o Agentie de Plati abordeaza specific relatia cu beneficiarii si toti cei interesati. Eu sunt alaturi de APDRP in toate demersurile pe care le initiaza”, a precizat, in cadrul conferintei, ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale, Daniel Constantin.

Scopul acestei campanii de informare este absorbtia corecta a fondurilor nerambursabile acordate prin PNDR, aspect amintit, in cadrul conferintei, si de secretarul de stat pentru dezvoltare rurala din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Achim Irimescu: „Aceasta caravana are un rol foarte complex intrucat trebuie sa ai informatia corecta pentru accesarea cat mai rapida si corecta a fondurilor europene. Exista un deficit de informatie in mediul rural si aici intervine rolul acestei caravane, in distribuirea informatiilor de care are nevoie potentialul beneficiar si nu numai el”.

Necesitatea stringenta a unei comunicari directe cu beneficiarii a fost accentuata si de directorul general al APDRP, George Turtoi: „Avem o rata de absorbtie de 55%, vrem sa inchidem Programul National de Dezvoltare Rurala cu o rata maxima de absorbtie si in acelasi timp sa fie implementate toate proiectele din cadrul PNDR intr-un mod corect si fara nereguli. In acest scop, caravanele vor merge din sat in sat, vor acoperi toate comunele din Romania, iar beneficiarii vor fi informati despre cum trebuie sa isi desfasoare o achizitie in mod corect, cum trebuie sa depuna o cerere de plata si ce documente trebuie sa contina ca sa nu existe probleme in verificarea platilor. In acelasi timp ii vom informa despre cum trebuie sa deruleze activitatile si achizitiile din cadrul proiectului, fara a avea nereguli si probleme ulterioare”.

La finalul conferintei a fost prezentata si inaugurata rulota expozitionala, una dintre cele 15 vehicule expozitionale care vor strabate spatiul rural romanesc pentru a acorda informatii direct. Cu aceasta ocazie, o parte dintre cei 75 promotori implicati in caravana, au prezentat celor prezenti la eveniment activitatile care vor face parte din campania „PNDR vine in satul tau”.
Pe langa aceasta componenta de campanie, cea a caravanei, proiectul cuprinde si activitati de analiza a capacitatii de comunicare publica a APDRP prin organizarea unor actiuni de tip „Client Misterios”, stabilind astfel nivelul de performanta a procesului informativ.

„O componenta mai speciala pentru o institutie publica, in cadrul acestui proiect, este aceea de <client misterios>, adica se va sonda, efectiv, modul in care angajatii Agentiei se adreseaza beneficiarilor si modul in care acestia raspund nevoilor beneficiarilor”, a precizat directorul general al APDRP, George Turtoi.

Campania este implementata prin proiectul „Organizarea de sesiuni de diseminare a informatiilor si dezbateri publice" si este finantata cu fonduri europene din cadrul Masurii 511 „Asistenta tehnica” a Programului National de Dezvoltare Rurala 2007 – 2013 (PNDR).

Din publicul-tinta al campaniei fac parte fermieri si investitori beneficiari ai masurilor PNDR, autoritati publice beneficiare, Grupuri de Actiune Locala (GAL) si membrii acestora, persoane beneficiare ale platilor directe acordate prin Axa II, asociatii, patronate, organizatii de profil agroindustrial si lideri de opinie locali activi.

Pentru informarea corecta si in timp real a tuturor persoanelor interesate, pe pagina de internet a Agentiei, www.apdrp.ro, s-a creat o sectiune dedicata acestei campanii in care cei interesati pot consulta calendarul caravanei, locul unde se afla aceasta si unde va ajunge, precum si evenimentele aflate in desfasurare.

Campania de informare vine pe fondul unui grad foarte mare de solicitare a fondurilor europene pentru dezvoltare rurala – din aproximativ 10 miliarde de euro disponibili prin PNDR, au fost depuse si primite in evaluare peste 140.000 de cereri de finantare, in valoare de aproximativ 18 miliarde de euro. Campania nu urmareste cresterea numarului de cereri de finantare, ci implementarea corecta si eficienta a celor contractate, sau care urmeaza sa fie contractate.

„Faptul ca astazi vorbim de un grad de absorbtie mai mare de 5 ori decat al altor fonduri europene este laudabil pentru APDRP, lucru peste care nu trebuie sa trecem atat de usor. S-au facut eforturi considerabile pentru ca noi sa vorbim in acest an de un grad de contractare a fondurilor europene de 74%. De asemenea, banii platiti catre beneficiari sunt de aproximativ 4,8 miliarde de euro. Toate aceste cifre trebuie scoase in evidenta pentru ca, pana la urma, sunt munca a 1.500 de angajati (ai APDRP) care au trecut printr-o perioada destul de grea in anul 2010, cand 10% dintre ei au plecat acasa facandu-se restructurari”, a precizat Daniel Constantin, ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale.

Sursa: APDRP

Vizualizări: 108