Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

“We Mean Business”: CE acorda sprijin financiar pentru stimularea plasamentelor prin programele Leonardo da Vinci si Erasmus

Comisia Europeana lanseaza campania „We Mean Business”, cu scopul de a incuraja companiile din mediul privat sa creeze un numar mai mare de plasamente pentru stagiari, in vederea imbunatatirii competentelor practice ale tinerilor si cresterii insertiei pe piata muncii a acestora. Stagiile de practica faciliteaza tranzitia tinerilor de la educatie si formare profesionala la un prim loc de munca bun, permitand companiilor sa identifice acei tineri care au potentialul de a contribui la cresterea productivitatii si a competitivitatii economice si la intrarea pe noi piete.

In perioada 2012-2013, Comisia va oferi sprijin financiar pentru un total de 280 000 de plasamente prin intermediul programelor Leonardo da Vinci si Erasmus pentru studentii din invatamantul superior.

Androulla Vassiliou, comisar european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, a declarat: „We Mean Business” va sprijini eforturile statelor membre de combatere a somajului in randul tinerilor, care a atins niveluri inacceptabil de ridicate in unele tari din UE. In special, dorim sa atragem atentia asupra valorii plasamentelor internationale, care pot imbunatati competentele lingvistice ale individului si care il pot ajuta sa fie mai increzator si mai adaptabil. Studiile noastre arata ca angajatorii apreciaza din ce in ce mai mult aceste tipuri de competente.”

De altfel, un sondaj derulat de Camera de Comert Belgian-Italiana in 2010 a evidentiat faptul ca un numar redus de societati sunt constiente de posibilitatea gazduirii unui stagiar printr-un program european. Campania „We Mean Business” isi propune sa schimbe aceasta situatie si sa demonstreze avantajele plasamentelor internationale pentru societati. Campania are un portal propriu, care contine informatii si linkuri cu privire la modul in care se poate organiza sau gasi un plasament european. Mai multe evenimente de sensibilizare vor fi organizate in perioada urmatoare in statele membre, la nivelul camerelor de comert, agentiilor de dezvoltare regionala si organizatiilor de sprijinire a intreprinderilor.

Campania se deruleaza in cadrul initiativei “Oportunitati pentru tineret”, prezentata de CE in decembrie 2011. In paralel cu campania „We Mean Business”, Comisia va adopta pe 18 aprilie un pachet de noi masuri legislative, pentru a stimula crearea de noi locuri de munca si recrutarea tinerilor studenti si absolventi in domenii precum economia ecologica, serviciile de sanatate si tehnologia informatiei si comunicarii.

Sursa: Comisia Europeana

Vizualizări: 92