Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
finage Solicitant
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 8
|
Trimis: Mar Aug 28, 2007 9:01 pm Titlul subiectului: achizitii publice in POS CCE |
|
|
Buna ziua,
As vrea sa va supun atentiei un paragraf din documentul "Informatii utile pentru potentialii beneficiari din domeniu economic", publicat pe situl MEF:
"Este important de re??inut c??, ?Âźn cazurile ?Âźn care beneficiarii proiectelor sunt autorit????ile publice sau c??nd mai mult de 50% din valoarea proiectului unui operator economic este cofinan??at din resurse publice Ă?i implementarea proiectelor necesit?? achizi??ia de servicii, bunuri Ă?i lucr??ri, vor trebui s?? fie aplicate regulile na??ionale privind achizi??iile publice."
Nelamuririle mele se refera la urmatoarele aspecte:
- Despre ce valoare e vorba: valoarea totala a proiectului? valoarea cheltuielilor eligibile din cadrul proiectului?
- in cazul in care valoarea e de 50% fix nu se aplica procedurile de achizitie publica?
Multumesc anticipat. |
|
Sus |
|
 |
andra_bma Senior
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 140 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Aug 29, 2007 3:40 am Titlul subiectului: |
|
|
1. Se face referire la valoarea eligibila a proiectului, pentru ca doar cheltuielile eligibile se pot deconta, intr-o proportie mai mare sau mai mica. Valoarea totala a proiectului poate cuprinde si cheltuieli neeligibile, insa acelea nu se vor deconta niciodata.
2. Din cate stiu eu, se refera la tot ce depaseste 50%. Deci cofinantarea de fix 50% nu obliga la aplicarea procedurilor de achizitii publice. |
|
Sus |
|
 |
doru.dinu Junior
Data înscrierii: 27/Aug/2007 Mesaje: 41
|
Trimis: Dum Sep 02, 2007 1:37 pm Titlul subiectului: |
|
|
andra_bma a scris: |
1. Se face referire la valoarea eligibila a proiectului, pentru ca doar cheltuielile eligibile se pot deconta, intr-o proportie mai mare sau mai mica. Valoarea totala a proiectului poate cuprinde si cheltuieli neeligibile, insa acelea nu se vor deconta niciodata.
2. Din cate stiu eu, se refera la tot ce depaseste 50%. Deci cofinantarea de fix 50% nu obliga la aplicarea procedurilor de achizitii publice. |
Buna. E asa cum a zis Andra insa prin Ghidul Solicitantului e posibil sa apara ceva derogari de la aceasta procedura.
Succes. _________________ Scriitor... de proiecte... |
|
Sus |
|
 |
Radu Teslaru Junior
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm Oct 20, 2007 11:37 pm Titlul subiectului: |
|
|
Din OU 34 modificata " ART. 19
Autoritatea contractant?? are dreptul de a achizi??iona direct produse, servicii sau lucr??ri, ?Âźn m??sura ?Âźn care valoarea achizi??iei, estimat?? conform prevederilor sec??iunii a 2-a a prezentului capitol, nu dep??Ă?eĂ?te echivalentul ?Âźn lei a 10.000 euro pentru fiecare achizi??ie de produse, servicii sau lucr??ri."
Intrebare: cei 10.000 EUR sunt cu sau fara TVA?
Multumesc anticipat. |
|
Sus |
|
 |
doru.dinu Junior
Data înscrierii: 27/Aug/2007 Mesaje: 41
|
Trimis: Lun Oct 22, 2007 12:53 am Titlul subiectului: |
|
|
Radu Teslaru a scris: |
Din OU 34 modificata " ART. 19
Intrebare: cei 10.000 EUR sunt cu sau fara TVA?
Multumesc anticipat. |
Valoarea fara TVA. _________________ Scriitor... de proiecte... |
|
Sus |
|
 |
Radu Teslaru Junior
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun Oct 22, 2007 1:09 am Titlul subiectului: |
|
|
doru.dinu a scris: |
Radu Teslaru a scris: |
Din OU 34 modificata " ART. 19
Intrebare: cei 10.000 EUR sunt cu sau fara TVA?
Multumesc anticipat. |
Valoarea fara TVA. |
E o parere sau ai si argumente? |
|
Sus |
|
 |
andra_bma Senior
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 140 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun Oct 22, 2007 10:56 am Titlul subiectului: |
|
|
Si eu sunt de parere ca vorbim de o suma fara TVA si as interpreta in felul urmator:
Art. 19 spune:
Autoritatea contractant?? are dreptul de a achizi??iona direct produse, servicii sau lucr??ri, ?Âźn m??sura ?Âźn care valoarea achizi??iei, estimat?? conform prevederilor sec??iunii a 2-a a prezentului capitol, nu dep??Ă?eĂ?te echivalentul ?Âźn lei a 10.000 euro pentru fiecare achizi??ie de produse, servicii sau lucr??ri. Achizi??ia se realizeaz?? pe baz?? de document justificativ care, ?Âźn acest caz, se consider?? a fi contract de achizi??ie public??, iar obliga??ia respect??rii prevederilor prezentei ordonan??e de urgen???? se limiteaz?? numai la prevederile art. 204 alin. (2).
Si daca mergem la Sectiunea 2, sa vedem cum estimam aceasta valoare, avem:
Art. 25
(1)Autoritatea contractant?? are obliga??ia de a estima valoarea contractului de achizi??ie public?? pe baza calcul??rii Ă?i ?Âźnsum??rii tuturor sumelor pl??tibile pentru ?Âźndeplinirea contractului respectiv, f??r?? taxa pe valoarea ad??ugat??, lu??nd ?Âźn considerare orice forme de op??iuni Ă?i, ?Âźn m??sura ?Âźn care acestea pot fi anticipate la momentul estim??rii, orice eventuale supliment??ri sau major??ri ale valorii contractului.
Deci, chiar daca in art. 19 nu se specifica daca cei 10 000 euro sunt cu sau fara TVA, eu cred ca modalitatea de calcul prezentata la cap.25 clarifica faptul ca se discuta de sume fara TVA.
Cel putin asa as interpreta eu. |
|
Sus |
|
 |
Radu Teslaru Junior
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun Oct 22, 2007 11:01 am Titlul subiectului: |
|
|
pt andra_bma: multumesc, m-ai convins. |
|
Sus |
|
 |
anamaria1981 Solicitant
Data înscrierii: 01/Ian/1970 Mesaje: 7
|
Trimis: Lun Mar 31, 2008 2:17 pm Titlul subiectului: Procedura achizitie publica |
|
|
Am citit toata OUG 34/2006 privind achizitiile publice, insa nu m-am lamurit prea mult cum ar trebui organizata o astfel de achizitie publica si nici ce documentatie (formulare) este necesar sa intocmesc. In special, sunt interesata pentru procedura de achizitii prin cerere de oferta. Mi-ar fi util, daca are cineva niste formulare dupa care sa ma pot ghida si eventual un exemplu de caiet de sarcini. In speranta ca ma poate ajuta cineva, va multumesc anticipat! |
|
Sus |
|
 |
henry77 Nou venit
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Mesaje: 3
|
Trimis: Vin Apr 04, 2008 7:40 pm Titlul subiectului: Re: Procedura achizitie publica |
|
|
anamaria1981 a scris: |
Am citit toata OUG 34/2006 privind achizitiile publice, insa nu m-am lamurit prea mult cum ar trebui organizata o astfel de achizitie publica si nici ce documentatie (formulare) este necesar sa intocmesc. In special, sunt interesata pentru procedura de achizitii prin cerere de oferta. Mi-ar fi util, daca are cineva niste formulare dupa care sa ma pot ghida si eventual un exemplu de caiet de sarcini. In speranta ca ma poate ajuta cineva, va multumesc anticipat! |
Te pot ajuta eu. Dar da-mi mai multe detalii despre ce vrei la adresa henry_cosmin@yahoo.com. |
|
Sus |
|
 |
adi_c Dr. Honoris Causa
Data înscrierii: 09/Ian/2007 Mesaje: 1020 Locație: Petrosani
|
Trimis: Vin Apr 04, 2008 10:05 pm Titlul subiectului: |
|
|
De ce pe privat si nu aici? Poate informatiile tale vor ajuta si pe altii... |
|
Sus |
|
 |
henry77 Nou venit
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Mesaje: 3
|
Trimis: Dum Apr 06, 2008 3:16 pm Titlul subiectului: |
|
|
adi_c a scris: |
De ce pe privat si nu aici? Poate informatiile tale vor ajuta si pe altii... |
E acelasi lucru si aici. Din partea mea nu e nici o problema. |
|
Sus |
|
 |
mino Nou venit
Data înscrierii: 15/Apr/2008 Mesaje: 1
|
Trimis: Mar Apr 15, 2008 7:23 pm Titlul subiectului: achizitii publice |
|
|
buna ziua,ma poate lamurii cineva intro problema?
sunt o societate comerciala cu capital de stat,transformata din regie autonoma in societate comerciala,actionar unic Consiliul Judetean.Trebuie sa aplic OUG 34/2006 privind achizitiile publice daca vrem sa achizitionam mijloace fice respectriv,autovehicule,utilaje?
Sunt sau nu autoritate contractanta? stiut fiind faptul ca nu suntem finantati din fonduri bugetare de Consiliul Judetean, noi executam lucrari de intretinere drumuri si ei ne platesc lucrarile.
Nu ne regasim in niciunul din cazurile prevazute in art.8 din OUG 34/2006.
Cum interpretati art 8 lit b din Oug 34/2006- oricare organism de dr.public,cu personalitate jr., care a fost infiintat pentru a satisface nevoi de interes general fara caracter comercial sau industrial .Noi fiind societate comerciala avem sau nu caracter comercial, noi zicem ca da voi?
va multumesc. |
|
Sus |
|
 |
nadiaP Nou venit
Data înscrierii: 28/Oct/2008 Mesaje: 4
|
Trimis: Mar Oct 28, 2008 9:54 pm Titlul subiectului: |
|
|
Buna ziua,
Ma adresez Dvs in speranta ca ma ajutati sa ma lamuresc cu privire la achizitia directa de sub 10000eur.
Doresc sa achizitionez, prin POS CCE, 5 sisteme desktop PC, 5 buc UPS si 4 hard portabil. Impreuna valoarea estimata depaseste echivalentul a 10000 eur. Separat calculatoarele, UPS-urile si hardurile portabile sunt sub 10.000....In cazul acesta cum fac?
Ce inseamna 10000 eur PER ACHIZITIE? daca iau calculatoarele de la un furnizor(sub 10.000) si UPS-urile + hardurile portabile (sub 10.000) de la alt furnizor atunci e in regula pentru cumparare directa?
Va rog sa ma ajutati cu un sfat si va multumesc anticipat!! |
|
Sus |
|
 |
dor64 Specialist
Data înscrierii: 01/Ian/1970 Mesaje: 69
|
Trimis: Mie Oct 29, 2008 12:34 pm Titlul subiectului: |
|
|
Nadia, din punct de vedere al achizitiilor, daca gasesti coduri CPV diferite pentru cele trei achizitii atunci teoretic se poate
http://www.anrmap.ro/images/stories/anunturi/cpv_ro.pdf
dar vor exista destule semne de intrebare mai ales daca produsele vor fi in aceiasi categorie (cu primele 5 cifre identice) si de asemenea daca UPS-urile sunt necesare exact pentru cele 5 calculatoare, in ceea ce priveste interpretarea art. 23 din OUG 34. |
|
Sus |
|
 |
geo_t Expert
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 712 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Oct 29, 2008 1:34 pm Titlul subiectului: |
|
|
sub nici o teorie nu se poate!
Ar fi posibil doar daca ar fi achizitii similare pentru obiective diferite, atentie!
De ex. ai 3 scoli si achizitionezi aparatura pentru fiecare dintre ele. Pot fi aceleasi CPV-uri insa ai scoala 1, scoala 2, scoala 3, fiecare cu achizitia ei. _________________ Corectați-mă dacă greșesc, poate așa mai învăț și eu cate ceva. |
|
Sus |
|
 |
nadiaP Nou venit
Data înscrierii: 28/Oct/2008 Mesaje: 4
|
Trimis: Mie Oct 29, 2008 1:59 pm Titlul subiectului: |
|
|
Am gasit urmatoarele coduri CPV:
30213000-5 = computere personale
31154000-0 = Surse de alimentare electrica continua (UPS)
30233132-5 = unitati de hard disk
sau
30233100-2 = unitati de memorie , intre acestea doua nu stiu care se aplica mai bine pentru hard disk portabil.
In cazul meu autoritatea contractanta este un SRL care implementeaza proiectul in cadrul POS CCE si i se aplica procedura interna de achizitii. Dar si in acest caz sa inteleg ca trebuie sa fac cu oferte de la 3 furnizori si anunturi si documentatie de atribuire? codurile CPV difera... n-am nici o sansa pentru cumparare directa? |
|
Sus |
|
 |
geo_t Expert
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 712 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi Oct 30, 2008 3:02 am Titlul subiectului: |
|
|
Dar nu inteleg care este problema? Cererea de oferte pentru acest caz se face simplu, prin solicitare de oferte de la diferite firme furnizoare. Poti solicita oferte prin mail, 3,4,5, cate ai nevoie. _________________ Corectați-mă dacă greșesc, poate așa mai învăț și eu cate ceva. |
|
Sus |
|
 |
nadiaP Nou venit
Data înscrierii: 28/Oct/2008 Mesaje: 4
|
Trimis: Joi Oct 30, 2008 9:53 am Titlul subiectului: |
|
|
Pai daca e cu cerere de oferta trebuie sa se intocmeasca documentatia de atribuire cu caiet de sarcini, anunt in ziar national, etc., iar valoarea estimata cumulata a produselor hardware pe care vrem sa le achizitionam e de 37,390 lei fara TVA, foarte aproape de limita... pentru stabilirea cursului euro care data se ia in calcul?
Scuze pentru intrebarile poate prostesti care le pun dar nu am mai aplicat niciodata procedurile acestea de achizitii si de aceea nu stiu de unde sa le apuc...... |
|
Sus |
|
 |
geo_t Expert
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Mesaje: 712 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi Oct 30, 2008 2:59 pm Titlul subiectului: |
|
|
Model de documentatie de atribuire, anunt si toate necesare gasesti pe net, in anunturile din e-licitatie.ro. Totusi cererea de oferte inseamna exact cum se aude: se cer oferte. Asta inseamna o pre-triere a unor firme selectate pe criterii la alegerea voastra: ati mai colaborat cu ei, sunt mai ieftini, etc.
Te rog sa citesti cu atentie manualul de achizitii. Doar anumite proceduri necesita anunt. Vezi ca sunt pe categorii in functie de pragul valoric.
Desigur daca tu vrei licitatie deschisa pentru 10 mii de euro... Te incadrezi clar in achizitie directa. _________________ Corectați-mă dacă greșesc, poate așa mai învăț și eu cate ceva. |
|
Sus |
|
 |
|