Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect C11.I7 Accelerarea digitalizării producției și distribuției de filme

Beneficiari eligibili

  • Microîntreprindere
  • IMM
  • Persoană fizică autorizată

Informații despre apel

Pilonul IV Coeziunea socială și teritorială

Componenta C11 Turism și cultură

Investiția I7 Accelerarea digitalizării producției și distribuției de filme

APEL Sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme

COD APEL  PNRR/2023/C11/MC/I.7

 

Beneficiari eligibili:

a) microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii;

b) alte persoane juridice;

Componenta 11 Turism și cultură vizează 3 reforme si 7 investiții care, pe de o parte, răspund provocărilor și propulsează turismul de destinație, iar pe de altă parte, stimulează accesul la cultură în zonele defavorizate și dezvoltarea conținutului digital pentru producătorii de audiovizual.

Obiectivul general al acestei investiții este de a consolida capacitatea microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii în producția de filme și de a accelera tranziția digitală a producătorilor și distribuitorilor de filme din România prin creșterea capacităților de producție digitală, distribuție, marketing și promovare, inclusiv tehnologii de arhivare digitală.

Obiectivele specifice ale acestei investiții sunt:

  • creșterea competitivității întreprinderilor românești în industria cinematografică, pe piețele naționale, europene și internaționale;
  • modernizarea modului actual de producție, distribuție și consum;
  • sporirea capacității de a răspunde noilor provocări ale consumatorilor.

Prezentul apel este coordonat de Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, Administrația Fondului Cultural Național www.umpcultura.ro  

 

Condiții de eligibilitate

Solicitanții eligibili sunt:

a) întreprinderi de tip microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii5 - conform prevederilor legale aplicabile, respectiv Anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;

b) alte persoane juridice care nu se încadrează la lit. a)

Pot fi solicitanti spre exemplu producători sau distribuitori de filme care au statut de asociație/fundație, la data depunerii dosarului de finanțare au scopul și/sau obiectivele, domeniul de activitate, printre altele, în sectorul de producție sau distribuție de film, conform documentelor statutare reflectate în cel mai recent extras din Registrul Asociațiilor și Fundațiilor.

Solicitanții au, după caz, la data depunerii cererii de finanțare, autorizat (la sediu, punct de lucru sau la terți), conform legii, cel puțin unul dintre codurile CAEN eligibile, respectiv: 

  • CAEN 5911 – Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune;
  • CAEN 5912 – Activități de post-producție cinematografică, video și de programe de televiziune;
  • CAEN 5913 – Activități de distribuție a filmelor cinematografice, video și a programelor de televiziune;

Pentru a fi eligibil, proiectul trebuie să conțină, în mod obligatoriu, următoarele activități:

  • Managementul proiectului
  • Dezvoltarea de conținut digital
  • Instruirea personalului pentru a obține abilități digitale pentru editare și/sau postproducție pentru produse digitale

Competențele dobândite în cadrul cursurilor de formare sunt necesare a fi validate prin acreditare conform legislației naționale în domeniu, de către ANC sau orice alt organism de acreditare conform legislației naționale;

Solicitanții sunt producători sau distribuitori de filme, înscriși în Registrul cinematografiei cu cel puțin doi ani anterior datei lansării prezentului apel de proiecte;

Valoarea cumulată a veniturilor/cifrei de afaceri a solicitantului din ultimii 3 ani fiscali încheiați reprezintă cel puțin 15% din valoarea proiectului propus;

Solicitantul a realizat cel puțin un proiect de producție/distribuție de film în ultimii 5 ani anterior datei lansării prezentului apel de proiecte. 

Proiectele în parteneriat NU sunt eligibile în cadrul acestui apel de proiecte;

Fiecare solicitant, respectiv întreprindere/întreprindere unică, va putea depune un singur proiect în cadrul apelului de proiecte;

Proiectele vor avea o durată maximă de 13 luni, cu începere de la data intrării în vigoare a contractului de finanțare. Perioada de implementare a activităților nu poate depăși data de 31 octombrie 2024.

Cursul RON/EUR utilizat la semnarea contractelor de finanțare va fi cursul lnforEuro din luna semnării acestora.

 Pentru a fi eligibil, proiectul trebuie să conducă, prin activitățile propuse, la atingerea cumulativă a următorilor indicatori:

a) „Număr de angajați cu competențe digitale dobândite pentru editare și post-producție pentru produse digitale‟ – valoare țintă minimă: 1 (unu)

Solicitanții vor avea în vedere că indicatorul privind persoanele cu competențe digitale dobândite pentru editare și post-producție pentru produse digitale, se va raporta defalcat în funcţie de gen şi vârstă.

b) „Conținut digital dezvoltat și distribuit‟ – valoare țintă minimă: 1 (unu)

Solicitanții eligibili trebuie să îndeplinească/respecte, cumulativ și toate criteriile/cerințele enumerate în Declarația de eligibilitate și angajament.

Solicitantul va declara respectarea obligaţiilor prevăzute în PNRR pentru implementarea principiului „Do No Significant Harm” (DNSH) („A nu prejudicia în mod semnificativ”);

 

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Bugetul total al apelului este de 5 milioane EURO (echivalent în lei, la cursul de schimb Inforeuro din  Decembrie 2022). 

Pentru a se asigura de îndeplinirea țintei din PNRR aferente Investiției 7 – 40 de entități finanțate, Coordonatorul de reforme și investiții a alocat un buget care să permită susținerea suplimentară a cel puțin încă 10 entități.

Valoarea sprijinului financiar nerambursabil nu va depăși 100.000 EURO pentru fiecare întreprindere/ întreprindere unică, raportat la cursul InforEuro din luna semnării contractului de finanțare.

Intensitatea ajutorului de minimis este de până la 100% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.

Acest apel de proiecte face obiectul schemei de ajutor de minimis. Ajutorul de minimis acordat nu va depăși pragul de 200.000 Euro/ întreprindere sau întreprindere unică, după caz, raportat la cursul InforEuro din luna semnării contractului de finanțare, respectând plafonul de minimis. 

Activități eligibile

Activitățile eligibile ale proiectelor ce vor fi implementate în cadrul I.7 - Accelerarea digitalizării producției și distribuției de filme, sunt:

  1. dezvoltarea capacităților de editare/postproducție pentru produsele digitale;
  2. crearea de microplatforme VoD;
  3. marketing;
  4. management (maxim 10%);
  5. digitalizare (achiziționarea de echipamente IT – editare video, subtitrare digitală, arhivare digitală);
  6. dezvoltarea și distribuirea de conținut cultural audiovizual;
  7. instruirea personalului pentru a obține abilități digitale;
  8. producția și distribuția de conținut digital.
Art. 8. Proiectul trebuie să conțină, în mod obligatoriu, următoarele activități:
1) Managementul proiectului,
2) Dezvoltarea și distribuția de conținut digital,
3) Formarea profesională a personalului pentru a obține competențe digitale pentru editare/ post - producție pentru produse digitale

Activitatea privind managementul proiectului include managementul achizițiilor și implementarea activităților de informare, comunicare și publicitate, conform Manualului de Identitate Vizuală (MIV) pentru PNRR.

Activitățile de informare, comunicare și publicitate sunt obligatorii. În acest sens, solicitantul va elabora și implementa un Plan de activități de informare, comunicare și publicitate care va cuprinde minimum 3 instrumente adaptate specificului proiectului finanțat prin PNRR (ex.: 2 comunicate de presă, 1 campanie promovare social media, 200 materiale promoționale etc.). Costurile aferente activităților de promovare a proiectului sunt eligibile și vor fi incluse în bugetul detaliat al proiectului.

Activități excluse de la finanțare privind asigurarea conformității acestora cu principiul de “a nu prejudicia în mod semnificativ”.

Fiecare activitate a proiectului va avea minimum 1 livrabil. 

Fiecare propunere de proiect va conține maximum 5 activități.Activitățile proiectului NU vor fi structurate pe sub-activități.

Cheltuieli eligibile/neeligibile

 a) Cheltuieli aferente managementului de proiect:

  • Cheltuieli cu personalul angajat aferent managementului de proiect (cheltuieli salariale);
  • Cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză aferente managementului de proiect.

Cheltuielile aferente managementului de proiect sunt eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor directe eligibile.

b) Cheltuieli specifice:

  • Cheltuieli cu personalul necesar implementării activităților specifice (cheltuieli salariale);
  • Cheltuieli cu deplasarea;
  • Cheltuieli cu servicii inclusiv cheltuielile aferente cursurilor de formare;
  • Cheltuieli legate de achiziția de materiale consumabile și obiecte de inventar;
  • Cheltuieli cu achiziția de active corporale și necorporale;
  • Alte cheltuieli specifice în legătură cu proiectul, care nu au putut fi integrate la celelalte categorii de cheltuieli (inclusiv taxele de participare la cursurile de formare, cheltuieli cu publicarea comunicatelor de presă etc.)

c) Cheltuieli indirecte:

  • plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale;
  • telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi reţele de comunicaţii;
  • plata salariilor pentru personalul administrativ (femeie de serviciu, paznic) sau servicii administrative, dacă există un contract încheiat (pază, curățenie);
  • chirie sediu;

Cheltuielile indirecte reprezintă o rată de maximum 7% din totalul cheltuielilor directe eligibile.

Taxa pe valoarea adăugată este eligibilă numai dacă aceasta nu se poate recupera (nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal și nerecuperabilă) și va fi reflectată distinct in cadrul bugetului.

Cheltuielile efectuate vor fi considerate eligibile dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a)  sunt efectuate în perioada de implementare a proiectului;

b)  sunt indicate în bugetul detaliat al proiectului;

c)   sunt necesare pentru implementarea proiectului;

d)  pot fi identificate și verificate, în special fiind înregistrate în contabilitatea beneficiarului de ajutor de minimis și stabilite în conformitate cu standardele contabile aplicabile în țara în care este stabilit beneficiarul ajutorului de minimis și  cu practicile obișnuite de contabilitate analitică ale beneficiarului ajutorului de minimis;

e)  respectă dispozițiile legislației fiscale și sociale aplicabile;

f)    sunt rezonabile și justificate și respectă principiile bunei gestiuni financiare, în special în ceea ce privește economia și eficiența.

Cheltuielile sunt considerate ca fiind efectuate atunci când costul a fost facturat, plătit și obiectul acestora a fost livrat (în cazul bunurilor) sau executat (în cazul serviciilor). 

Prin excepție cheltuielile angajate în ultima lună de implementare a proiectului sunt, de asemenea, considerate eligibile, dacă acestea sunt plătite în termen de maximum 90 de zile de la data finală a implementării proiectului. 

Categorii de cheltuieli neeligibile:

a) orice cheltuieli efectuate înainte de intrarea în vigoare a contractului de finanţare pentru activităţile prevăzute în proiect;

b) costul de achiziție a echipamentelor second-hand, a bunurilor imobiliare și a terenului neconstruit;

c) dobânzi aferente datoriilor, cheltuieli aferente serviciului datoriei și penalități de întârziere;

d) cheltuieli legate de tranzacțiile financiare și de alte costuri pur financiare, cu excepția serviciilor financiare prevăzute în contractul de finanţare;

e) provizioanele pentru pierderi sau datorii viitoare;

f) pierderi din cursul de schimb valutar;

g) TVA recuperabilă;

h) costuri care sunt acoperite din alte surse;

i) amenzi, penalități și cheltuieli de judecată;

j) cheltuieli privind realizarea de lucrări de construcție;

k) sumele necesare plăţii sancţiunilor, inclusiv majorările de întârziere ca urmare a imposibilităţii recuperării, dar şi sumele aferente deciziilor de recuperare comunicate de către CE pentru neregulile grave constatate ori pentru neîndeplinirea ţintelor/jaloanelor, potrivit gradului de nerealizare, după caz;

l) sumele necesare finalizării proiectului după încheierea perioadei de eligibilitate a cheltuielilor.

Criterii de evaluare și selecție

Dosarele de finanțare vor fi evaluate în ordinea cronologică a depunerii acestora în platforma informatică a MIPE (https://proiecte.pnrr.gov.ro) până la epuizarea bugetului alocat apelului de proiecte.

Dosarele de finanțare depuse prin intermediul platformei informatice a MIPE (https://proiecte.pnrr.gov.ro) sunt supuse unui proces de evaluare și selecție pe baza criteriilor incluse în Anexa 2 - Grila de evaluare și selecție.

Coordonatorul de Reforme și Investiții va proceda la verificarea primelor 50 de dosare de finanțare depuse. În cazul în care o parte dintre acestea sunt respinse sau bugetul nu a fost alocat integral, Coordonatorul de Reforme și Investiții va continua verificarea următoarelor dosare de finanțare, până la epuizarea bugetului alocat prin PNRR.

Dosarele de finanțare depuse prin intermediul platformei electronice sunt supuse unui proces de evaluare și selecție pe baza criteriilor incluse în Anexa 2 Grila de evaluare și selecție.

După finalizarea etapei de verificare a conformității administrative și a eligibilității, solicitantul va fi notificat asupra rezultatului verificării.

Depunerea proiectelor

Apelul lansat este de tip competitiv. 

Calendar estimativ al celor 4 etape ale prezentului apel de proiecte:

1. Etapa de depunere a proiectului: 30 ianuarie 2023, ora 09:00 – 23 martie 2023, ora 16:00.

2. Etapa de evaluare și selecție (include și etapa depunerii și soluționării contestațiilor): 30 ianuarie 2023 - până la epuizarea bugetului alocat.

3. Etapa de contractare (include și etapa depunerii și soluționării contestațiilor): pe măsură ce proiectele sunt selectate, dar nu mai târziu de 30 septembrie 2023.

4. Etapa de implementare: conform contractelor de finanțare încheiate, dar nu mai târziu de 31 octombrie 2024.

Depunerea proiectului se va efectua de către solicitant prin intermediul platformei electronice MIPE https://proiecte.pnrr.gov.ro/ . 

      1. Pre-înscrierea dosarului de finanțare (30 de zile de la lansare apel)

      2. Depunerea dosarului de finanțare (7 zile de la închiderea etapei de pre-înscriere)

 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană